Lotus: Πότε έρχεται το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο που θα αντικαταστήσει την Emira


Η αμιγώς ηλεκτρική Lotus Type 135 βρίσκεται προ των πυλών και καταφτάνει με τιμή που σοκάρει.

  • ΦΩΤΟ: LOTUS MEDIA - RICHARD PARDON
  • 2/2/2024

Η Lotus ετοιμάζεται να λανσάρει το επόμενό της ηλεκτρικό μοντέλο, την Type 135, κωδική ονομασία που έχει λάβει από τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η τιμή του νέου EV της Lotus θα βρίσκεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την Evija, η οποία κοστίζει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ. Λέγεται ότι το μοντέλο θα παρουσιαστεί το 2025, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το 2027. Το Autocar αναφέρει ότι η τιμή θα ξεκινά από τις 75.000 λίρες Αγγλίας, δηλαδή περίπου 88.000 ευρώ.

«Χρειαζόμαστε το επίκεντρο της μάρκας, που πρέπει να είναι εκείνο το διθέσιο σπορ αυτοκίνητο,» είπε ο Mike Johnstone, επικεφαλής του εμπορικού τμήματος του ομίλου Lotus. «Διαφορετικά, θα ήμασταν απλά μια εταιρεία με το λογότυπο της Lotus. Το σπορ μοντέλο είναι ένα απαραίτητο κομμάτι του μέλλοντός μας.»

Η Type 135 θα αντικαταστήσει την Elise και την Emira στην γκάμα της Lotus και θα βασίζεται στην πλατφόρμα LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture), η οποία θα χρησιμοποιούνταν αρχικά από το -πλέον νεκρό- κοινό πόνημα της Lotus με την Alpine. Η κατασκευή του σασί είναι, σύμφωνα με ρεπορτάζ, κατά 37% ελαφρύτερη από εκείνη της Emira, όμως το τελικό βάρος αναμένεται να είναι αυξημένο, εξαιτίας της μπαταρίας.

Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, με την ισχύ να αγγίζει τους 469 και 872 ίππους, αντίστοιχα. Η Lotus αποκάλυψε στο βρετανικό μέσο ότι δε θέλει να απορρίψει το ενδεχόμενο να προσθέσει ένα σύστημα torque vectoring, με την τετρακίνηση να αποτελεί πολύ πιθανή επιλογή, αφού η πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει κίνηση τόσο στους πίσω, όσο και σε όλους τους τροχούς.

Διαθέσιμες θα είναι δύο μπαταρίες, ενεργειακής χωρητικότητας 66,4 kWh και 99,6 kWh, που θα προσφέρουν περίπου 480 km και 725 km αυτονομίας, αντίστοιχα. Σύμφωνα με τους Βρετανούς, οι μπαταρίες θα τοποθετηθούν πίσω από τη θέση του οδηγού, κι όχι κάτω από το πάτωμα, όπως είθισται στα περισσότερα EV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

H Lotus Emeya των 905 ίππων ήρθε να τα βάλει με την Porsche Taycan (photos-video)

Το ηλεκτρικό sedan της Lotus ετοιμάζεται για παρουσίαση - Πόσο μοιάζει στην Eletre (photos)

Αυτή είναι η ξεχωριστή Lotus Evija του Jenson Button (photos)