ΜΧ-30, ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου ηλεκτρικού Mazda


Εντός του φθινοπώρου η Mazda θα λανσάρει στις ευρωπαϊκές αγορές το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, ΜΧ-30, το οποίο θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

  • 21/5/2020

Το MX-30 βασίζεται σε ένα crossover αμάξωμα, παρόμοιου μεγέθους με το CX-30. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός του έγινε ειδικά για να καλύψει τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς, αφού η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δείχνει να μεγαλώνει συνεχώς. Το αυτοκίνητο ακολουθεί την κλασική, Kodo, φιλοσοφία της φίρμας, οπτικά όμως δείχνει πιο μοντέρνο από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Ενδεικτικά, αναφέρουμε την έλλειψη μεσαίας κολώνας και το άνοιγμα των πίσω θυρών προς την αντίθετη κατεύθυνση, επιλογή που είχαμε να δούμε από την εποχή του RX-8.

Αναφορικά με τον κινητήρα, το MX-30 θα εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ εναλλασσόμενου ρεύματος, συνολικής απόδοσης 107 kW (145 PS). Η κίνηση θα μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ η ενέργεια θα αποθηκεύεται σε ένα συσσωρευτή χωρητικότητας 35,5 kWh. Ο τελευταίος, σύμφωνα με μετρήσεις του κύκλου WLTP, θα εξασφαλίζει αυτονομία 200 χιλιομέτρων στο όχημα, απόλυτα ικανοποιητική σύμφωνα με τους ιθύνοντες της φίρμας, αφού η μέση απόσταση που διανύει ένας ευρωπαίος δεν ξεπερνά τα 50 χλμ./ ημέρα.

Σε ένα ταχυφορτιστή, πάντως, συνεχούς ρεύματος, θα μπορεί να φορτίσει γρήγορα έως το 80%, σε διάστημα 40 λεπτών. Για όσους, τώρα, θέλουν κάτι παραπάνω, το 2021 θα κυκλοφορήσει και μία αναβαθμισμένη έκδοση, με ένα περιστροφικό, Wankel κινητήρα σε ρόλο range extender.

Στο εσωτερικό γίνεται εκτεταμένη χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον. Η κεντρική κονσόλα δείχνει να αιωρείται ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ για πρώτη φορά η Mazda εισάγει οθόνη αφής 7 ιντσών για το χειρισμό του συστήματος κλιματισμού. Η τιμή του MX-30 στη Γερμανία θα ξεκινά από τα 33.990 ευρώ. Σύντομα θα έχουμε περισσότερα στοιχεία και για τη χώρα μας, οπότε θα επανέλθουμε.