Νέο Peugeot e-3008: Με αυτονομία 700 km και τετρακίνητη έκδοση 326 PS (photos)


Η Peugeot έδωσε στη δημοσιότητα όλες τις πληροφορίες για το πρώτο ηλεκτρικό 3008 - Θα ακολουθήσουν και υβριδικές εκδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 12/9/2023

Τέσσερις ημέρες μετά τις πρώτες (επίσημες) εικόνες από το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό 3008 - το πρώτο στην ιστορία του C-SUV - η Peugeot έδωσε στη δημοσιότητα όλες τις πληροφορίες για το πετυχημένο compact αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου.

Η γαλλική φίρμα το χαρακτηρίζει ως «Fastback SUV επόμενου επιπέδου» και η αλήθεια είναι ότι η σχεδίασή του παραπέμπει στο νέο 408. Με μήκος 4.540 mm, πλάτος 1.890 mm, ύψος 1.640 mm και μεταξόνιο 2.730 mm, παραμένει ένα από τα πιο compact SUV του C-Segment, προσφέροντας χώρο αποσκευών 520 lt, όπως ακριβώς και το υπάρχον μοντέλο.

Το νέο e-3008 είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ισχύος, με δύο διαφορετικές μπαταρίες. Η προσθιοκίνητη βασική έκδοση έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 213 PS και 343 Nm, με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 73 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 525 km.

Η τετρακίνητη έκδοση Dual Motor, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, έχει συνολική ισχύ 326 PS (με ροπή 343 Nm από τον εμπρός και 166 Nm από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα), την ίδια μπαταρία και ανάλογη αυτονομία. Τέλος, η προσθιοκίνητη Long Range, με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 231 PS και 343 Nm, εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh, που προσφέρει αυτονομία 700 km.

Οι μπαταρίες λιθίου 400V υποστηρίζουν φόρτιση 11 kW (προαιρετικά 22 kW) σε εναλλασσόμενο ρεύμα και έως 160 kW σε DC, με αποτέλεσμα να απαιτούνται 30 λεπτά για να φορτίσουν από το 20% στο 80%. Παράλληλα, το νέο e-3008 διαθέτει λειτουργία V2L (Vehicle to Load), που δίνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας με ρεύμα εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 Drive Modes (Normal, Exo, Sport), τα οποία αυξάνονται σε 4 στην τετρακίνητη έκδοση (4WD mode) και ρύθμιση της αναγεννητικής πέδησης σε 3 επίπεδα με τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Παράλληλα, υπάρχουν πολλά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται adaptive cruise control, ημιαυτόματο σύστημα αλλαγής λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας (προαιρετικά σύστημα VisioPark 360 μοιρών με 4 κάμερες και αισθητήρες εμπρός-πίσω), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και αποφυγής σύγκρουσης, advanced traction control κ.α.

Η γκάμα θα βασίζεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Allure και το GT, με 3 προαιρετικά πακέτα για απλοποιημένες επιλογές. Η γαλλική φίρμα αναφέρει ότι το νέο 3008 θα είναι διαθέσιμο και ως θερμικό, με υβριδικά και PHEV κινητήρια σύνολα, για τα οποία θα ενημερώσει στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Αν και SUV, η εξωτερική του σχεδίαση θυμίζει fastback. Μπροστά, ενώ η φωτεινή «υπογραφή» με τις τρεις «νυχιές» διατηρείται, η νέα μάσκα αντανακλά το ηλεκτρικό DNA και τους εξαιρετικά λεπτούς προβολείς LED, τοποθετημένους σε μια λεπτή λωρίδα. Σύμφωνα με την Peugeot, όλο το εμπρός μέρος έχει σχεδιαστεί γύρω από το νέο της σήμα.

Το πίσω μέρος έχει δυναμική σχεδίαση, με φωτιστικά σώματα που διατηρούν τα γραφικά με τις τρεις «νυχιές», ενώ έχει επανασχεδιαστεί η παραδοσιακή κλίση της fastback σιλουέτας, η οποία καταλήγει σε μια αεροτομή που βελτιώνει την αεροδυναμική.

Ο αριθμός των διακοσμητικών ένθετων στο αμάξωμα έχει μειωθεί και όλα τα χρωμιωμένα μέρη έχουν αφαιρεθεί. Υπάρχουν γκρίζες λεπτομέρειες στην εμπρός ποδιά και τον πίσω προφυλακτήρα κκαι μαύρες στα καπάκια των καθρεπτών και το κάτω μέρος του αμαξώματος.

Οι ζάντες 19 και 20 ιντσών είναι νέας σχεδίασης, ενισχύουν το αεροδυναμικό αποτέλεσμα και φέρουν το νέο έμβλημα της Peugeot. Υπάρχουν έξι διαθέσιμα χρώματα για το αμάξωμα, ενώ η έκδοση GT έρχεται σε διχρωμία, με μαύρη γυαλιστερή οροφή και μαύρες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία.

Στο εσωτερικό, δεσπόζει το νέο Panoramic i-Cockpit, με την υψηλής ανάλυσης, κυρτή οθόνη 21 ιντσών που «αιωρείται» πάνω από το ταμπλό και συνδυάζει το head-up display με την κεντρική οθόνη αφής. Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εμφανίζει όλες τις πληροφορίες οδήγησης (ταχύτητα, ένδειξη ενέργειας, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ροή ενέργειας κλπ.) πάνω από τη στεφάνη του μικρού τιμονιού.

Στη δεξιά πλευρά της πανοραμικής οθόνης, στο μέσον του ταμπλό, βρίσκεται το τμήμα της οθόνης αφής, το οποίο είναι προσβάσιμο από τον οδηγό και το συνοδηγό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το χειρισμό του συστήματος θέρμανσης/κλιματισμού, της πλοήγησης, των συστημάτων πολυμέσων/δικτύωσης κλπ. Στην έκδοση Allure, το νέο i-Cockpit αποτελείται από δύο οθόνες 10 ιντσών ενσωματωμένες σε ένα πάνελ στην πανοραμική οθόνη, διατηρώντας την ίδια συνολική εμφάνιση.

Το κεντρικό τμήμα του ταμπλό, φιλοξενεί τα i-Toggles, που είναι πλήρως εξατομικευμένα πλήκτρα αφής, και μπορούν να προγραμματιστούν ώστε να εξασφαλίσουν γρήγορη πρόσβαση σε 10 από τις προτιμώμενες λειτουργίες του χρήστη, όπως να πραγματοποιήσει μία κλήση σε κάποια επαφή του, να ξεκινήσει την πλοήγηση σε έναν επιλεγμένο προορισμό, να συντονίσει έναν σταθμό του ραδιοφώνου, να ρυθμίσει την ιδανική θερμοκρασία στο σύστημα κλιματισμού, κ.α.

Η κεντρική κονσόλα είναι ευρύχωρη, με περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους (συνολικά στο εσωτερικό περίπου 34 lt), κάτι που επιτεύχθηκε κυρίως εξαιτίας της μετάθεσης του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στο ταμπλό. Αυτός βρίσκεται τώρα στα δεξιά του τιμονιού, ακριβώς δίπλα στο πλήκτρο Stop/Start του κινητήρα.

Τα νέα εμπρός καθίσματα περιλαμβάνουν έναν συνδυασμό δέρματος και υφάσματος στην έκδοση Allure και δέρματος και Alcantara στην GT, στην οποία είναι αεριζόμενα, με λειτουργία μασάζ και θερμαινόμενα στο πίσω μέρος τους. Επιπλέον, ο εσωτερικός φωτισμός μπορεί να προσαρμοστεί σε 8 διαφορετικά χρώματα, ενώ το ηχοσύστημα Focal Premium Hi-Fi System περιλαμβάνει 10 ηχεία.

Το ηλεκτρικό 3008 θα παράγεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Sochaux στη Γαλλία και θα αρχίσει να πωλείται από τον Φεβρουάριο του 2024.