Oι μπαταρίες της CATL στα ηλεκτρικά λεωφορεία της Solaris


Η κινεζική CATL θα κατασκευάζει τις μπαταρίες που θα χρησιμοποιηθούν στα ηλεκτρικά λεωφορεία της Solaris. Η κινεζική εταιρεία θα παρέχει στη Solaris τις κορυφαίες κυψέλες LFP και την τεχνολογία cell-to-pack (CTP).

  • 31/5/2022

Η κινεζική CATL είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής μπαταριών ιόντων λιθίου στον κόσμο για EV και τώρα ανακοίνωσε ακόμη έναν πελάτη της για να προμηθεύσει τις κορυφαίες κυψέλες μπαταριών πρισματικού φωσφορικού σιδήρου/λιθίου (LFP) και την τεχνολογία cell-to-pack (CTP).

Σύμφωνα με το CnEVPost, η CATL θα παρέχει μπαταρίες LFP και CTP για την Solaris, την πολωνική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών λεωφορείων, η οποία είναι και ο μεγαλύτερος παίκτης στην Ευρώπη με 390 ηλεκτρικά λεωφορεία να παραδόθηκαν συνολικά το 2021, ξεπερνώντας την BYD-ADL με 375 μονάδες και τη Mercedes-Benz με 333.

Δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη συμφωνία των δύο εταιρειών και ένα ερώτημα είναι εάν η συμφωνία αφορά την τελευταία τεχνολογία μπαταριών τρίτης γενιάς CTP της CATL που αποκαλύφθηκε νωρίτερα φέτος. Αυτή η έκδοση έχει ενεργειακή πυκνότητα πάνω από 160 Wh/kg και πάνω από 290 Wh/l σε επίπεδο συσκευασίας

Χάρη στις μπαταρίες LFP CTP, τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Solaris αναμένεται να προσφέρουν υψηλότερο διαθέσιμο ωφέλιμο φορτίο και αυτονομία. Αυτός ο τύπος μπαταρίας που χρησιμοποιείται επίσης από την BYD, έχει επίσης μεγάλη διάρκεια ζωής, ασφάλεια και δυνατότητες γρήγορης φόρτισης.

Η τεχνολογία LFP γίνεται η βασική λύση και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με πολλά μοντέλα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές όπως η Tesla και η BYD, να τις έχουν εντάξει στον εξοπλισμό τους.

Σημειώνεται ότι η Solaris προσφέρει μία ολόκληρη σειρά ηλεκτρικών λεωφορείων σε εκδόσεις διαφορετικού μήκους, καθώς και λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, τρόλεϊ, ακόμη και τραμ.

Αυτό τον μήνα η εταιρεία έλαβε παραγγελία για 60 ηλεκτρικά λεωφορεία Solaris Urbino 12 για τη Μαδρίτη της Ισπανίας. Επίσης, τον Απρίλιο παραγγέλθηκαν 75 μονάδες από το ATM Milano στην Ιταλία (επιπλέον των 140 μονάδων που παραγγέλθηκαν νωρίτερα), γεγονός που μας δίνει μια ιδέα για τη γρήγορη εξάπλωση των ηλεκτρικών λεωφορείων.