Όλα όσα γνωρίζουμε για το ηλεκτρικό Ford Puma που έρχεται το 2024


Μετά το Explorer και τη Mustang Mach-E, η Ford προσθέτει ακόμα ένα EV στη γκάμα της, διατηρώντας παράλληλα τις «θερμικές» εκδόσεις που έχτισαν το «success story» του Puma στα B-SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/9/2023

Έχουν περάσει σχεδόν τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που η Ford έριξε στην αγορά το Puma και η επιλογή της δικαιώθηκε αφού κατάφερε να αναδειχθεί σε best seller, πετυχαίνοντας εντυπωσιακές πωλήσεις στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV.

Το teaser της Ford για το νέο Puma.
Το teaser της Ford για το νέο Puma.

Μάλιστα, ήταν τόσο δυνατός ο θόρυβος που προκάλεσε και το «ωστικό κύμα» έπνιξε το εμβληματικό Fiesta, αναγκάζοντας τον κατασκευαστή να τραβήξει την πρίζα και να μην προχωρήσει στην ανανέωσή του.

Στόχος της Ford είναι το Puma να συνεχίσει να πουλάει σαν ζεστό κουλούρι και για αυτό έχει δρομολογήσει εδώ και καιρό την ανανέωσή του που θα προσθέσει νέα στοιχεία και θα «γαργαλίσουν» το αγοραστικό κοινό. Αυτό που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι ότι η νέα πρόταση θα μπει στην πρίζα και στη γκάμα θα υπάρχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Ωστόσο η ανανέωση δεν θα μείνει εκεί και η Ford θα συνεχίσει να προσφέρει εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ένα από αυτά τα πρωτότυπα είχαμε την ευκαιρία να το δούμε στις αρχές του καλοκαιριού όταν ο συνεργάτης μας κατάφερε να το φωτογραφίσει εν μέσω δοκιμών και να μας αποκαλύψει κάποια από τις αλλαγές του.

Τα φωτιστικά σώματα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα αποσύρονται και στη θέση τους θα τοποθετηθούν νέας σχεδίασης που θα τονίζουν το μπροστινό μέρος και θα συνδυάζονται ιδανικά με τον αναθεωρημένο προφυλακτήρα. To «μπλε οβάλ» σήμα θα αλλάξει θέση και θα μετακινηθεί μέσα στην γρίλια η οποία με τη σειρά της θα αλλάξει σχηματισμό.

Στην EV έκδοση η γρίλια αναμένεται να είναι... ερμητικά κλειστή και να ακολουθήσει τη σχεδιαστική λογική της Ford Mustang Mach-E. Αντίστοιχες παρεμβάσεις θα πρέπει να περιμένουμε και στο πίσω μέρος καθώς και νέα γραφικά στα φωτιστικά σώματα.  

Ωστόσο οι μεγάλες αλλαγές αναμένονται στο εσωτερικό το οποίο θα πάει ένα βήμα πιο μακριά από την «απλή» τοποθέτηση ποιοτικότερων υλικών και θα έχουμε ένα νέας σχεδίασης ταμπλό, το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει διαρρεύσει και στην Ford το κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να πάρουμε ως δεδομένο ότι το νέο μοντέλο θα εξοπλίζεται με το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων Sync 4 καθώς και με αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Η γκάμα των κινητήρων αναμένεται να παραμείνει ίδια ωστόσο οι πληροφορίες λένε ότι έχει γίνει «δουλίτσα» στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2, χωρίς να θυσιάζεται ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου, ειδικά στις εκδόσεις ST με τον 1.000άρη των 170 PS και τον 1.500άρη των 200 PS.

Σχετικά με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, δημοσιεύματα από το εξωτερικό αναφέρουν ότι θα έχουμε «δανεισμό» συστημάτων από το van E-Transit Courier. Αν οι πληροφορίες επαληθευτούν τότε το νέο Puma, τουλάχιστον στη βασική έκδοση, θα εξοπλιστεί με ηλεκτροκινητήρα 136 PS που θα το επιταχύνει στο 0-100 km/h σε χρόνο 9 sec.

Η μπαταρία θα έχει ενεργειακή χωρητικότητα 55 kWh και θα προσφέρει αυτονομία 370 km με μία πλήρη φόρτιση. Επίσης θα προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC έως 100 kW ενώ το σύστημα θα μπορεί να προσθέσει 87 km αυτονομίας μέσα σε χρόνο 10 λεπτών. Η φόρτιση από 10% σε 80% θα διαρκεί λιγότερο από 35 λεπτά. 

Η παρουσίαση του νέου Ford Puma αναμένεται να γίνει μέσα στο 2024 ενώ η παραγωγή θα φιλοξενηθεί στο εργοστάσιο της ρουμανική πόλης Κραϊόβα όπου κατασκευάζεται και το E-Transit Courier.