TEST DRIVE: Mustang Mach-E GT 487 PS AWD - Δοκιμάζουμε το ηλεκτροκίνητο «πολυβόλο»


Ένα Ford που μπορεί να τα βάλει με μια Ferrari; Πριν μας πετάξετε… μπιέλες, σκεφτείτε μόνο τούτο: 3,7 sec για το 0-100 km/h, δηλαδή τον ίδιο χρόνο που χρειάζεται μια Ferrari FF. Αυτό κάνει το νέο ηλεκτρικό SUV των 487 ίππων της «Μπλε Οβάλ». Και μερικά ακόμα κόλπα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 2/4/2023
H αδρεναλίνη είναι μια όμορφη ορμόνη. Κάνει τα πάντα συναρπαστικά, έντονα γεμάτα ζωή. Και είναι ευχής έργον να υπάρχουν αυτοκίνητα που να μπορούν να διαγείρουν τα επινεφρίδια και να μας γεμίσουν με την ορμή της.
 
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι τούτο το Ford. Το οποίο –κατ’ αρχάς– είναι Mustang, κάτι καλό. Δευτερευόντως, είναι Mach-E, η ηλεκτροκίνητη υπόσταση ενός τετρακίνητου SUV με όνομα από τη θρυλική σειρά μοντέλων της Ford, τα Mach (όπου Mach, η μονάδα μέτρησης της ταχύτητας του ήχου, εκ του φυσικού Ερνστ Μαχ). Και με τα «e» μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει ως τώρα νομίζαμε ότι το πρώτο κεφάλαιο «Ηλεκτροκίνηση» για τη Ford είχε κλείσει. Λάθος.
 
Γιατί η «Μπλε Οβάλ» ξέρει από αδρεναλίνη και ίσως οι μηχανικοί της είναι υποστηρικτές του Μαχισμού. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε «Ο Μαχ υπήρξε εισηγητής ενός νέου φιλοσοφικού ρεύματος, του Μαχισμού, σύμφωνα με το οποίο η Εμπειρία (που την όριζε ως σύνολο των ανθρώπινων εντυπώσεων και αισθημάτων) δεν έχει σχέση με την αντικειμενική πραγματικότητα. Την ύπαρξη της αντικειμενικής πραγματικότητας τη θεωρούσε αδύνατη χωρίς το υποκείμενο (συνείδηση, αισθήματα).»

 

 
 
Τα δύο γράμματα GT (Grand Tourer) και όσα κομίζει το νέο «τέρας» Mustang είναι αντικειμενικές ποσότητες, τεχνολογίας, ισχύος και επιδόσεων, αλλά ό,τι αυτές γεννούν σε αυτό το βαρύ, μεγάλο σκαρί είναι ένα κρεσέντο συναισθημάτων που γεννούν μια νέα Εμπειρία (θα δανειστώ το «Ε» κεφαλαίο, αντί για Electric).
 

Just Sexy

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford MUSTANG MACH-E GT 487 PS AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ10

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ87

Ναι, η πρώτη εικόνα θέλει ακονισμένο βλέμμα για να καταλάβεις ότι τούτο το Mach-E είναι top στην πυραμίδα των μοντέλων. Δεν είναι μόνο το πορτοκαλί χρώμα (που θυμίζει Focus ST στην πίστα Paul Ricard πριν δεκαπέντε χρόνια). Είναι και οι θόλοι στο χρώμα του αμαξώματος, η νέα πολυκαρβονική μάσκα 3D, η σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα με τις σπέσιαλ εισαγωγές και το σπόιλερ και οι 20άρες ζάντες μαζί με τη μαύρη οροφή που κάνει ένα bad-ass αποτέλεσμα, που θα έλεγαν και Αμερικανοί βελτιωτές.

Το εσωτερικό εξακολουθεί να είναι ευρύχωρο, ποιοτικό για τα δεδομένα της κατηγορίας (mainstream κατασκευαστής ηλεκτρικό) και εξαιρετικά πρακτικό. Κι εδώ αυτά που δεσπόζουν και μας έλειψαν μέχρι σήμερα είναι τα σπέσιαλ καθίσματα της Ford Performance για οδηγό και συνοδηγό με επαρκέστερη πλευρική στήριξη (θα θέλαμε, όμως, ακόμα πιο πολλή στήριξη για τους μηρούς).

 
 
Σαφώς και θα θέλαμε αισθητικά κάτι περισσότερο σε… RS (ένα σπορ, flat-bottom τιμόνι, ας πούμε), αλλά ας είναι… Η εργονομία συντίθεται όπως και στα προηγούμενα Mustang μέσω της μεγάλης οθόνης αφής που δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας και που σιγά σιγά μαθαίνουμε τα τερτίπια της (εξακολουθεί να είναι μόνο στα αγγλικά).
 
 
Επίσης. όπως θα περίμενε κανείς. υπάρχουν οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδήγησης, λόγου χάριν: Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, Active Park Assist 2.0 και Pre Collision Assist με Auto Emergency Braking, ενώ υπάρχουν ήδη κάποιες αλλαγές στα μενού, συγκριτικά με τα πρώτα Mustang Mach-E που οδηγήσαμε πριν σχεδόν έναν χρόνο. 
 
 
«Black round Pirellis»
Αυτό είχε πει ο θρύλος Juha Kankkunen, όταν ρωτήθηκε κατά τη διάρκεια αγώνα WRC, πριν χρόνια, τι λάστιχα χρησιμοποιούσε. Μαύρα, στρογγυλά Pirelli χρησιμοποιεί και η Mustang Mach-E GT, όμως εδώ ξέρουμε ότι είναι της οικογένειας P Zero διαστάσεων 245/45-R20 με σπέσιαλ γόμα φτιαγμένη για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του (ισχύς, βάρος, τετρακίνηση). Και, εντάξει, να εκκινήσει, πώς σταματά;
 
 
Εδώ έβαλαν τις… δαγκάνες τους οι ειδικοί της Brembo. Τετραπίστονες διαμέτρου 44 mm, σταθερές αλουμινένιες εμπρός με αεριζόμενους δίσκους 385 mm (έναντι 362 mm των απλών Mach-E) και επίσης τετραπίστονες πίσω με απλούς δίσκους 316 mm. Και σε μια ακόμα στροφή της πλοκής τα φρένα έχουν σχεδιαστεί για να συνεργάζονται με αυτό που μας έλειψε από όσες Mustang Mach-E είχαμε οδηγήσει ως τώρα: ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.
 
 
Αυτές είναι οι διάσημες προσαρμοζόμενες αναρτήσεις Magne Ride με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που περιέχουν μαγνητορροϊκό υγρό, ώστε να προσαρμόζεται η αποσβεστικότητα σε πραγματικό χρόνο (1.000 φορές το λεπτό). Έχουμε, επίσης, τα γνωστά προγράμματα οδήγησης Whisper, Active, Untamed και έξτρα «κανονάκι» το προφίλ οδήγησης Untamed Plus, που κάνει ακόμα πιο άμεσο το σύστημα διεύθυνσης, κουρντίζει την απόδοση της ισχύος των δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας για κάθε άξονα), σφίγγει την ανάρτηση και ηχεί τον συνθετικό αλά V8 (κατά άλλους αλά V6) ήχο, με τον οδηγό να κερδίζει επιπλέον τη μίνιμουμ παρέμβαση των συστημάτων ελέγχου και ευστάθειας.
 
 
Προσοχή, όμως! Όλο τούτο το έξτρα ενεργοποιείται μόνον όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ιδανικές συνθήκες και με τα συστήματα υποβοήθησης απενεργοποιημένα. Τα ωραία, λοιπόν, αρχίζουν με το που πατήσεις το κουμπί έναυσης. 
 
«Μα τα 487 άλογα!...»
…προλαβαίνεις να ψελλίσεις, μόλις οι σιαγόνες σου καταλάβουν ότι αυτό που δέχτηκαν δεν ήταν γροθιά αλλά το αποτέλεσμα της βίαιης επιτάχυνσης κλάσματα δευτερολέπτου αφού βύθισες με το δεξί σου πόδι το πεντάλ. Άφθονη, γραμμική επιτάχυνση που γεμίζει με αδρεναλίνη (αυτή που σας λέγαμε στην αρχή) το κορμί σου.
 
 
Ξέρεις ότι είναι ηλεκτρικό το αυτοκίνητο και η επιτάχυνση στην ευθεία είναι αυτό που κάνουν πολύ καλά όλα τα ηλεκτρικά. Ναι, αλλά εκεί κάτω είναι η πρώτη κλειστή δεξιά στροφή, η οποία έχει φτάσει μπροστά σου σε χρόνο dt και σου γεμίζει το οπτικό πεδίο. Θα στρίψει; Η μόνιμη αγωνία, όταν το έχεις παρακάνει. Και, ναι, στρίβει και στρίβει απίθανα παρά τα τόσα κιλά! Γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω και όλο το hardware και software του αυτοκινήτου κορυφαία ρυθμισμένο να τιθασεύει τα 2.348 κιλά από μπαταρίες, μέταλλο, κρύσταλλο και δάφνες από τους αγώνες που η Ford έχει κερδίσει.
 
 
Στιβαρό πάτημα, άνετο όσο μπορεί και ήσυχο, αν το θέλεις, με μια αυτονομία 500 km, αν κινηθείς στον... προσκοπικό ρυθμό Whisper. Και φρενάρει. Ξανά, και ξανά και ξανά! Λίγο παλιό, καλό τιμόνι θα θέλαμε εκεί που αρχίζουν οι διορθώσεις, αλλά πλέον τα πράγματα παίζονται σε πιο digital περιβάλλον.
 
 
Sporting list
Η Ford άκουσε τις επιθυμίες όλων μας και παρουσίασε ένα τετρακίνητο SUV (με μόλις 130 mm απόστασης του πατώματος από το έδαφος!), με ροπή 860 Nm και οδηγικό χαρακτήρα που δεν σηκώνει αμφισβήτηση. Χρειάζεται 10 λεπτά για να φορτίσει για απόσταση 99 km σε φορτιστή υψηλής τάσης και 3,7 sec για να σε κάνει να ξεχάσεις ότι στοιχίζει 81.220 €. Και αν το απλό Mustang Mach-E κέρδισε τον τίτλο «Best EV» του «Car and Driver 10 Best» για το 2022, το Mach-E GT πρέπει να κερδίσει τον τίτλο «Top Gun of the Year».
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford MUSTANG MACH-E GT 487 PS AWD 2022   TIMH €81.200   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΔΥΟ), Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 358 (487)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 860

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,7 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 20 kWh/100km, 0

Ford MUSTANG MACH-E GT 487 PS AWD 2022

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, FUN-TO-DRIVE.

ΚΑΤΑ ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΤΙΜΗ.