Ποια χώρα αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο γρήγορα κι από τη Νορβηγία - Το εντυπωσιακό στατιστικό


Μία χώρα της Ευρώπης κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με ταχύτατους ρυθμούς, ξεπερνώντας ακόμα και την «πρωταθλήτρια» στα EV Νορβηγία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/10/2025

Εδώ και χρόνια η Νορβηγία, που μεταξύ άλλων είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στην Ευρώπη, έχει κερδίσει τον ρόλο της πρωταγωνίστριας στη μετάβαση στην «πράσινη» κινητικότητα. 

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων της χώρας, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, το 94% των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων αφορούσε EV, καθώς πλέον κυκλοφορούν στους δρόμους περί τα 1 εκ. ηλεκτροκίνητα, με αυτόν τον αριθμό να αυξάνεται σίγουρα μέσα στο 2026.

Ωστόσο, υπάρχει μία χώρα που αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον στόλο της, κι είναι η Δανία.

Στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρής Κινητικότητας αποκαλύπτουν ότι σε διάστημα λίγο περισσότερο από δύο χρόνια, το μερίδιο των νέων ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 20% σε 60%. Πρόκειται για ντυπωσιακά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν ακόμη ταχύτερη ανάπτυξη από ό,τι στη Νορβηγία.

Αναλυτικά:

Ιανουάριος-Μάιος 2025Διαφορά σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2024
Ηλεκτρικά PHEV Σύνολο Ηλεκτρικά PHEV Σύνολο 
45.013 2.063 70.906 +55% -34% +6% 

Ο κύριος λόγος για το ενδιαφέρον των Δανών αγοραστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ουσιαστικά ο συνδυασμός του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος, σε μια χώρα όπου η αγορά αυτοκινήτου είναι ήδη εξαιρετικά δαπανηρή, και ενός εκτεταμένου και προσιτού δημόσιου δικτύου φόρτισης που ευνοεί τη μαζική αγορά και χρήση EV.

Επιπλέον, τα EV (και μόνο αυτά, δηλαδή όχι τα υβριδικά ή PHEV) εξαιρούνται από τους φόρους που αφορούν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο συγκεκριμένος φόρος υπολογίζεται με βάση την εγκεκριμένη ποσότητα CO2 σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που εκπέμπει το αυτοκίνητο. Από 0 έως 109 g/km: 37,50 ευρώ ανά g/km, από 109 έως 139 g/km, θα καταβάλλονται 75 ευρώ ανά g/km, και για αυτοκίνητο με εγκεκριμένες εκπομπές άνω των 139 g/km: 142,50 ευρώ ανά g/km.

Αναλογιζόμενοι κι ότι 1 L βενζίνης κοστίζει περί τα 2 ευρώ και το γεγονός ότι το κόστος φόρτισης έχει χαμηλό πλαφόν, η αγορά και χρήση ενός αμιγώς θερμικού ή υβριδικού οχήματος καθίσταται σαφώς πιο ακριβή εκείνη ενός ηλεκτρικού. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari θα έχει ισχύ άνω των 1.000 PS αλλά δεν θα είναι supercar (photos)

H Tesla ξεκινά αντεπίθεση! Αποκάλυψε τα προσιτά Model Y και Model 3 (photos)

Αυτό το power bank για αυτοκίνητα σάς απαλλάσσει από το άγχος αυτονομίας (video)