Σε ποια χώρα το Dacia Spring πωλείται στην τιμή ηλεκτρικού ποδηλάτου;


Με ένα πρωτοφανές πρόγραμμα επιδότησης τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατίθενται σε τιμές που μέχρι χθες θα έμοιαζαν αδιανόητες.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, DACIA
  • 2/10/2025

Το να αγοράσει κανείς ένα καινούργιο αυτοκίνητο στην τιμή ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ακούγεται σαν υπερβολή. Κι όμως, στην Ιταλία δύο μοντέλα, το Dacia Spring και το Leapmotor T03, κατάφεραν να ρίξουν τις τιμές τους σε πρωτόγνωρα επίπεδα χάρη σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα απόσυρσης και κρατικών επιδοτήσεων.

Leapmotor T03
Leapmotor T03

Έτσι, το Spring από την αρχική του τιμή των 17.900 ευρώ κοστίζει μόλις 3.900 ευρώ, ενώ το T03 από τις 18.900 ευρώ πέφτει στα 4.900 ευρώ

Το μυστικό πίσω από τις εξωπραγματικές τιμές είναι το πρόγραμμα επιδότησης που προσφέρει η ιταλική κυβέρνηση και φτάνει έως τα 11.000€, υπό τον όρο ότι ο ιδιοκτήτης θα αποσύρει ένα παλαιό αυτοκίνητο τουλάχιστον δεκαετίας (προδιαγραφών Euro 5 ή παλαιότερου).

Επιπλέον, οι ίδιες οι εταιρείες προσθέτουν δικά τους κίνητρα, όπως η έκπτωση των 3.000 ευρώ που προσφέρει η Dacia Ιταλίας για το Spring. Ωστόσο, δεν πρόκειται για ένα μέτρο που αφορά όλους. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε οικογένειες με ετήσιο εισόδημα κάτω των 30.000 ευρώ, οι οποίες ζουν σε αστικά κέντρα άνω των 50.000 κατοίκων. Για όσους βρίσκονται σε εισοδηματικό εύρος μέχρι 40.000 ευρώ, η κρατική ενίσχυση περιορίζεται στα 9.000 ευρώ.

Ενώ η Dacia και η Leapmotor ρίχνονται στη μάχη των «ποδηλατικών» τιμών, άλλες εταιρείες δείχνουν πιο επιφυλακτικές. Η Fiat, για παράδειγμα, κατεβάζει το 500e στις 9.950 €, αλλά μόνο υπό την προϋπόθεση ότι ο αγοραστής θα συνάψει δάνειο με επιτόκιο 12,9%. Μια κίνηση που δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί ανταγωνιστική έναντι των 3.900 ευρώ του Spring.

Παρά τον εντυπωσιακό θόρυβο γύρω από τις τιμές, η επιτυχία του προγράμματος στην Ιταλία δεν είναι εγγυημένη. Οι αυστηροί εισοδηματικοί και γεωγραφικοί περιορισμοί πιθανόν να περιορίσουν το κοινό που μπορεί να εκμεταλλευτεί την επιδότηση. Υπολογίζεται ότι θα μπορούσαν να πωληθούν περίπου 60.000 νέα αυτοκίνητα μέχρι το καλοκαίρι, ωστόσο υπάρχει φόβος ότι μεγάλο μέρος των διαθέσιμων κονδυλίων δεν θα αξιοποιηθεί πλήρως.

ΠΗΓΗ: autonews.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Παρελθόν ο Denis Le Vot από την Dacia - Αυτή είναι η διάδοχός του

Διαρροή: Η πρώτη εικόνα του νέου Dacia Sandero χωρίς καμουφλάζ (photos)

Επίσημο: Το Fiat Grande Panda γίνεται αμιγώς θερμικό - Με 100 PS και μηχανικό κιβώτιο (photos)