Tesla: Μεγαλύτερη αυτονομία με ίδια μπαταρία - Τεχνολογικό κατόρθωμα ή ύστατη προσπάθεια


Με μια αθόρυβη αλλά στρατηγικής σημασίας ανανέωση, η Tesla αυξάνει την αυτονομία των Model 3 και Model Y χωρίς να πειράξει τις μπαταρίες. 

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: TESLA
  • 6/7/2025

Η Tesla ανακοίνωσε επίσημα την αύξηση της αυτονομίας του Model 3 Long Range AWD κατά 40 km, φτάνοντας την έτσι συνολικά στα 753 km. Το εντυπωσιακό είναι πως αυτή η αύξηση δεν συνοδεύτηκε από καμία τεχνική τροποποίηση ή αλλαγή στη μπαταρία, κάτι που υποδηλώνει είτε ένα πιο αποδοτικό λογισμικό είτε αλλαγές στη ρύθμιση του συστήματος κίνησης ή της αεροδυναμικής του οχήματος, με την εταιρεία να μην αποκαλύπτει ακριβώς το πώς το κατάφερε.

Αύξηση αυτονομίας, που ως αναμενόμενο συνοδεύτηκε και από αύξηση στην τιμή κατά 1.400 $, φέρνοντας τη νέα τιμή κοντά στα 40.000 $ στην Κινεζική αγορά που έγινε το όλο εγχείρημα. Αντίθετα, το Model Y Long Range AWD αναβαθμίστηκε και αυτό, φτάνοντας τα 750 kmαπό τα 719, αλλά χωρίς μεταβολή στην τιμή, μια πιο στρατηγική επιλογή, αφού το Model Y έχει να αντιμετωπίσει τον πιο άμεσο και απειλητικό ανταγωνισμό στην αγορά της Κίνας.

Η Xiaomi με το YU7 χτυπά κατευθείαν την καρδιά της Tesla

Η αμερικανική φίρμα βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με σοβαρές πιέσεις από τους Κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι δεν είναι πλέον απλοί “φθηνοί” ανταγωνιστές, αλλά προσφέρουν τεχνολογία, design και τιμολόγηση που φαίνεται να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς. Το Xiaomi YU7, το νέο ηλεκτρικό SUV που έχει γίνει ανάρπαστο, απειλεί σοβαρά το Model Y. Παρά τον ετήσιο χρόνο αναμονής για την παράδοση, οι καταναλωτές δείχνουν πρόθυμοι να περιμένουν, αποδεικνύοντας πως η Xiaomi, χωρίς προηγούμενη εμπειρία στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού με τη στρατηγική της.

Το “Made in China” κυριαρχεί

Η περίπτωση της Tesla δεν είναι μεμονωμένη. Ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν συνεχώς έδαφος στην Κίνα, καθώς οι εγχώριοι κατασκευαστές προσφέρουν πλέον ισάξια, αν όχι ανώτερα, προϊόντα σε τιμές πολύ πιο ανταγωνιστικές.

Οι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται με εθνική αυτοπεποίθηση στις δικές τους μάρκες, κάνοντας τη ζωή των Tesla, BMW και Mercedes πιο δύσκολη από ποτέ.

Είναι η αναβάθμιση αρκετή;

Η ανανέωση της Tesla μπορεί να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια τεχνολογικής επίδειξης ισχύος, αλλά είναι δύσκολο να μην διαβαστεί και ως ύστατη προσπάθεια να αντιστραφεί η πτώση των πωλήσεων. Με το μερίδιο αγοράς να πιέζεται και τις τιμές να αυξάνονται, τίθεται το ερώτημα: αρκεί λίγη επιπλέον αυτονομία για να κρατήσει τους πελάτες;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Tesla: Ξανά στον «πάγο» τα πλάνα για οικονομικό EV

Η Tesla ετοιμάζεται να αναβαθμίσει το Model S - Έτσι θα μοιάζει το μεγάλο sedan (photos)

Στο «κόκκινο» τα τροχαία στην Αττική τον Ιούνιο - Πόσες παραβάσεις σημειώθηκαν