Κινητήρας ...διαμάντι o 1.6 Multijet της Fiat


Διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις με 105 ή 120 ίππους, ο προηγμένος κινητήρας 1.6 Multijet της Fiat, που τοποθετείται στο Bravo, έχει την ισχύ μεγαλύτερων κινητήρων σε συνδυασμό με μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και θορύβων

  • 17/2/2008
Διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις με 105 ή 120 ίππους, ο προηγμένος κινητήρας 1.6 Multijet της Fiat, που τοποθετείται στο Bravo, έχει την ισχύ μεγαλύτερων κινητήρων σε συνδυασμό με μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και θορύβων

Μπορεί στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες να είναι «απαγορευμένος καρπός» για τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αττική, Θεσσαλονίκη), ωστόσο στην Ευρώπη αποτελούν σχεδόν μονόδρομο αναφορικά με τις επιλογές των αγοραστών.

Ο λόγος προφανής. Από τη μια επιτυγχάνεται οικονομία, καθώς οι ντιζελοκινητήρες καταναλώνουν σχεδόν το μισό απ ό,τι ένας βενζίνης, έχουν μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις και μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση, από την άλλη στη σύγχρονη εκδοχή τους δεν στερούνται επιδόσεων, έχουν πολιτισμένη λειτουργία και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Με δυο λόγια, τα χαρακτηριστικά τους παραπέμπουν σε αυτά των κινητήρων βενζίνης.

Στο πλαίσιο αυτό και βλέποντας τις πωλήσεις σε ανοδικό επίπεδο η Fiat προχώρησε στον εμπλουτισμό της γκάμας του Bravo με ένα νέο κινητήρα ντίζελ, για την οποία αξίζει να τονίσουμε ότι αποτελεί έναν από τους καλύτερους κατασκευαστές κινητήρων πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο κινητήρας που εφοδιάζει το Bravo είναι ο 16βάλβιδος 1.6 Multijet, που θα είναι διαθέσιμος σε δυο εκδόσεις. Αρχικά με 105 και τον Μάρτιο με 120 ίππους μέγιστη ισχύ.

Ο ολοκαίνουργιος 1.6 ολοκληρώνει τη γκάμα κινητήρων από τη FPT (Fiat Powertrain Technologies) που περιλαμβάνει επίσης κινητήρες χωρητικότητας 1.3, 1.9 και 2.4 λίτρων. Συγκρινόμενος με τον γνωστό κινητήρα 1.9 Multijet των 120 ίππων, ο 1.6 Multijet έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Η ροπή είναι καλύτερη κατά περίπου 25% (300 Nm στις 1500 στροφές) και η κατανάλωση μειώνεται κατά 8%!
  • Η επιτάχυνση 0-100 χ.α.;v. γίνεται σε μόλις 10,5", ενώ η ρεπρίζ (80-120 χ.α.ώ. με 5η σχέση) πραγματοποιείται κατά περίπου 4" ταχύτερα!
  • Τα επίπεδα θορύβου να μειώνονται κατά 5%!

Επίσης αποτελεί ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας ισχύος που διατίθεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και στις δυο εκδόσεις του, έχοντας την υψηλότερη ροπή (σε σχέση με τον κυβισμό του) στην κατηγορία μέχρι τους 200 ίππους.

Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από εξαιρετικά χαμηλές στροφές: μόλις στις 1.500 σ.α.λ. είναι διαθέσιμα 290 Nm και 300 Nm στις εκδόσεις των 105 ίππων και 120 ίππων αντίστοιχα, ενώ είναι το μόνο αυτοκίνητο με διαστήματα service ανά 35.000 χλμ., μειώνοντας τα βασικά κόστη κατά 25%.

Ο νέος κινητήρας 1.6 Multijet ανήκει στη δεύτερη γενιά των πολυβάλβιδων υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων Multijet, έχει 4 κυλίνδρους εν σειρά, 16 βαλβίδες και χωρητικότητα 1598 κ.εκ.

Στην πρώτη εκδοχή του αποδίδει 105 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 290 Nm στις 1.500 σ.α.λ., και στη πιο ισχυρή 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 1.500 σ.α.λ.

Ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας (στην έκδοση των 105 ίππων) ή μεταβλητής γεωμετρίας (στην έκδοση των 120 ίππων).

Παράλληλα με τις εξαιρετικές επιδόσεις, μια βασική προτεραιότητα των μηχανολόγων ήταν τα χαμηλά επίπεδα εκπομπών ρύπων, με μόλις 120 γρ./χλμ. CΟ2.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Fiat Bravo 1.6 Μultijet
Κινητήρας: 1.6 Multijet 16v 105 ΗΡ
Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.
Ισχύς: 105 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 29,5 Kgm / 1.500 σ.α.λ.
Κινητήρας: 1.6 Multijet 16v 120 ΗΡ
Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.
Ισχύς: 120 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 30,5 Kgm / 1.500 σ.α.λ.