Το επίσημο ξεκίνημα της σεζόν της Formula 1 βρίσκεται πλέον λιγότερο από τρεις εβδομάδες μακριά, όμως πριν τα μονοθέσια βγουν στην πίστα του Albert Park για το FP1 του GP Αυστραλίας, οι οδηγοί θα συμμετέχουν στις χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν, στις 26-28 Φεβρουαρίου. Εκεί, θα πάρουμε το πρώτο δείγμα της δυναμικής των νέων μονοθεσίων, όπως και των νέων αγωνιστικών διδύμων που έχουν σχηματιστεί για το 2025.
Αυτά είναι τα έξι πράγματα που αναμένουμε να δούμε κατά τη διάρκεια των τριών ημερών δράσης στην πίστα του Σακχίρ.
Το ντεμπούτο του Lewis Hamilton με τη Ferrari
Ήρθε η ώρα ο Lewis Hamilton να οδηγήσει σε κανονικές συνθήκες, με ουσιαστικό στόχο κι όχι ως μέρος του shakedown, την SF-25, το πρώτο του μονοθέσιο ως οδηγός της Ferrari. Τα ερωτηματικά πολλά, τόσο για τον ίδιο, όσο και για όσους θα έχουν καρφωμένα τα βλέμματα πάνω σε κάθε στροφή, επιτάχυνση και επιβράδυνση. Για τον 7κις πρωταθλητή, θα αποτελέσει την πρώτη πραγματική ευκαιρία να διαπιστώσει τι μπορεί να κάνει στη νέα του ομάδα, να μάθει τα κουμπιά της (κυριολεκτικά και μεταφορικά) και να συνηθίσει στις διαδικασίες της. Οι χρόνοι θα έχουν ελάχιστη σημασία. Το βασικότερο θα είναι ο εγκλιματισμός που θα τον φέρει άμεσα σε θέση να διεκδικήσει το καλύτερο δυνατό, από την Αυστραλία κιόλας.
Οι λύσεις στα προβλήματα της Red Bull
Η Red Bull είχε ένα σαφές ζήτημα με το μονοθέσιο της περυσινής σεζόν: τη σταθερότητα. Η ισορροπία της RB20 διαταρασσόταν πανεύκολα, κυρίως στα kerbs ή τις πίστες με αρκετά bumps, γεγονός που δεν επέτρεπε στον Max Verstappen να είναι σταθερά γρήγορος και να δείξει τη δυναμική που είχε το μονοθέσιο, το οποίο στη βάση του ήταν συνέχεια της άκρως επιτυχημένης RB19. Επομένως, θα είναι κρίσιμο αυτό το πρόβλημα να έχει επιλυθεί, κι όλα αυτά ενώ ο τεχνικός διευθυντής Pierre Wache έχει ήδη τονίσει πως δεν πρόκειται να θυσιάσει απόδοση για να εξασφαλίσει μεγαλύτερο «παράθυρο λειτουργίας». Ο Ολλανδος 4κις πρωταθλητής θα έχει δύσκολο έργο, και με νέο teammate θα πρέπει να αξιολογήσει και τον κίνδυνο στο διπλανό γκαράζ.
Η βελτίωση της Aston Martin
Για την Aston Martin, το 2025 είναι η τελευταία ευκαιρία σε αυτούς τους κανονισμούς να δείξει τη δυναμική της, αυτή που εφορμάται από το ολοκαίνουριο εργοστάσιό της, την έλευση του Adrian Newey (σ.σ αναλαμβάνει καθήκοντα την 1/4), και την παρουσία του Fernando Alonso που αρνείται να γεράσει. Ο Andy Cowell, team principal, εξήγησε πως η AMR25 θα είναι ένα μονοθέσιο καλύτερο στους αγώνες, το τρωτό σημείο της ομάδας κατά την περυσινή σεζόν. Το θέμα είναι να μπορέσει μετά ο 'Nando' να μετουσιώσει αυτή τη βελτίωση σε αποτελέσματα, σε ένα midfield με πολλούς μνηστήρες για μία καλή θέση στη δεκάδα.
Οι Rookies
Παρομοίως με τον Lewis Hamilton, που μεταβαίνει από έναν οργανισμό, στον οποίο βρισκόταν για 13 σεζόν, σε έναν άλλο, και οι έξι (!) rookies του φετινού grid θα χρειαστεί να εγκλιματιστούν στο νέο τους περιβάλλον. Για μερικούς από εκείνους, το άλμα είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού καλούνται για πρώτη φορά να οδηγήσουν το δικό τους μονοθέσιο της Formula 1 σε πραγματικές συνθήκες. Οι Andrea Kimi Antonelli, Oliver Bearman, Gabriel Bortoleto, Jack Doohan, Isack Hadjar και Liam Lawson θα κληθούν να αποδείξουν την ταχύτητα και τις ικανότητές τους στην πίστα και θα συγκριθούν τόσο με τους teamate τους, όσο και μεταξύ τους.
Πόσο 'Red Bull' είναι η Racing Bulls;
Η ομάδα «μπαίνει» στο 2025 με νέα ονομασία, νέα εμφάνιση και νέα βάση, έχοντας μεταφερθεί κατά μεγάλο ποσοστό από τη Faenza της Ιταλίας στο Milton Keynes του Ην. Βασιλείου, όπου δηλαδή βρίσκονται οι κεντρικές εγκαταστάσεις της μητρικής, Red Bull. Οι αλλαγές που έγιναν στη Racing Bulls μπορεί να μοιάζουν επιφανειακές, όμως ενδέχεται να «κρύβουν» τη συντονισμένη προσπάθεια του οργανισμού να αυξήσει την απόδοση της «μικρής» ομάδας, βοηθώντας την να ανελιχθεί στο grid και την κατάταξη του πρωταθλήματος. Αυτό ίσως να μη φανεί από την πρώτη μέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν, όμως είναι σίγουρα κάτι που θα πρέπει να κρατήσουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας.
Τι κρύβουν οι επιλογές των ελαστικών
Όπως και κάθε χρόνο, κάθε ομάδα μπορεί να επιλέξει 35 σετ ελαστικών ανάμεσα στις -πλέον- έξι slick γόμες (C1-C6) και τις δύο βρόχινες (Intermediate και Wet), εκ των οποίων μπορεί να χρησιμοποιήσει τα 30 κατά τη διάρκεια των τριήμερων δοκιμών. Η πιο δημοφιλής γόμα είναι η C3, με τη Mercedes να φέρνει τα περισσότερα σετ (27).
Η νέα για το 2026, C6, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε μικρότερες πίστες, όπως εκείνη του Μόντε Κάρλο. Μόνο η Ferrari και η Williams επέλεξαν να φέρουν στις δοκιμές του Μπαχρέιν από ένα σετ της λόγω γόμας, με τις περισσότερες ομάδες να κρίνουν ότι οι θερμοκρασίες θα είναι αρκετά υψηλές, θέτοντας τη χρήση της απαγορευτική. Ωστόσο, αν τελικά ο καιρός είναι ψυχρότερος κατά τη διάρκεια των απογευματινών stint, θα μπορούσαμε να τη δούμε να κάνει την εμφάνισή της σε κάποιο μονοθέσιο της Williams ή της Ferrari, η οποία «ποντάρει» και στην C4 (4 σετ), εκτός από τη C3 (21 σετ).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επιλογή της Aston Martin να φέρει τρία σετ της ενδιάμεσης βρόχινης γόμας, αφού δεν αναμένονται βροχοπτώσεις στο αμμώδες και πάντα ζεστό Μπαχρέιν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 TV: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το συνδρομητικό κανάλι – Τα πακέτα και οι τιμές
Πρόταση-βόμβα από τον πρόεδρο της FIA: «Επιστροφή στους V10 στη Formula 1»




ΔΗΜΟΦΙΛΗ





