GP Κατάρ: Νικητής ο Verstappen, διπλό βάθρο για τη McLaren


Ο Max Verstappen πήρε την 14η νίκη του φέτος στο Κατάρ, με τις McLaren των Oscar Piastri και Lando Norris να ανεβαίνουν στο βάθρο. Δράμα στο ξεκίνημα για τη Mercedes.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool
  • 8/10/2023

Περί τη μία ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα, έγινε γνωστό πως ο Sainz δεν θα εκκινούσε, καθώς εντοπίστηκε διαρροή καυσίμου στην SF-23. Αυτό ήταν το πρώτο DNS του Ισπανού από το Βελγικό GP του 2020, με τη McLaren, και το δεύτερο συνολικά στην καριέρα του.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen έμεινε πρώτος, ενώ ο Hamilton είχε επαφή με τον Russell στην προσπάθειά του να περάσει τον teammate του, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ο 7 φορές πρωταθλητής και να βγαίνει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να απομακρυνθεί το μονοθέσιό του.

Ο Russell μπήκε για να βάλει νέα ελαστικά και εμπρός πτέρυγα, αν κι είχε κι άλλες ζημιές. 

Στο τέλος του 4ου γύρου η δράση συνεχίστηκε κανονικά, με τον Verstappen πρώτο, τον Piastri 2ο και τον Alonso 3ο, με τους Leclerc και Ocon πίσω του.

Πίσω, ο Russell πέρασε τον Perez και ανέβηκε 13ος, ενώ μπήκε στη δεκάδα μέχρι τον 10ο γύρο.

Οι διαφορές άνοιγαν γύρο με τον γύρο, με τον Verstappen αργά και σταθερά να απομακρύνεται από τον Piastri, ενώ ο Leclerc προσπαθούσε να μείνει κοντά στον Alonso για την 3η θέση.

Στον 11ο γύρο μπήκε ο Ocon στα pits, ενώ ο Alonso έκανε το ίδιο στον 12ο γύρο. Στο pit stops του Ισπανού αντέδρασαν οι Piastri και Leclerc, στον 13ο γύρο, περνώντας τον κι οι δύο. Ο Alonso, όμως, πάλεψε και πέρασε τον Μονεγάσκο με πιο ζεστά ελαστικά.

Ο Norris έκανε τη δική του στάση στον 14ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Leclerc, οριακά.

Όποιοι μπήκαν νωρίς και βρέθηκαν εκτός δεκάδας, έπρεπε να κάνουν αρκετά προσπεράσματα για να βρεθούν ξανά στις θέσεις τους, ενώ ο Verstappen μπήκε στον 17ο γύρο για τη δική του πρώτη στάση.

Με το τέλος του πρώτου γύρου των pit stops, o Verstappen ήταν πρώτος με διαφορά 8 δευτερολέπτων από τον Piastri, καθώς ο Alonso ήταν πίσω και απομακρυνόταν από τον Leclerc. Ο Norris είχε καλό ρυθμό, και ήθελε να επιτεθεί στον Μονεγάσκο, και τον πέρασε στον 19ο γύρο.

Bottas και Stroll ήταν ψηλά καθώς είχαν μπει νωρίτερα στα pits, και έπεσαν όταν έκαναν το δικό τους δεύτερο stop.

Ο νέος γύρος στάσεων άνοιξε στον 25ο γύρο με τον Piastri και τον Leclerc, ενώ ο Alonso έμεινε έξω για ακόμη έναν γύρο.

Παράλληλα, ο Perez έγινε ο πρώτος που πήρε 5 δλ. ποινή για παραβίαση των ορίων της πίστας πάνω από 3 φορές. 

Στο 27ο γύρο ήρθε η ώρα του Norris για τη μέση γόμα, και πέρασε με το overcut τον Alonso.

Ο Russell ήταν 2ος καθώς είχε μπει νωρίτερα από όλους στα pits με δεδομένο ότι έκανε στάση στον 1ο κιόλας γύρο λόγω του συμβάντος με τον Hamilton. Η ομάδα στόχευε για την 4η θέση. Το τρίτο του pit stop ήρθε στον 33ο γύρο, κι είχε ακόμα ένα.

Ο Perez εξέτισε την ποινή του στον 32ο γύρο στο pit stop του, προβιβάζοντας τις McLaren στις θέσεις 3 και 4.

Στον 33ο γύρο, ο Alonso βρέθηκε ξαφνικά εκτός πίστας στη Στροφή 2, κι επέστρεψε μαζί με μπόλικη άμμο, χάνοντας την θέση από τον Leclerc. 

Ο Verstappen έκανε τη δεύτερη στάση του στον 35ο γύρο, και γύρισε πρώτος με διαφορά 6,3 δλ. από τον Piastri.

Λίγο μετά, ο Perez πήρε και πάλι ποινή για παραβίαση ορίων πίστα, 5 δευτερολέπτων.

Στα της κατάταξης, ο Russell είχε περάσει τον Leclerc στρατηγικά, και με παραπάνω pit stop, ενώ οι McLaren ένιωθαν άνετα στο βάθρο, που ήταν κι οι στόχος τους πίσω από τον Verstappen.

Την ίδια ώρα, ο Sargeant εγκατέλειπε με σοβαρή αδιαθεσία, καθώς ένιωθε άσχημα για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο.

Τα τελευταία pit stops ξεκίνησαν με τον Piastri και τον Leclerc στον 44ο γύρο, ενώ ακολούθησε στον επόμενο ο Norris. Βγαίνοντας, ο Βρετανός παρέμεινε πίσω από τον teammate του, αν και με μειωμένη διαφορά, καθώς πια οι δύο οδηγοί δεν πάλευαν για τη νίκη αλλα για την 2η θέση. Ωστόσο, η McLaren έδωσε οδηγία στον Norris να μην παλέψει με το Piastri και να κρατήσει την θέση του, προς απορία του ίδιου.

Ο Russell παρέμεινε εκτός μέχρι τον 51ο γύρο για να βάλει τη μαλακή γόμα για τους επτά τελευταίους γύρους. Ο οδηγός της Mercedes είχε διαφορά 15 δλ. από τις δύο McLaren, και αποδείχθηκε μεγάλη για να καλυφθεί αρκετά ως το φινάλε. 

Μπροστά, ο Verstappen έκανε το τελευταίο του pit stop και έπαιρνε τη νίκη, την πρώτη του ως τρεις φορές πρωταθλητής, μπροστά από τους Piastri και Norris. Russell και Leclerc έκλεισαν την πεντάδα, με τους Alonso, Ocon, Bottas, Perez και Zhou στη δεκάδα.