GP Μονακό: Οργασμός αναβαθμίσεων σε μία μοναδικά απαιτητική πίστα


Με την ακύρωση του αγώνα στην Ίμολα, η Mercedes θα φέρει αναβαθμίσεις στο Μονακό, ενώ η Red Bull βλέπει ένα σημαντικό της πλεονέκτημα να αναιρείται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 25/5/2023

Το GP στην Ίμολα δεν έγινε ποτέ, κι έτσι δεν είχαμε ποτέ την ευκαιρία να δούμε τη Mercedes W14 με τις ριζικές αναβαθμίσεις που έχει υποσχεθεί η ομάδα. Πρόκειται για αλλαγές που θα αφορούν το πάτωμα και τα sidepods, με τους περισσότερους να μιλούν για ορατές δια γυμνού οφθαλμού διαφοροποιήσεις.

Το πλάτος των ανοιγμάτων στα πλάγια θα μεγαλώσει σημαντικά, καθώς η W14 θα απομακρυνθεί σημαντικά από τον σχεδιασμό ‘zeropod’, με στόχο την καλύτερη ροή του αέρα τόσο στις άνω επιφάνειες του μονοθέσιου, όσο και κάτω από το πάτωμα, στα κανάλια Venturi, που αποτελούν σημαντικά στοιχεία για την κάθετη δύναμή μου.

Το εύλογο ερώτημα είναι πώς θα μπορέσει η Mercedes να αξιολογήσει το αν και κατά πόσο οι αναβαθμίσεις θα λειτουργήσουν σε μία πίστα που δεν έχει ανάλογο στο καλεντάρι. Η λογικότερη εξήγηση έχει να κάνει με το γεγονός ότι έχουν ήδη γίνει οι αλλαγές στο σασί για την εγκατάσταση των αναβαθμίσεων, οπότε η τοποθέτησή τους είναι ως και αναγκαία.

Νέο αμάξωμα θα φέρει η Aston Martin, που σίγουρα χρειάζεται να βελτιώσει την τελική της ταχύτητας, αν και στο Μονακό δεν θα παίξει κάποιο ρόλο - και πάλι πρόκειται για αλλαγή που έρχεται απλά γιατί έχουν γίνει οι δομικές αλλαγές για την υιοθέτησή τους.

Όσο για τη Ferrari, η απόφαση να μην φέρει τις αναβαθμίσεις της Ίμολα στο Πριγκιπάτο, που αποτελούνταν από νέα πίσω ανάρτηση και διαχύτη, έγκειται στο γεγονός ότι φοβάται πως δεν θα μπορέσει να τις εκμεταλλευτεί στους στενούς δρόμους της Κυανής Ακτής. Προτιμά να καθυστερήσει τα νέα μέρη για το Ισπανικό GP, την αμέσως επόμενη εβδομάδα, όπου σίγουρα έχει τη δυνατότητα να συλλέξει «καθαρά» δεδομένα, και να κρίνει το αν και κατά πόσο αυτή η νέα κατεύθυνση λειτουργεί.

Τέλος, η Red Bull ήδη διαμορφώνει κλίμα. Ο σύμβουλος της ομάδας, Helmut Marko, τονίζει πως η RB19 δεν θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί τα δύο βασικά της πλεονεκτήματα: την καλή συμπεριφορά στα ελαστικά και την τελική της ταχύτητα:

«Δεν μπορούμε να βασιστούμε στα συνήθη δυνατά σημεία μας στο Μονακό. Όποιος είναι μπροστά, καθορίζει τον ρυθμό. Η φθορά των ελαστικών δεν θα διαδραματίσει κάποιον σημαντικό ρόλο. Δεν υπάρχουν κι ευθείες για να εκμεταλλευτούμε το πλεονέκτημά μας εκεί.»