Ανάλυση FP Μπαχρέιν: Προβάδισμα RB-Ferrari, χρειάζεται δουλειά η Mercedes


Μετά από 120 λεπτά δοκιμών, έχει γίνει πιο σαφές ότι το πλεονέκτημα των Red Bull και Ferrari έναντι της Mercedes είναι υπαρκτό, με τους Γερμανούς να έχουν αρκετό δρόμο μπροστά τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 18/3/2022

Αυτό ήταν, λοιπόν, για την πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών στην πίστα του Σακχίρ. Κι ενώ το FP1 σε αυτόν τον αγώνα είναι πάντα λιγότερο σημαντικό για την εξαγωγή συμπερασμάτων, λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών, το FP2 προσφέρεται για ανάγνωση και προσπάθεια ανάλυσης των δεδομένων.

Καλύτερη στα αργά κομμάτια η Ferrari, στα γρήγορα υπερισχύει η RB

Από το χειμερινό τεστ στην ίδια πίστα είχε φανεί πως η RB18 και η F1-75 ξεχωρίζουν σε απόδοση από τον ανταγωνισμό, με την αυστριακή ομάδα να κάνει τη διαφορά την τελευταία μέρα, με τα νέα sidepods και τα νέα endplates στην εμπρός πτέρυγα.

Στα χέρια του Max Verstappen, που φέρει το #1 όντας ο πρωταθλητής της περασμένης σεζόν, το μονοθέσιο μοιάζει υπάκουο στις κινήσεις του τιμονιού, ικανό να στρίψει και να συμπεριφερθεί όπως επιθυμεί ο οδηγός του, πράγμα που κάνει τον Ολλανδό να νιώθει πιο σίγουρος για την ικανότητά του να κινηθεί γρήγορα σε όλη την πίστα. Στα θετικά της RB18 συγκαταλέγεται κι η (σχεδόν) πλήρης απουσία του porpoising, που κοστίζει αρκετά σε χρόνο στις ευθείες, και σε σταθερότητα στις στροφές. Οι Αυστριακοί έχουν βρει τον τρόπο να καταπολεμήσουν το απότοκο του ground effect, κρατώντας το σασί όσο πιο ευθύ και σταθερό γίνεται καθ' όλη τη διάρκεια του γύρου.

«Τόσο στα μεγάλα, όσο και στα μικρά runs είχα καλή αίσθηση από το μονοθέσιο,» δήλωσε ο Verstappen. «Ήταν μία καλή μέρα. Είμαστε κοντά με τη Ferrari, αλλά το απόγευμα του Σαββάτου θα φανεί πού είμαστε όλοι. Όλα φαίνεται πως πάνε καλά.»

Στην περίπτωση της Ferrari, η τάση του μονοθεσίου τους να είναι πιο ευκολοδήγητο και προβλέψιμο στα αργά κομμάτια (κυρίως στις εξόδους των πιο αργών στροφών) συνεχίζει να είναι το δυνατό του σημείο. Τόσο ο Charles Leclerc, όσο κι ο Carlos Sainz έδειχναν πιο άνετοι από όλους στο να πατήσουν νωρίς το γκάζι, βγαίνοντας από τις στροφές έχοντας περισσότερη μηχανική πρόσφυση, επιταχύνοντας γραμμικά αλλά και γρήγορα μαζί. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Scuderia εμφανίζεται δυνατή στη συγκεκριμένη πίστα, και σίγουρα αυτή η πίστα δεν είναι ενδεικτική για όλη τη χρονιά - ειδικά φέτος, που όλες οι ομάδες θα επιδοθούν σε έναν αγώνα βελτίωσης καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν. Ωστόσο, είναι άξιο αναφοράς το πόσο πιο σταθερό και εύκολο στον χειρισμό είναι το μονοθέσιό τους, κι ας μην είναι -όπως φαίνεται- το ταχύτερο.

Το porpoising είναι το βασικό πρόβλημα της Mercedes

Φεύγοντας από το τεστ της περασμένης εβδομάδας, η Mercedes κι οι οδηγοί της τόνιζαν ξανά και ξανά πως το μονοθέσιό τους δεν είναι σε θέση να παλέψει για νίκες. Όση δυναμική κι αν βλέπουν σε αυτό, δεν είναι σε θέση να την εκμεταλλευτούν ακόμα, όσο ταλαιπωρούνται από προβλήματα ισορροπίας, που προκαλούνται από το porpoising.

Δοκίμασαν νέο πάτωμα στο μονοθέσιο του Hamilton, αλλά δεν δούλεψε, κι ο ίδιος γύρισε στο παλαιότερο spec, αυτό που είχε κι ο Russell από το πρωί. 

Το porspoising έχει συνδυαστεί με τις υψηλές ταχύτητες, και τις ευθείες, και δικαίως. Παρόλα αυτά, αυτές οι αναπηδήσεις λόγω του stalling του αέρα στο κάτω μέρος του πατώματος μπορούν να εμφανιστούν και στις γρήγορες στροφές, και η πίστα του Μπαχρέιν έχει μερικές από αυτές, κάνοντας τη ζωή των Russell και Hamilton πιο δύσκολη. 

Ο 7 φορές πρωταθλητής είπε σχετικά:

«Είχαμε λίγα προβλήματα στο παρελθόν σε σχέση με φέτος. Φέτος έχουμε να κάνουμε με πολύ μεγαλύτερα θέματα. Ό,τι κι αν κάνουμε δε μοιάζει να κάνει καμία διαφορά. Φαίνεται πως θα χρειαστούμε κάτι που θα λύσει το πρόβλημα μακροπρόθεσμα.»

Όλα δείχνουν πως οι κατατακτήριες του Σαββάτου θα είναι πολύ, πολύ ενδιαφέρουσες, και ο αγώνας ακόμα περισσότερο.