Ανάλυση: Πώς η McLaren «πέταξε» μια σίγουρη νίκη στο Silverstone


Το 1-2 της McLaren ήταν σχεδόν δεδομένο, όμως οι στρατηγικές επιλογές της επέτρεψαν στον Hamilton να θριαμβεύσει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: McLaren Racing - Simon Galloway
  • 8/7/2024

Το GP Μ. Βρετανίας σηματοδοτήθηκε από τη νίκη του Lewis Hamilton, που έδιωξε τα «φαντάσματα» που τον κυνηγούσαν από το 2021, βάζοντας τέλος σε ένα σερί 945 ημερών χωρίς νίκη και κατακτώντας το ρεκόρ του πιο επιτυχημένου οδηγού στο Silverstone με 9 νίκες στη θρυλική πίστα, έναντι των 8 του Michael Schumacher.

56 αγώνες μετά την τελευταία του νίκη στο GP Σαουδικής Αραβίας του 2021, πριν το επίπονο -για τον ίδιο- τέλος εκείνης της σεζόν, ο Hamilton στάθηκε και πάλι στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, σημειώνοντας ίσως μια από τις πιο εκθαμβωτικές του νίκες. Ο Βρετανός συγκινήθηκε, έκλαψε, πανηγύρισε σαν να κέρδισε τον τίτλο του πρωταθλήματος κι όχι μόνο τον αγώνα της πατρίδας του, και όχι αδίκως, αφού η νίκη αυτή ήταν η δικαίωσή του.

Το γεγονός ότι ο Hamilton βρέθηκε στη θέση να μπορεί να παλέψει για αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται σε τρεις πολύ σημαντικούςπαράγοντες: Φυσικά το ταλέντο και την αυθεντία του στη βροχή, κάτι που κανείς δεν μπορεί να του αρνηθεί, την εκτόξευση της απόδοσης του μονοθεσίου της Mercedes και το σημαντικότερο, τη λανθασμένη στρατηγική της McLaren.

Τα άστρα ευθυγραμμίστηκαν ώστε ο Hamilton να κερδίσει, όμως εκείνη που πραγματικά επέτρεψε στον Βρετανό να έχει έστω και την παραμικρή ελπίδα να το κάνει, ήταν η ομάδα από το Woking.

Όταν οι πρώτες σταγόνες βροχής ξεκίνησαν να πέφτουν στην πίστα, οι δύο πιλότοι της McLaren (όντας ακόμη στα slick ελαστικά) πέρασαν στην πρωτοπορία του αγώνα, με την MCL38 να ζωντανεύει το βρεγμένο, βρίσκοντας πρόσφυση εκεί που κανείς άλλος δεν μπορούσε.

Σε εκείνη τη φάση του αγώνα, όλα έδειχναν ότι η McLaren θα πήγαινε για ένα άνετο 1-2 στο Grand Prix της πατρίδας της. Με τον Lando Norris να ηγείται του Oscar Piastri και τη διαφορά τους να κυμαίνεται από 1 έως 2 sec ανάλογα με τη θέση τους στην πίστα, τα πράγματα ήταν ιδιαίτερα θετικά για τους Βρετανούς.

Κι όλα πήγαν λάθος

Η βροχή ξεκίνησε να δυναμώνει κι η McLaren κάλεσε τον Norris στα pits για να περάσει στην ενδιάμεση βρόχινη γόμα, αφήνοντας τον Piastri στην πίστα για ακόμη έναν γύρο, αποφεύγοντας το double stack. Αυτή ήταν η λεπτομέρεια που κόστισε στην ομάδα αρχικά τη δεύτερη θέση του Αυστραλού, αφού έχασε τρομακτικά πολύ χρόνο μένοντας στην εντελώς βρεγμένη πια πίστα, καταλήγοντας στην 6η θέση, 18 sec πίσω από την κορυφή.

Ο Norris διατήρησε την πρωτοκαθεδρία κι ομολογουμένως διαχειρίστηκε πολύ καλά το προβάδισμά του, οδηγώντας χωρίς λάθη για τους επόμενους 10 γύρους, ώσπου η βροχή σταμάτησε, ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του και το οδόστρωμα ξεκίνησε να στεγνώνει τάχιστα. Για ακόμη μια φορά, η ομάδα, σε συνεννόηση με τον ίδιο, επέλεξαν να μείνουν στην πίστα για έναν γύρο παραπάνω από τους Hamilton και Verstappen, με αποτέλεσμα και πάλι να χάσουν χρόνο.

Φυσικά, ο Hamilton πέρασε τον Norris πριν καν βγει από τα pits, ενώ το ίδιο δεν άργησε να κάνει κι ο Verstappen, του οποίου η RB20 έμοιασε να «ζωντανεύει» με τα slick ελαστικά. Ακόμη κι η επιλογή της γόμας ήταν λανθασμένη από τη μεριά της McLaren, αφού ήταν η μοναδική κορυφαία ομάδα που είχε το προνόμιο να έχει εξοικονομήσει φρέσκα σετ μέσης γόμας κι όμως επέλεξε τη μαλακή, «αντιγράφοντας» τη Mercedes και τον Hamilton.

Η στρατηγική πονάει τη McLaren

Αγώνες σαν κι αυτόν αποτελούν απόδειξη ότι δε φτάνει να έχει κανείς το καλύτερο μονοθέσιο ή τους πιο αποφασισμένους οδηγούς. Γιατί, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, η McLaren έχει αυτή τη στιγμή το πιο ολοκληρωμένο πακέτο στο grid. Οι αναβαθμίσεις που φέρνει είναι εύστοχες, έχει βρει τη χρυσή τομή ώστε να έχει καλό ρυθμό τόσο στις κατατακτήριες, όσο και στους αγώνες, ενώ Norris και Piastri αμφότεροι οδηγούν εξαιρετικά.

Αγώνες σαν κι αυτόν δείχνουν ότι η McLaren συνεχίζει να προσπαθεί να βρει το κάτι παραπάνω στη στρατηγική της, να καταστρώσει κάποιο ιδιοφυές πλάνο ώστε να κερδίσει τον αγώνα, σε στιγμές που δεν χρειάζεται. Καταλήγει, μάλιστα, να επιτυγχάνει ακριβώς το αντίστροφο, βάζοντας «τρικλοποδιά» στον εαυτό της ακόμη κι όταν έχει το πάνω χέρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

GP Μ. Βρετανίας: Τεράστια νίκη Hamilton 945 ημέρες μετά την τελευταία του

Ξανά στο κάδρο για τη θέση στη Mercedes o Sainz

«Φουντώνουν» τα σενάρια αντικατάστασης του Perez - Σε δοκιμές με την RB20 ο Lawson