«Αντάρτικο» τριών ομάδων, ελέω… cost cap!


Όπως ήταν αναμενόμενο, το θέμα του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού αποδεικνύεται ένα από τα κύρια ζητήματα που απασχολούν το paddock, εν μέσω υποψιών σχετικά με την αδυναμία ελέγχου των πραγματικών εξόδων κάθε ομάδας και την απουσία επίσημων κυρώσεων σε περίπτωση παραβάσεων. 

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 24/5/2022

Πρόσφατα, προέκυψε το θέμα του πληθωρισμού, που ποσοτικοποιήθηκε σε μια αύξηση του κόστους κατά 8,4 εκατομμύρια δολάρια, ένα ποσό που οι περισσότερες ομάδες ζήτησαν να προστεθεί στο ανώτατο όριο που έχει οριστεί για τη σεζόν 2022 και ανέρχεται σε 141,2 εκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, αυτή η πρόταση έχει βρει «αντιπάλους» μέσα στις ομάδες, σε τέτοιο βαθμό που ο Christian Horner της Red Bull έκρουσε πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου, ισχυριζόμενος ότι επτά ομάδες θα μπορούσαν να αναγκαστούν να παραλείψουν τους τέσσερις τελευταίους αγώνες του ημερολογίου για να παραμείνουν εντός του ορίου του προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που διέρρευσαν από την πίστα της Βαρκελώνης, ο πληθωρισμός ανέρχεται στο 6,1% και περιλαμβάνει το διπλάσιο κόστος μεταφοράς και τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό, τα καύσιμα και τις πρώτες ύλες. Σε αναλογία με το ανώτατο όριο δαπανών, το ποσό αυτό ανέρχεται σε 8,4 εκατ. δολάρια.

Αυτή η αύξηση των τιμών δεν θα επέτρεπε στις ομάδες να συνεχίσουν το προγραμματισμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και έτσι αρκετές ομάδες θα αναγκάζονταν σε κάποιο σημείο του πρωταθλήματος να σταματήσουν τις εξελίξεις, ίσως μη χρησιμοποιώντας την αεροδυναμική σήραγγα και μη παράγοντας νέα εξαρτήματα.

Σαφώς το σενάριο αυτό δημιουργεί έναν παραπάνω πονοκέφαλο στις κορυφαίες ομάδες, οι οποίες, σύμφωνα με το γερμανικό Auto, Motor und Sport, κινούνται ενωμένες ζητώντας από τη FIA και την F1 την αναπροσαρμογή του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού.

Για να αλλάξουν όμως οι κανόνες που ήδη ισχύουν κατά τη διάρκεια της σεζόν απαιτείται η έγκριση οκτώ στις δέκα ομάδες και προς το παρόν η ποσόστωση αυτή δεν επιτυγχάνεται, καθώς οι Alfa Romeo, Williams και Alpine είναι αντίθετες, ενώ η Haas είναι ανάμεσα στις αναποφάσιστες.

«Οι κανόνες είναι κανόνες», τόνισε ο Frederic Vasseur της Alfa Romeo, προσθέτοντας: «Μια αλλαγή θα σηματοδοτούσε το τέλος του ανώτατου ορίου δαπανών». Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Otmar Szafnauer της Alpine: «Αν μπορούμε να μείνουμε εντός αυτού, πρέπει να το κάνουν και οι άλλοι. Εμείς ήμασταν υπεύθυνοι να αποδεχθούμε τη μείωση από 175 εκατομμύρια δολάρια σε 145 εκατομμύρια δολάρια και τώρα εναπόκειται στους άλλους να επιδείξουν την ίδια στάση».