ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σαρωτικές αλλαγές στη Formula 1


Η LIBERTY MEDIA ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΕ ΡΙΖΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΤΗΣ FORMULA 1 ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 24/6/2020

Ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο, όμως πλέον έχει κι επίσημη μορφή. Η Formula 1 αλλάζει ριζικά, αρχής γενομένης από τον πρώτο αγώνα της διαφοροποιημένης φετινής σεζόν της 5ης Ιουλίου στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας.

Πολλές από τις συνήθειες των προηγουμένων ετών πλέον καταργούνται, ή τουλάχιστον μπαίνουν στο… χρονοντούλαπο προς το παρόν, καθώς οι διαμορφωθείσες συνθήκες εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 απαιτούν ριζοσπαστικές αποφάσεις. Τις οποίες πήρε η Liberty Media.

Ξεχάστε όλα τα τελετουργικά που γνωρίζατε έως τώρα. Η ενημέρωση των οδηγών θα γίνεται είτε αυστηρά με τη χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (μάσκα, γάντια) σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο της εκάστοτε πίστες, είτε μέσω Zoom!

Πλέον θα δίνεται η δυνατότητα εξ’ αποστάσεως εργασίας στους αγωνοδίκες, προκειμένου αφενός να αποφεύγονται τα περιττά ταξίδια, αφετέρου να εξασφαλίζεται ότι δεν θα έρχονται σε στενή επαφή και θα τηρούν το social distancing. Φυσικά οι αγωνοδίκες θα είναι διαρκώς συνδεδεμένοι on line μεταξύ τους.

Από τη στιγμή που οι πίστες θα είναι κενές φιλάθλων, δεν υπάρχει κανένας λόγος διεξαγωγής της παρέλασης των πιλότων. Ως εκ τούτου η Liberty Media κατέληξε σε μια διαφορετική διαδικασία, με τους οδηγούς να είναι παρατεταγμένοι μπροστά από τα γκαράζ των ομάδων τους και το τηλεοπτικό συνεργείο της FOM θα κάνει συνεντεύξεις πριν από τον αγώνα.

Το συνεργείο θα είναι τριμελές, αποτελούμενο από τον εικονολήπτη που θα στέκεται ακριβώς απέναντι από τους οδηγούς και σε απόσταση δύο μέτρων, τον ρεπόρτερ του επίσημου καναλιού της Formula 1 που θα είναι επιφορτισμένος με την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων και θα στέκεται δεξιά από τους πιλότους (αριστερά της κάμερας) και σε απόσταση δύο μέτρων, και τον ηχολήπτη, ο οποίος θα είναι απέναντι από τον ρεπόρτερ και θα κρατά μικρόφωνο με κοντάρι μήκους δύο μέτρων.

Σημαντικές θα είναι οι αλλαγές και στο grid, εφόσον αυτό υπάρχει. Γιατί… εφόσον; Διότι θα είναι στη διακριτική ευχέρεια του αλυτάρχη να αποφασίσει εάν τα μονοθέσια θα παραταχθούν στη «σχάρα» της εκκίνησης πριν από τον γύρο σχηματισμού ή εάν θα βγουν στην πίστα απευθείας από το πιτ λέιν, δίχως να διαμορφωθεί grid.

Σε κάθε περίπτωση, η εκάστοτε ομάδα θα μπορεί να έχει μόνο 40 άτομα συνολικά εντός πίστας πριν από τον αγώνα. Τα ελαστικά θα τοποθετούνται στα μονοθέσια πέντε και όχι τρία λεπτά πριν από την έναρξη του γύρου σχηματισμού, προκειμένου να αποχωρούν οι μηχανικοί από την πίστα δίχως να συνωστίζονται.

Συνολικά κάθε ομάδα θα έχει στην πίστα το πολύ 80 άτομα, ενώ για την τηλεοπτική παραγωγή η FOM θα μπορεί να χρησιμοποιεί έως 60 άτομα, συμπεριλαμβανομένων των εικονοληπτών. Ελάχιστοι θα είναι οι δημοσιογράφοι που θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στην πίστα, ενώ αλλάζει και η διαδικασία των συνεντεύξεων, οι οποίες θα μπορούν να γίνονται μόνον εφόσον τηρείται πιστά το υγειονομικό πρωτόκολλο.

Εκ των ων ουκ άνευ ότι πρόσβαση στην πίστα θα έχουν μόνον όσοι θα έχουν υποβληθεί σε τεστ ανίχνευσης του COVID-19 το οποίο θα έχει βγει αρνητικό.

Επίσης, το βάθρο των νικητών αλλάζει, καθώς πλέον θα στήνεται στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Εκεί θα «σταθμεύουν» τα μονοθέσιά τους οι πρώτοι τρεις πιλότοι. Ακριβώς δίπλα θα στήνεται το βάθρο και οι πιλότοι θα ανεβαίνουν σ’ αυτό για τις απονομές.

Το καθιερωμένο «παιχνίδι» με τις σαμπάνιες καταργείται για λόγους διαφύλαξης των υγείας των πιλότων. Φυσικά τα μπουκάλια της σαμπάνιας θα αποσύρονται αμέσως μετά από την απονομή και οι οδηγοί δεν θα έχουν δικαίωμα να τα δίνουν στους μηχανικούς τους.

Εναλλακτικά, στην περίπτωση που υπάρχουν δυσκολίες π.χ. λόγω καιρικών συνθηκών, τα πρώτα τρία μονοθέσια θα σταματούν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός του πιτ λέιν, όπου θα στήνεται εντός ολίγων λεπτών το βάθρο ακριβώς πίσω απ’ αυτά.