Επιστροφή για τα «ασημί βέλη» στη Formula 1


H Mercedes επιστρέφει στο ασημί χρώμα για τα μονοθέσιά της από το 2022.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 29/12/2021

Από το 2020, και με αφορμή το κίνημα του 'Black Lives Matter' και της διαφορετικότητας που σημάδεψε το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η Mercedes αποφάσισε να βάψει τα μονοθέσιά της μαύρα, αντί για το παραδοσιακό ασημί που τη συνοδεύει εδώ και επτά δεκαετίες στο motorsport.

Το ίδιο έκανε και με την W12 το 2021, μία κίνηση που έδωσε δύο ξεχωριστά για την ιστορία της μάρκας μονοθέσια.

Για το 2022, όμως, οι ιθύνοντες της Mercedes-AMG αποφάσισαν η ομάδα και το branding της να επιστρέψουν στο ασημί χρώμα - μία απόφαση που πάρθηκε στο Άμπου Ντάμπι και βρίσκει απόλυτα σύμφωνο τον Lewis Hamilton.

Πώς προέκυψε η ονομασία 'Silver Arrows'

Η ιστορία του πώς βγήκε από τον Τύπο η ονομασία «ασημί βέλος» για τις Mercedes είναι λίγο-πολύ γνωστή - και πέρα για πέρα αληθινή!

Στα πρώιμα χρόνια της αγωνιστικής οδήγησης, τη δεκαετία του '20 και του '30, κάθε χώρα είχε το δικό της αγωνιστικό χρώμα. Έτσι, οι βρετανικές εταιρείες αγωνίζονταν με το περίφημο 'british racing green', οι γαλλικές με το μπλε και οι ιταλικές με το κόκκινο.

Για τη Γερμανία, το άσπρο ήταν το χρώμα επιλογής, τόσο για τη Mercedes, όσο και για την Auto Union, προκάτοχο της σημερινής Audi.

Το 1934, η διεθνής ομοσπονδία αυτοκινήτου (προκάτοχος της FIA) άλλαξε το ανώτατο όριο του βάρους των αυτοκινήτων Grand Prix, φτάνοντάς στο 750 κιλά. Η Mercedes-Benz W25 ξεπερνούσε αυτό το όριο για ένα κιλό, κι ο επί σειρά ετών διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας, Alfred Neubauer, έδωσε εντολή να ξυστεί το χρώμα από το σασί, παρουσιάζοντας το ασημί χρώμα που είχε, για να μειωθεί το βάρος. Πράγματι, το αυτοκίνητο ελάφρυνε και κέρδισε στο Nurburgring δια χειρός Von Brauchitsch. 

Κάπως έτσι γεννήθηκε ο θρύλος των ασημί βελών.