Έτσι «χτίζεται» η είσοδος των Porsche και Audi στην F1


Μπορεί να είναι κοινό μυστικό ότι Porsche και Red Bull θα συνεργαστούν στον τομέα των κινητήρων από το 2026 κι έπειτα, όμως η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 24/8/2022

Στην Audi, τα πράγματα κινούνται ταχύτερα. Ο ιδιοκτήτης της Sauber, Finn Rausing, είχε απορρίψει την προσφορά του Michael Andretti να πουλήσει την ομάδα της Sauber έναντι 350 εκατομμυρίων ευρώ στο τέλος του 2021.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο Rausing επέμεινε στη συνέχιση της ύπαρξης του ομίλου Sauber στο εργοτάξιο του Hinwil και στη διατήρηση των θέσεων εργασίας, ενώ απαίτησε επίσης επιπλέον 250 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να γνωρίζει ότι η ομάδα βρισκόταν σε ασφαλή χέρια. Κάτι… δυσβάσταχτο οικονομικά για τον Andretti.

Με την Audi, η Sauber αποκτά έναν ισχυρό συνεργάτη, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα από τον Andretti για λιγότερες μετοχές, καθώς ο Rausing θα παραμείνει στο συμβούλιο ως μειοψηφικός ιδιοκτήτης. Με την υπόσχεση να αναπτύξει περαιτέρω τη Sauber ως ομάδα, όπως είχε συμβεί στη συνεργασία Sauber-BMW μεταξύ 2006 και 2009.

Να σημειωθεί πως ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Audi, Markus Duesmann, ο οποίος προώθησε την είσοδο της μάρκας στη Formula 1, ήταν επικεφαλής εξέλιξης στην BMW-Sauber μεταξύ του 2007 και του 2009 και γνωρίζει πάρα πολύ καλά τις συνθήκες που επικρατούν στο Hinwil.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τη συνέχιση της κατασκευής του πλαισίου στο Hinwil, όπου εξακολουθεί να βρίσκεται μία από τις πιο σύγχρονες αεροδυναμικές σήραγγες στη Formula 1. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Audi στο Neuburg και έτσι θα αναπτυχθεί και θα παραχθεί σε γερμανικό έδαφος. Σε αντίθεση με την αδελφή εταιρεία Porsche, η οποία θα αναπτύξει μεγάλα τμήματα του συστήματος κίνησης στην Αγγλία.

Ο Gerhard Berger πιστεύει ότι η Audi θα είναι επιτυχημένη στη Formula 1. Ήδη από την άνοιξη του 2022, το αφεντικό του DTM δήλωσε σε συνέντευξή του ότι «η Audi διαθέτει ένα εξαιρετικό τμήμα κινητήρων. Αν η Audi εισέλθει στη Formula 1, είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρει».

Όπως θυα συμβεί με την Porsche, η Audi πρόκειται να ιδρύσει μια νέα εταιρεία για την εμπλοκή της στη Formula 1. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Adam Baker, τον οποίο η Audi προσέλαβε στα τέλη του 2021, προορίζεται για διευθύνων σύμβουλος. Ο Baker εργάστηκε προηγουμένως στην BMW, όπου γνώρισε για πρώτη φορά τον Duesmann, και στη FIA.

Ένας άλλος προφανής υποψήφιος για τη θέση θα ήταν ο σημερινός επικεφαλής του τμήματος Motorsport της μάρκας, Julius Seebach, ο οποίος ως διευθύνων σύμβουλος της Audi Sport έχει εμπειρία σε ανώτερα διοικητικά κλιμάκια. Ωστόσο, ο Seebach πρόκειται να αντικατασταθεί από τη θέση του αθλητικού διευθυντή και θα αναλάβει μια νεοσύστατη θέση στο τμήμα ανάπτυξης της Audi.