F1 2023: Αυτοί ήταν οι δέκα κορυφαίοι οδηγοί του πρωταθλήματος


Το Car and Driver κατατάσσει τους δέκα καλύτερους οδηγούς του πρωταθλήματος της Formula 1, με βάση την απόδοσή τους κι όχι το μονοθέσιο που οδηγούσαν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ - ΦΩΤΟ: JK SPORTSPHOTOGRAPHY, Ferrari, Zak Mauger/Aston Martin, Williams Racing
  • 28/11/2023

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2023 ολοκληρώθηκε, και πέρα από τους προφανείς νικητές, τον Max Verstappen και τη Red Bull, υπήρξαν εννέα ακόμη οδηγοί που έκαναν καλές σεζόν και ξεχώρισαν με το ταλέντο και την ταχύτητά τους. 

1. Max Verstappen

Ο Max Verstappen ολοκλήρωσε μία από τις πλέον κυριαρχικές σεζόν στην ιστορία της F1. Με 19 νίκες σε 22 αγώνες, με το σερί των 10 νικών που έγραψε νέο ρεκόρ, με το υψηλότερο ποσοστό νικών επί των ολοκληρωμένων Grand Prix, και με βαθμολογική συγκομιδή που από μόνη της θα αρκούσε για να τον αναδείξει πρωταθλητή ακόμα και στους κατασκευαστές, ο Ολλανδός στέφθηκε άνετα για 3η φορά πρωταθλητής. Και πέραν της εξαιρετικής RB19 που είχε στα χέρια του, ο ίδιος κατάφερε να την αξιοποιήσει στο έπακρο, ακόμα και στις στιγμές που θα μπορούσε να είχε αμφισβητηθεί, περισσότερο προς το τέλος της σεζόν.

2. Fernando Alonso 

Η «γριά» αλεπού μόνο γριά δε μοιάζει. Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι το 2023 ήταν μια από τις καλύτερες, οδηγικά, σεζόν του. Κι αυτό, παρόλο που ακούγεται τρελό, αφού ο Ισπανός δεν ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου φέτος, ούτε φυσικά κέρδισε το πρωτάθλημα, ίσως και να ισχύει. Χάρισε στους fans στιγμές απείρου κάλλους μέσα στην πίστα. Προσπεράσματα, άμυνα και μάχες που έμοιαζαν να έχουν βγει ίσως από κάποια από τις πρωταθληματικές του χρονιές, ο Alonso, στα 42 του χρόνια, παραμένει ίδιος κι απαράλλαχτος, με την καλύτερη δυνατή έννοια.

3. Lewis Hamilton

Δεν είναι κρυφό ότι το καράβι που ονομάζεται Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Team αντιμετώπισε σημαντικά πελάγη με την ερμηνεία των νέων κανονισμών, και κατ’ επέκταση με τις W13 και W14. Με ένα μονοθέσιο που χαρακτηρίστηκε πολλές φορές ασταθές, απρόβλεπτο και ανοδήγητο από τον ίδιο τον Lewis Hamilton και τον teammate του, George Russell, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο 6 φορές και να βαθμολογηθεί σε όλους τους αγώνες, εκτός από το Grand Prix Κατάρ (DNF) και το Grand Prix στο Τέξας (DSQ). Τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα οδηγών, κερδίζοντας για σχεδόν 60 βαθμούς τον ομόσταβλό του.

4. Lando Norris 

Το ταλέντο κι οι ικανότητες του Lando Norris βγήκαν εκ νέου στο προσκήνιο, από τη στιγμή που η McLaren άρχισε να βελτιώνεται μετά τους πρώτους αγώνες. Δεν είναι πρωτοφανές: είναι σημαντικό για τον εκάστοτε οδηγό, ακόμα και τον πιο γρήγορο, να έχει και το σωστό ‘εργαλείο’ στα χέρια του. Αυτό έγινε με τον Norris, που κατάφερε να ανέβει στο βάθρο 7 φορές, να βοηθήσει την ομάδα του να βγει από το βαθμολογικό τέλμα στο οποίο είχε επέλθει και να περισώσει μία χρονιά που έμοιαζε χαμένη. Bonus: η αντίδρασή του όταν άρχισε ο Piastri να τον πλησιάζει απειλητικά.

5. Charles Leclerc 

Ο Μονεγάσκος έκανε μία μέτρια για τα δεδομένα και το ταλέντο του σεζόν. Στον έναν και μοναδικό αγώνα που η Ferrari είχε τη δυναμική για νίκη, την πήρε ο teammate του, έχοντας χάσει την pole το Σάββατο που θα μπορούσε ίσως να του δώσει και την πρωτιά την Κυριακή. Ωστόσο, υπήρξε ταχύτατος σε διάφορες φάσεις της σεζόν, με τις pole positions να μη μετατρέπονται σε νίκες όχι επειδή δεν είχε ο ίδιος την ταχύτητα, αλλά γιατί η Ferrari απλά υστερούσε όταν ερχόταν η ώρα του αγώνα.

6. Carlos Sainz 

Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά στις τρεις κοινές τους σεζόν στη Ferrari που ο Carlos Sainz τερματίζει πίσω από τον Leclerc στη βαθμολογία, και αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στην ατυχία ή τις αστοχίες στην πλευρά του Ισπανού. Παρόλα αυτά, βρήκε την ευκαιρία του, ήταν γρήγορος και σταθερός και -κατά κάποιο τρόπο- έγραψε ιστορία: έγινε ο μοναδικός οδηγός που κέρδισε το 2023 χωρίς να οδηγεί Red Bull.

7. Oscar Piastri

Αδιαμφισβήτητα ο rookie της χρονιάς. Βέβαια, αυτό δε λέει και πολλά από μόνο του, αν σκεφτεί κανείς ότι ο ανταγωνισμός του για τον συγκεκριμένο τίτλο ήταν ο Nyck de Vries, ο οποίος εκδιώχθηκε από την AlphaTauri στα μέσα της χρονιάς, κι ο Logan Sargeant, ο οποίος κατάφερε να κατακτήσει μόλις έναν βαθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Αυτό που δίνει στον Oscar Piastri το «εισιτήριο» για τη δική μας 10άδα με τους κορυφαίους οδηγούς του 2023 είναι σίγουρα το γεγονός ότι κλήθηκε να πέσει στα «βαθιά» στο ξεκίνημά του, με ένα μονοθέσιο που στην αρχή της χρονιάς ήταν -αντικειμενικά- κάκιστο και κατάφερε να λάμψει κάτω από μη-ιδανικές συνθήκες. Άξιος teammate για τον πάντα ταλαντούχο Lando Norris και σημαντικό «λιθαράκι» για την επικράτηση της McLaren έναντι της Aston Martin στη μάχη για την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

8. Yuki Tsunoda 

Ο Ιάπωνας της AlphaTauri ολοκλήρωσε πια την τρίτη του χρονιά στο σπορ, κι αυτό φαίνεται. Η εξέλιξη είναι εμφανής, αφού δείχνει να έχει «μεταμορφωθεί» σε έναν πιο ώριμο οδηγό, που έχει περιορίσει σημαντικά τα λάθη συναισθηματισμού ή απροσεξίας, στα οποία ήταν ιδιαίτερα επιρρεπής τις πρώτες δύο σεζόν. Βλέποντας τον Yuki Tsunoda του 2023 να κερδίζει κατά κράτος και τους τρεις (3) teammate που είχε μέσα στη σεζόν, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η συνεχής επίβλεψή του από τον Franz Tost έπαιξε καταλυτικό ρόλο.

9. Pierre Gasly 

Ο Pierre Gasly ολοκλήρωσε την πρώτη του σεζόν στην Alpine επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται περί ταλαντούχου και άκρως ανταγωνιστικού οδηγού, καθώς κέρδισε τον άσπονδο εχθρό του από τα παλιά, Esteban Ocon, μέσα στην ίδια την ομάδα που τον πιστεύει όσο λίγους οδηγούς στην ιστορία της - παραδόξως.

10. Alex Albon 

Αν μπορούμε να πούμε ότι κάποιος οδηγός «κουβάλησε» την ομάδα του, τότε αυτός είναι σίγουρα ο Alex Albon. Με δεδομένο ότι η FW45 ξεκίνησε τη σεζόν του 2023 ως ένα από τα χειρότερα μονοθέσια στο grid κι εξελίχθηκε σε ένα αυτοκίνητο το οποίο ήταν στην καλύτερη των περιπτώσεων μέτριο, ο Ταϊλανδός την «ξεζούμισε» μέχρι τέλους. Έχοντας κερδίσει τους 27 εκ των 28 συνολικά βαθμών της Williams, όλα δείχνουν ότι έχει χτίσει -επιτέλους- ένα περιβάλλον που του ταιριάζει γύρω του, αποδεικνύοντας ότι το ταλέντο του δεν έχει ξεδιπλωθεί ακόμη ολόκληρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Αυτό είναι το καλεντάρι για το 2024 - Με τρεις σαββατιάτικους αγώνες το μενού?

F1 2023: Η μάχη των teammates - Ποιοι κέρδισαν τις «ενδοοικογενειακές» κόντρες

Τι ποσό θα πληρώσει κάθε ομάδα για να τρέξει στο νέο πρωτάθλημα - Τα εκατομμύρια της Red Bull