F1 2023: Πώς εξελίσσουν οι ομάδες τους κινητήρες τους παρά τους περιορισμούς


Ο εκτελεστικός διευθυντής της Alpine, Bruno Famin, εξήγησε πώς οι ομάδες μπορούν να κάνουν αλλαγές στους κινητήρες τους για λόγους απόδοσης κι όχι μόνο αξιοπιστίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: ALPINE
  • 11/1/2023

Από το 2022 έχει τεθεί σε ισχύ το «πάγωμα» στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος, με τις μόνες αλλαγές που επιτρέπονται ως και το 2025 να αφορούν μόνο ζητήματα αξιοπιστίας.

Ωστόσο, ακόμα και μέσα σε αυτό το άκρως περιοριστικό πλαίσιο, οι κατασκευαστές μπορούν να παραμετροποιήσουν κατά το δοκούν ορισμένα πράγματα, όπως δήλωσε σε μέλη του Τύπου ο Bruno Famin, εκτελεστικός διευθυντής της Alpine:

«Οι κανονισμοί μάς επιτρέπουν να κάνουμε πράγματα με τη διάταξη των μερών του κινητήρα.

«Μπορούμε να αλλάξουμε, για παράδειγμα, το πώς φεύγει η εξάτμιση, ώστε να βοηθήσουμε τους συναδέλφους μας στο Enstone να εφαρμόσουν μία καλύτερη αεροδυναμική λύση.»

Μαζί με αυτούς τους περιορισμούς στη χρήση του CFD και της αεροδυναμικής σήραγγας, υπάρχει σχετικός περιορισμός και στις δοκιμές των κινητήρων, με τον Famin να εξηγεί τι σημαίνει αυτό:

«Θα έχουμε και πάλι πολλούς περιορισμούς σε αυτόν τον τομέα, θα πρέπει να κάνουμε δοκιμές σε ηλεκτρονικό υπολογιστή μία φορά τον πλέον.

«Αλλά αυτό αφορά την οδηγησιμότητα του κινητήρα. Δεν αφορά την απόδοση αυτή καθαυτή, αλλά την οδηγησιμότητα και τα οφέλη στην αεροδυναμική.»