F1 2023: Πόσο χρόνο θα έχει κάθε ομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα


Με το νέο σύστημα διάθεσης χρόνους σε αεροδυναμική σήραγγα και CFD, η επιτυχία έχει... τίμημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: PIRELLI
  • 19/12/2022

Από το 2022, ισχύει ένα νέο σύστημα απόδοσης χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα και τις προσομοιώσεις σε ψηφιακά συσήματα (το λεγόμενο CFD, computer fluid dynamics).

Το εν λόγω σύστημα ανανεώνεται ανά ημερολογιακό εξάμηνο, δηλαδή την 1η Ιανουαρίου και την 1η Ιουλίου κάθε έτους, με βάση την θέση της εκάστοτε ομάδας στην κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι ώρες στη σήραγγα και οι ώρες στο CFD καθορίστηκαν από το πώς τελείωσε το πρωτάθλημα του 2022, αλλά με δεδομένο ότι η Red Bull έχει και την ποινή για την παράβαση του budget cap που μειώνει τα πάντα κατά 10%.

Τι σημαίνει κάθε τιμή:

Χρήση αεροδυναμικής σήραγγας (#): Οι φορές που μπορεί μία ομάδα να «ανοίξει» τη σήραγγα. Ως έναρξη χρήσης ορίζεται από τη FIA η στιγμή που ο αέρας ξεπερνά την ταχύτητα των 5 m/s.

Ώρες χρήσης σήραγγας με πάνω από 15 m/s αέρα: Γνωστές και ως 'wind on time', είναι οι ώρες που η σήραγγα χρησιμοποείται στο μέγιστο.

Γεωμετρίες (#): Κάθε φορά που δοκιμάζεται ένα μοντέλο μέσα σε προσομοίωση σε CFD.

Αναλυτικά:
 
  Red Bull1οςFerrariMercedesAlpineMcLarenAlfa RomeoAston MartinHaasAlphaTauriWilliams

Πολλαπλασιαστής επιτυχίας

100%

63%

70%

75%

80%

85%

90%

95%

100%

105%

110%

115%

Χρήση αεροδυναμικής σήραγγας (#)

320

201.6

224

240

256

272

288

304

320

336

352

368

Ώρες χρήσης σήραγγας με πάνω από 15 m/s αέρα40050.456606468727680848892

Ώρες δοκιμών στη σήραγγα

400

252

280

300

320

340

360

380

400

420

440

460

Γεωμετρίες (#)

2000

1260

1400

1500

1600

1700

1800

1900

2000

2100

2200

2300

CFD (ώρες)

6

3.78

4.2

4.5

4.8

5.1

5.4

5.7

6

6.3

6.6

6.9