F1: Αυτό είναι το μεγάλο «μυστικό» της φετινής McLaren


Η βρετανική ομάδα βρήκε τον τρόπο να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, επενδύοντας σε ένα καινοτόμο σύστημα ψύξης των φρένων.

  • ΦΩΤ: MCLAREN RACING, CLIVE ROSS / GETTY IMAGES, PETER FOX, LAT IMAGES
  • 8/5/2025

Η κυριαρχία της McLaren στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 είναι αδιαμφισβήτητη. Δεν είναι μόνο οι πέντε νίκες σε έξι αγώνας (έξι στις οκτώ, εάν προσθέσουμε και τους δύο αγώνες sprint σε Κίνα και Μαϊάμι), όσο η γενικότερη εικόνα της πορτοκαλί ομάδας σε όλες τις πίστες.

Εδώ και έναν χρόνο οι υπόλοιπες εννέα ομάδες προσπαθούν να ανακαλύψουν το μυστικό που επέτρεψε στη McLaren να ανατρέψει την κατάσταση και να πάρει τα ηνία. Μόλις πριν μερικές ημέρες, άλλωστε, συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την 5η Μαϊου του 2024, όταν ο Lando Norris πήρε την παρθενική του νίκη στο Μαϊάμι, σηματοδοτώντας τη μεγάλη «επίθεση» των «παπάγια» στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Μια υπόθεση κυκλοφορεί στη Γερμανία σχετικά με τα φρένα του μονοθεσίου του Γουόκινγκ. Σύμφωνα με το Auto Motor und Sport, μάλιστα, διαδίδεται η άποψη ότι οι μηχανικοί της McLaren έχουν βρει μια ιδιαίτερα έξυπνη λύση για την κυκλοφορία του αέρα στα τύμπανα εξαερισμού των φρένων, ώστε τα φρένα να παραμένουν ζεστά και τα ελαστικά δροσερά.

Το εξωτερικό σχήμα των τυμπάνων είναι τυποποιημένο, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει απόλυτη ελευθερία. Η μόνη εξαίρεση είναι ότι δεν μπορούν να τοποθετηθούν στοιχεία ψύξης, αλλά δεν υπάρχουν περιορισμοί στην επιλογή των υλικών που χρησιμοποιούνται. Σε αυτό το σενάριο, το βασικό βήμα θα ήταν να επιτρέπει στον αέρα να κυκλοφορεί και να παραμένει δροσερός εκεί όπου χρειάζεται, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα υλικά.

Λέγεται, μάλιστα, πως πίσω από το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκεται ο Rob Marshall, ο οποίος στα τέλη Μαϊου του 2023 κι έπειτα από 17 χρόνια στη Red Bull, μεταπήδησε στη McLaren όπου ανέλαβε χρέη τεχνικού διευθυντή.

Μάλιστα ο ίδιος ο team principal της McLaren, Andrea Stella, είχε δηλώσει πως «ακόμα και όταν κάνει ζέστη, το μονοθέσιό μας διατηρεί πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Έχουμε αναπτύξει ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα ψύξης. Ένα χαρακτηριστικό που έχει φυσικά ευεργετικές επιπτώσεις στο μονοθέσιο».

Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται η ιδέα των τυμπάνων εξαερισμού των φρένων, καθώς πέρυσι η Red Bull είχε ζητήσει από την Παγκόσμια Ομοσπονδία να διερευνήσει το κατά πόσο κάποιες οπές στο σύστημα πέδησης του μονοθεσίου της McLaren ήταν σύννομες με τους κανονισμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Επίσημο: Στον «πάγκο» της Alpine ο Doohan - Στη θέση του ο Colapinto

Audi: Ο Mattia Binotto έγινε επικεφαλής του F1 Project - Όλες οι αλλαγές

GP Μαϊάμι: Έξαλλος στο team radio ο Hamilton - «Μήπως να αφήσω και τον Sainz να με περάσει;»