F1: Τι αλλάζει στα ελαστικά της Pirelli για το 2026;


Οι ριζικές αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 ενόψει 2026 αλλάζουν άρδην και τα τέσσερα σημεία επαφής των μονοθέσιων με το οδόστρωμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES
  • 14/12/2025

Το 2026 ξημερώνει μία νέα εποχή για τη Formula 1. Τα μονοθέσια γίνονται πιο μικρά σε μέγεθος, πιο ελαφριά, θα διαθέτουν ενεργά αεροδυναμικά, και αναμενόμενα θα πρέπει να γίνουν αλλαγές και στα ελαστικά. Σε αυτό το πλαίσιο, η Pirelli ετοίμασε μία νέα σειρά ελαστικών, την οποία δοκιμάζει ήδη από το 2024 με τη χρήση mule cars καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Η αποκλειστική προμηθεύτρια της F1 μπαίνει στην 15η σεζόν της συνεργασίας της με το σπορ προσφέροντας επτά ελαστικά: πέντε γόμες σλικ ελαστικών και δύο για βρόχινες συνθήκες, τα λεγόμενα ενδιάμεσα και full wet.

Όπως είχε ήδη ανακοινώσει τις προηγούμενες εβδομάδες η Pirelli, τα νέα ελαστικά θα διατηρήσουν το σύστημα ονοματοδοσίας των φετινών, με την C1 γόμα να είναι η πιο σκληρή και η C5 η πιο μαλακή, ενώ συνεχίζει το λευκό χρώμα να σηματοδοτεί τη σκληρότερη γόμα σε κάθε Grand Prix, το κίτρινο τη μέση και το κόκκινο την πιο μαλακή. Η μόνη -αισθητική- διαφορά σε σχέση με τα φετινά ελαστικά αφορά τον σιρίτη, όπου θα προστεθεί το σχέδιο μίας καρώ σημαίας στα χρώματα της εκάστοτε γόμας, μαζί με το logo της Pirelli και την επιγραφή «P-Zero».

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, παρουσιάζει τα ελαστικά του 2026.
Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, παρουσιάζει τα ελαστικά του 2026.

Σε επίπεδο διαστάσεων, τα ελαστικά πλέον είναι μικρότερα, ώστε να ταιριάζουν στα νέα αυτοκίνητα που έχουν δημιουργηθεί σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς. Η διάμετρος της ζάντας παραμένει στις 18 ίντσες, αλλά το πλάτος του πέλματος είναι 25 mm μικρότερο μπροστά και 30 mm μικρότερο πίσω. Η συνολική διάμετρος είναι επίσης 15 mm μικρότερη μπροστά και 10 mm μικρότερη πίσω.

Τα ελαστικά του 2026 δοκιμάστηκαν την Τρίτη 9/12 στη Yas Marina με mule cars, πριν το τελικό ομολογκάρισμα στις 15 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς.

Η πρώτη φορά που θα δούμε τα νέα μονοθέσια στην πίστα θα είναι στο shakedown της Βαρκελώνης από τις 26 έως τις 30 Ιανουαρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Lando Norris: Ο πρωταθλητής που το έκανε με τον δικό του τρόπο

F1: Γιατί δεν τιμωρήθηκε ο Norris για το προσπέρασμα στον Tsunoda; (video)

F1 2026: Πότε παρουσιάζουν οι ομάδες τα νέα τους μονοθέσια