FIA: Γιατί παίρνει πίσω την τεχνική ντιρεκτίβα για τον Καναδά


Η FIA άρει την υποχρέωση των ομάδων να συμμορφωθούν με την TD015 που θα έμπαινε σε ισχύ στον επόμενο αγώνα, στον Καναδά, μετά από τις δοκιμές που έκανε στην Ισπανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL
  • 4/6/2025

Μετά το Grand Prix στην Ίμολα, η FIA είχε εκδώσει την υπ' αριθμόν 15 τεχνική ντιρεκτίβα της για το 2025.

Σύμφωνα με αυτήν, οι ομάδες θα έπρεπε να τρέχουν με skid blocks, δηλαδή το κεντρικό μέρος του πατώματος, φτιαγμένα από ατσάλι, κι όχι τιτάνιο, καθώς η χρήση του δεύτερου φέρνει συχνά υπέρμετρη φθορά και παράγει σπίθες, που στην περίπτωση του Ιαπωνικού GP τον περασμένο Απρίλιο είχε προκαλέσει φωτιά στο ξερό γρασίδι της πίστας της Σουζούκα.

Το πλάνο ήταν τα ατσάλινα skid blocks να χρησιμοποιούνται μόνο σε συγκεκριμένες πίστες, αρχής γενομένης απ' αυτήν του Μοντρεάλ σε δύο εβδομάδες.

Τα πρώτα τεστ αυτού του νέου skid block έγιναν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, με τις ομάδες να εκφράζουν άμεσα τις επιφυλάξεις τους, καθώς προσθέτουν έξτρα βάρος και δεν προσφέρουν σημαντικά οφέλη έναντι εκείνων από τιτάνιο.

Ως εκ τούτου, τα νέα skid blcks δεν θα είναι υποχρεωτικά σε κανένα Grand Prix και θα είναι εκεί απλώς για να αντικαταστήσουν τα τιτανίου εφόσον χρειαστεί.

Η Ομοσπονδία αναφέρει σε ανακοίνωσή της:

«Μετά από μια ανάλυση των δοκιμών των μπλοκ από ανοξείδωτο χάλυβα στη Βαρκελώνη, η FIA αναθεώρησε το σχέδιο εφαρμογής που περιγράφεται στο TD015», αναφέρεται σε ανακοίνωση της FIA. 

«Τα μπλοκ ολίσθησης από τιτάνιο θα παραμείνουν το υποχρεωτικό υλικό για το υπόλοιπο της σεζόν. Ωστόσο, ζητείται από τις ομάδες να έχουν διαθέσιμα μπλοκ ολίσθησης από ανοξείδωτο χάλυβα σε όλους τους αγώνες, καθώς μπορεί να γίνουν υποχρεωτικά αν συμβούν παρόμοια περιστατικά φωτιάς στο γρασίδι, όπως αυτά που παρατηρήθηκαν στη Σουζούκα στις αρχές του έτους.

«Πρόσθετες δοκιμές των μπλοκ ολίσθησης από ανοξείδωτο ατσάλι θα διεξαχθούν σε επιλεγμένους αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν για να υποστηριχθεί η περαιτέρω αξιολόγηση».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1: Αυτοί είναι οι πέντε καλύτεροι οδηγοί του Grand Prix Ισπανίας

Ξέμεινε από οδηγούς η Aston Martin - Ποιος θα πάρει τη θέση του Stroll στο Μόντρεαλ

Ο Verstappen παραδέχτηκε το λάθος του στο συμβάν με τον Russell: «Δεν ήταν σωστό»