Formula 1 2020: Το πρωτάθλημα ξεκινά, όλες οι λεπτομέρειες


ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΟΛΑ ΗΤΑΝ «ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ». ΟΜΩΣ, ΠΛΕΟΝ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ: ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ FORMULA 1 ΤΟΥ 2020 ΞΕΚΙΝΑ! 

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 2/7/2020

Το πιο παράξενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην εβδομηντάχρονη ιστορία του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, επιτέλους εκκινεί, έπειτα από τέσσερις μήνες διεργασιών και συνεχών ανακατατάξεων, εξαιτίας των σημαντικών αλλαγών που έφερε στη ζωή μας ο COVID-19.

Τέσσερις μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι ανατροπές ήταν συνεχείς. Από τη ξαφνική –πλην, όμως, επιβεβλημένη- ακύρωση του αυστραλιανού γκραν πρι, μέχρι την –επιτέλους- οριστικοποίηση ενός αρχικού προγράμματος οκτώ αγώνων, οι οποίοι ξεκινούν απ’ αυτό το Σαββατοκύριακο και θα μας πάνε τουλάχιστον μέχρι τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και το ιταλικό γκραν πρι της Μόντσα.

Οι αλλαγές στις ομάδες

Έστω και με… καθυστέρηση, λοιπόν, η Formula 1 μπαίνει αισίως στην όγδοη δεκαετία της «ζωής» της και στη Liberty Media έχουν θέσει ως στόχο να γιορτάσουν με τον προσήκοντα τρόπο αυτήν τη συμπλήρωση των πρώτων 70 ετών παρουσίας της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και δεν είναι μόνον η αλλαγή στο logo της Formula 1, η οποία αποτελεί την πιο «ορατή» απόδειξη του ότι φέτος η χρονιά θα έχει κάτι το διαφορετικό. Μία από τις διαφορές έχει να κάνει με τις ομάδες. Η Toro Rosso μετονομάστηκε σε Scuderia AlphaTauri, καθώς ο ιδιοκτήτης της ομάδας Dietrich Mateschitz αποφάσισε να προωθήσει με αυτόν τον τρόπο την AlphaTauri, την εταιρεία ειδών ένδυσης και μόδας που δημιούργησε το 2016 με έδρα το Ζάλτσμπουργκ της Αυστρίας.

Επέλεξαν τη… σταθερότητα!

Σε επίπεδο οδηγών, οι αλλαγές δεν είναι πολλές σε σχέση με το 2019. Όλες οι μεγάλες ομάδες διατήρησαν τα οδηγικά δίδυμα της περασμένης σεζόν, με τη Mercedes να στηρίζεται και φέτος στους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, τη Ferrari να πορεύεται με τους Charles Leclerc (θεωρητικά ως «νούμερο 1» πιλότος της ομάδας) και Sebastian Vettel, την Red Bull να εμπιστεύεται τους Max Verstappen και Alexander Albon και τη McLaren να έχει ανακοινώσει από πολύ νωρίς πως και το 2020 θα οδηγήσουν τα μονοθέσιά της οι Carlos Sainz και Lando Norris.

Για ακόμα μία χρονιά, η Haas διατήρησε το οδηγικό δίδυμο των Romain Grosjean και Kevin Magnussen, ενώ η Alfa Romeo θα έχει στις τάξεις της τον Kimi Raikkonen (πιθανότατα στην τελευταία σεζόν της καριέρας του στη Formula 1) και Antonio Giovinazzi. Η AlphaTauri θα συνεχίσει αποκεί που είχε σταματήσει η… Toro Rosso, δηλαδή με τους Pierre Gasly και Daniil Kvyat, ενώ απαράλλαχτο παρέμεινε το δίδυμο και στη Sport Pesa Racing Point, με τους Sergio Perez και Lance Stroll.

Οι μοναδικές ομάδες οι οποίες προχώρησαν σε αλλαγές πιλότων είναι η Renault και η Williams. Οι Γάλλοι αποφάσισαν να εμπιστευτούν τον νεαρό συμπατριώτη τους Esteban Ocon, ο οποίος θα πλαισιώσει τον Daniel Ricciardo, με συνέπεια να μείνει εκτός Formula 1, έπειτα από περισσότερα από δέκα χρόνια ο Nico Hulkenberg. Όσο για την Williams, προσπαθεί να βγει από την οικονομική στενωπό στην οποία έχει βυθιστεί τα τελευταία χρόνια. Έτσι, υποχρεώθηκε να αναζητήσει αντικαταστάτη για τον Robert Kubica, το δεύτερο πέρασμα του οποίου από τη Formula 1 δεν στέφθηκε από επιτυχία. Teammate του George Russell, λοιπόν, θα είναι ο δεύτερος Καναδός της φετινής Formula 1, ο Nicolas Latifi, ο οποίος το 2019 ήταν δοκιμαστής στη βρετανική ομάδα.

«Σαρωτικές» αλλαγές ενόψει 2021

Κι αν για το 2020 οι αλλαγές στις ομάδες ήταν αυτές που προαναφέραμε, για το 2021 τα πράγματα έχουν ήδη εξελιχθεί σε σημαντικότατο βαθμό αναφορικά με το line up. Η ανακοίνωση της οριστικοποίησης της συνεργασίας της Ferrari με τον Sebastian Vettel στο τέλος του 2020 άνοιξε τον δρόμο για την έλευση στο Μαρανέλο του Carlos Sainz. Ο Ισπανός, ο οποίος πριν από τρία χρόνια βρισκόταν σχεδόν εκτός Formula 1, όχι μόνον άρπαξε την ευκαιρία που του έδωσε η McLaren το 2019, αλλά με την απόδοσή του αναδείχθηκε σε κορυφαίο πιλότο εκτός της «πεντάδας» που κυριαρχεί (Hamilton, Bottas, Vettel, Leclerc, Verstappen).

Μοιραία ο Sainz τράβηξε τα βλέμματα και έτσι αποτέλεσε την επιλογή της Ferrari για αντι-Vettel από το ξεκίνημα του 2021. Στη θέση του Ισπανού στη McLaren έχει συμφωνήσει να πάει ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός προφανώς δεν έμεινε ικανοποιημένος απ’ αυτά που συνάντησε στη Renault κι έπειτα από μιάμιση σεζόν συνεργασίας με τη γαλλική ομάδα, θα μεταπηδήσει στη McLaren.

Για τη θέση του Ricciardo στη Renault έχουν ακουστεί πολλά ονόματα, προεξαρχόντων αυτών των Sebastian Vettel και Fernando Alonso. Ωστόσο, τα περιορισμένα οικονομικά της εργοστασιακής γαλλικής ομάδας, καθώς το πλήγμα από τον COVID-19 στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι τεράστιο, δεν επιτρέπουν κινήσεις πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για πιλότο. Πολλά είναι τα ανοιχτά «μέτωπα» και σε άλλες ομάδες, όμως αναμένονται εξελίξεις εντός της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου και πολλά θα κριθούν εκ των αποτελεσμάτων.

«Πινελιές» στους κανονισμούς…

Αναφορικά με τους κανονισμούς του 2020, οι αλλαγές σε σχέση με την περασμένη σεζόν είναι ελάχιστες. Ο συνολικός αριθμός των τμημάτων των μονάδων ισχύος που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις ομάδες δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, καθώς θα εξαρτηθεί από το σύνολο των γκραν πρι που θα διεξαχθούν. Φαίνεται, πάντως, πως ο «μαγικός αριθμός» είναι το «15», μιας και εάν ξεπεραστούν τα 14 γκραν πρι εντός του 2020, τότε οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν από τρεις μονάδες ισχύος.

Τα καλύμματα των φρένων των μονοθεσίων εντάσσονται από φέτος στη σχετική λίστα τμημάτων, τα οποία πρέπει να σχεδιάζονται από αυτήν καθαυτήν την ομάδα και να μην τα προμηθεύει κάποιος εξωτερικός συνεργάτης. Οι φετινοί κανονισμοί, εξάλλου, προβλέπουν πως μόλις 250 ml καυσίμου θα μπορούν να βρίσκονται εκτός ρεζερβουάρ –μέχρι και πέρυσι η συγκεκριμένη ποσότητα ήταν δύο λίτρα- αποτρέποντας τις ομάδες από το αναζητούν πιθανά οφέλη που προέκυπταν από την «αποθήκευση» μεγάλης ποσότητας καυσίμου εκτός του ρεζερβουάρ.

Παράλληλα, οι πιλότοι θα έχουν τον απόλυτο έλεγχο της λειτουργίας του μονοθεσίου τους κατά τη διαδικασία της εκκίνησης, με το pit wall να μην μπορεί να παρέμβει. Προκειμένου να μειωθούν τα κλαταρίσματα ελαστικών έπειτα από επαφές με τις εμπρόσθιες πτέρυγες άλλων μονοθεσίων, αποφασίστηκε όπως τα πρώτα 50 mm των πλαϊνών κάθετων αεροδυναμικών βοηθημάτων των εμπρόσθιων πτερύγων να είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά από ανθρακονήματα και να μην επιτρέπεται η «ενίσχυσή» τους με μεταλλικά στοιχεία.

Σαφώς πιο ελαστικοί είναι από φέτος οι κανονισμοί αναφορικά με τις εσφαλμένες εκκινήσεις –τα περιβόητα jump starts-, αλλά και για τους πιλότους, οι οποίοι εξαιτίας κακής συνεννόησης δεν πηγαίνουν στην πλάστιγγα για ζύγισμα του μονοθεσίου τους κατά την επιστροφή τους στα pits.

Τα μονοθέσια του 2020 έχουν ένα μικρό «πτερύγιο» στο κάλυμμα του κινητήρα, καθώς θα πρέπει να είναι σε συγκεκριμένο και εμφανές σημείο τοποθετημένος ο αριθμός του πιλότου. Όσον αφορά στους μηχανικούς, θα έχουν μία ώρα ξεκούρασης περισσότερη σε σχέση με το 2019, καθώς το curfew αυξήθηκε από τις οκτώ στις εννέα ώρες. Κάθε ομάδα έχει το δικαίωμα να «σπάσει» το curfew δύο φορές μέσα στη σεζόν, δίχως να δεχθεί ποινή.

Τέλος, έπειτα από διάφορα… ευτράπελα που έλαβαν χώρα πρόσφατα, με αποκορύφωμα το ιαπωνικό γκραν πρι, τα αποτελέσματα του οποίου διαμορφώθηκαν με βάση την κατάταξη του προτελευταίου γύρου, επειδή στο φωτεινό πάνελ εμφανίστηκε νωρίτερα η καρώ σημαία, αποφασίστηκε η επαναφορά της… παραδοσιακής διαδικασίας. Έτσι, η ολοκλήρωση του εκάστοτε αγώνα θα συμπίπτει με τον κυματισμό της κλασικής καρώ σημαίας και όχι με την εμφάνιση αντίστοιχης φωτεινής ένδειξης.

Οι αλλαγές εντός πίστας

Σημαντικές είναι οι αλλαγές που υλοποιούνται φέτος συνολικά σε ό,τι αφορά στη διαδικασία των γκραν πρι, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα περιοριστούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες διάδοσης του COVID-19. Οι αλλαγές είναι πολύ σημαντικές, καθώς διαφοροποιούν σε τεράστιο βαθμό την όλη φυσιογνωμία του σπορ, όμως κρίνονται επιβεβλημένες, μιας και προέχει η υγεία του συνόλου. Έτσι το 2020…

  • Δεν θα έχουμε θεατές στις εξέδρες, τουλάχιστον στους πρώτους αγώνες της σεζόν.
  • Οι ομάδες θα λειτουργούν με περιορισμένο προσωπικό στην πίστα, συγκριτικά με περασμένες χρονιές.
  • Θα είναι λιγότεροι οι δημοσιογράφοι που θα μπορούν να καλύπτουν τους αγώνες εκ του σύνεγγυς.
  • Δεν θα υπάρχουν motorhomes, αλλά τέντες για τις ομάδες και τους μηχανικούς.
  • Άπαντες θα φορούν μάσκες.
  • Για να μπορέσει να προσέλθει κάποιος στην πίστα θα πρέπει πρώτα να έχει υποβληθεί σε τεστ COVID-19, το οποίο θα πρέπει, φυσικά, να είναι αρνητικό.
  • Όσοι εισέρχονται στην εκάστοτε πίστα θα αποδέχονται τους όρους του κώδικα συμμόρφωσης της FIA που αφορά στην πρόληψη για τον COVID-19.
  • Τα μέλη των ομάδων θα πρέπει να αποφεύγουν τις περιττές επαφές.
  • Επιβάλλεται η τήρηση των κανόνων του social distancing.
  • Οι μηχανικοί στα γκαράζ θα εργάζονται μία ώρα παραπάνω την Πέμπτη και την Παρασκευή, καθώς το curfew μειώθηκε από τις 9 στις 8 ώρες.
  • Θα πρέπει να τηρούνται αποστάσεις και μεταξύ των μηχανικών, πράγμα που σημαίνει πως ενδέχεται να απαιτείται ακόμα και ο διπλάσιος χρόνος για να ολοκληρωθούν συγκεκριμένες εργασίες, όπως π.χ. η αλλαγή ενός κινητήρα.
  • Οι συνεντεύξεις θα γίνονται μέσω Zoom ή σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, οι οποίοι θα πληρούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
  • Δεν θα πραγματοποιείται παρέλαση των πιλότων.
  • Είναι στη διακριτική ευχέρεια του διευθυντή του αγώνα εάν θα υπάρχει κλασικό grid, ή εάν τα μονοθέσια θα εκκινούν απευθείας από τα γκαράζ για τον γύρο σχηματισμού.
  • Δεν θα υπάρχει απονομή στο βάθρο με τη μορφή που γνωρίζαμε έως σήμερα και, φυσικά, δεν θα υπάρχει «παιχνίδι» σαμπάνιας ανάμεσα στους τρεις πρώτους.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 2020

Ημερομηνία    Χώρα

1.         5 Ιουλίου         Αυστρία, Σπίλμπεργκ

2.         12 Ιουλίου       Αυστρία, Σπίλμπεργκ

3.         19 Ιουλίου       Ουγγαρία, Χανγκαρόρινγκ

4.         2 Αυγούστου   Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστοουν

5.         19 Αυγούστου Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστοουν

6.         16 Αυγούστου Ισπανία, Βαρκελώνη

7.         30 Αυγούστου Βέλγιο, Σπα

8.         6 Σεπτεμβρίου, Ιταλία, Μόντσα                                                                                  

Οι ομάδες

MERCEDES AMG PETRONAS FORMULA ONE TEAM- ΠΙΛΟΤΟΙ: 44. Lewis Hamilton 77. Valtteri Bottas?

Από την… pole position ξεκινά και τη φετινή σεζόν η Mercedes. Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια έγραψε ιστορία το 2019, με την κατάκτηση του έκτου συνεχόμενου τίτλου σε επίπεδο κατασκευαστών και, με δεδομένο πως φέτος οι αλλαγές στα μονοθέσια είναι περιορισμένες, αποτελεί το μεγάλο φαβορί για την επανάληψη του περσινού θριάμβου της. Δεν θα είναι εύκολη υπόθεση σε καμία περίπτωση, όμως κίνητρο υπάρχει και σε ομαδικό, αλλά και σε ατομικό επίπεδο. Άλλωστε, για τον Lewis Hamilton το 2020 μπορεί να αποτελέσει το έτος-ορόσημο, στο τέλος του οποίου θα έχει ισοφαρίσει το ρεκόρ των επτά τίτλων του Michael Schumacher. Αλλά και για τον Valtteri Bottas είναι, ίσως, το τελευταίο του «χαρτί», εάν θέλει να αποδείξει πως έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας ομάδας όπως η Mercedes…

SCUDERIA FERRARI MISSION WINNOW-ΠΙΛΟΤΟΙ: 5. Sebastian Vettel   16. Charles Leclerc

Με πολλά όνειρα και ελπίδες ξεκινά και η φετινή σεζόν για τη Ferrari. Φάνηκε ξεκάθαρα το 2019, κυρίως μέχρι και τα μέσα του φθινοπώρου, πως κάτι έχει αλλάξει στην ιστορικότερη ομάδα της Formula 1, υπό την καθοδήγηση του Mattia Binotto. Έχει, όμως, κάνει το παραπάνω βήμα η Ferrari, ώστε να καταφέρει να υπερκεράσει το «εμπόδιο» της Mercedes; Στο Μαρανέλο θεωρούν πως κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων μηνών κατάφεραν να βρουν λύσεις στα περισσότερα από τα περσινά προβλήματα και πως η SF1000 θα είναι ένα μονοθέσιο με το οποίο η Scuderia θα καταφέρει να επιστρέψει στους τίτλους. Σε επίπεδο οδηγών σχεδόν τίποτα δεν άλλαξε. Γιατί, σχεδόν; Διότι ο Leclerc δικαίως αντιμετωπίζεται πλέον ως «νούμερο 1» οδηγός της ομάδας. Το ερώτημα είναι εάν στην τελευταία του σεζόν στην ομάδα ο Sebastian Vettel θα ακολουθήσει τα team orders ή εάν θα χαράξει δική του πορεία. Άλλωστε, οι δρόμοι του με τη Ferrari θα χωρίσουν στο τέλος του 2020…

ASTON MARTIN RED BULL RACING-ΠΙΛΟΤΟΙ: 33. Max Verstappen  23. Alexander Albon

Το 2019 αποτέλεσε για τους Αυστριακούς μία σεζόν κατά τη διάρκεια της οποίας κατέστησαν σαφές πως δεν είναι πλέον η… τρίτη δύναμη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Παραδοσιακά ο Adrian Newey κατασκευάζει αξιόπιστα και άρτια μονοθέσια, με την RB16 να αποτελεί το «όπλο» με το οποίο η Red Bull στοχεύει στην επιστροφή στην κορυφή, όπως φάνηκε και στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης. Ο Max Verstappen ανανέωσε τη συνεργασία του με την ομάδα έως το 2024, ο Alexander Albon έδειξε στη μισή περυσινή σεζόν, κατά την οποία ήταν μέλος της Red Bull, ότι μπορεί να φέρει εις πέρας την αποστολή που του έχει ανατεθεί και, φυσικά, ο Christian Horner τρίβει τα χέρια του, διότι και καλό μονοθέσιο διαθέτει, και δύο εξαιρετικά ταλαντούχους οδηγούς έχει υπό την καθοδήγησή του, αλλά και ο σημαντικά αναβαθμισμένος κινητήρας της Honda είναι πλέον αυτός που μπορεί να ωθήσει τη Red Bull στις νίκες. Και όχι μόνον!

MCLAREN F1 TEAM - ΠΙΛΟΤΟΙ: 4. Lando Norris 55. Carlο Sainz jr.

Τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά στο Γουόκινγκ. Η McLaren διανύει μία από τις πιο δημιουργικές περιόδους της σύγχρονης ιστορίας της και δείχνει πανέτοιμη να επιστρέψει εκεί όπου τα εκατομμύρια των θαυμαστών της είχαν συνηθίσει να τη βλέπουν: στο βάθρο. Ο Zak Brown άλλαξε πολλά πράγματα στη βρετανική ομάδα, όμως η έλευση του Andreas Seidl σε ρόλο Αγωνιστικού Διευθυντή φάνηκε πως αποτελεί την «κίνηση ματ», η οποία μπορεί να επαναφέρει τη McLaren στην κορυφή. Όμως υπάρχει ένα σημαντικό «αγκάθι»: το οικονομικό. Γι’ αυτό κατά τη διάρκεια της καραντίνας ο Brown ξεκαθάρισε πως η McLaren είναι ανοιχτή σε προτάσεις για εξαγορά μέρους των μετοχών της, αναζητώντας επί της ουσίας νέους «συμπαίκτες» που θα βοηθήσουν ώστε η ομάδα να επιτύχει τους στόχους της, ενώ πριν λίγες ημέρες πέτυχε και πήρε από την Τράπεζα του Μπαχρέιν δάνειο 150 εκατ. λιρών (περίπου 166 εκατ. Ευρώ). Το 2020 θα κυλήσει με το δίδυμο των Carlos Sainz και Lando Norris, πριν ο Ισπανός αποχωρήσει για να πάει στη Ferrari το 2021 και να παραχωρήσει τη θέση του στον Daniel Ricciardo.

RENAULT F1 TEAM-ΠΙΛΟΤΟΙ: 3. Daniel Ricciardo 31. Esteban Ocon

Δεν χωρά αμφιβολία πως το 2019 δεν ήταν η χρονιά της. Η έναρξη της συνεργασίας με τον Daniel Ricciardo δημιούργησε πολύ μεγάλες προσδοκίες, τόσο στο εσωτερικό της ομάδας όσο και στους πολυπληθείς φίλους του γαλλικού εργοστασίου. Όμως, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα δεν ήρθαν ποτέ κι έτσι η σεζόν ολοκληρώθηκε με τη Renault στη μετριότητα. Η νέα χρονιά βρίσκει την ομάδα σε ακόμα μία μεταβατική κατάσταση, μιας και έπειτα από τρεις σεζόν χώρισαν οι δρόμοι της Renault με τον –ίσως πιο αδικημένο πιλότο της τελευταίας δεκαετίας, με βάση τα αποτελέσματά του- Nico Hulkenberg. Αντικαταστάτης του Γερμανού είναι ο Esteban Ocon, ο οποίος επιστρέφει σε αγωνιστικό κάθισμα έπειτα από έναν χρόνο και φιλοδοξεί να γίνει ο επόμενος εκπρόσωπος της «μεγάλης των Γάλλων σχολής». Σημαντικό θέμα για τη Renault είναι το μπάτζετ, μιας και στη μετά COVID-19 εποχή τα οικονομικά είναι σαφώς περιορισμένα…

SCUDERIA ALPHATAURI HONDA- ΠΙΛΟΤΟΙ: 10. Pierre Gasly 26. Daniil Kvyat

Μη σας μπερδεύει η αλλαγή ονομασίας. Πρόκειται για τη γνωστή σε όλους μας Toro Rosso, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2006 στο Μπαχρέιν. Πλέον, όμως… άλλαξε. Ο ιδιοκτήτης τής ομάδας, Dietrich Mateschitz, αποφάσισε να προωθήσει μέσω της δεύτερης ομάδας του τη φίρμα ρουχισμού που έχει δημιουργήσει εδώ και μερικά χρόνια. Έτσι «γεννήθηκε» η AlphaTauri. Για την ιταλική ομάδα ο στόχος δεν είναι άλλος από το να επαναλάβει την πολύ καλή περυσινή της πορεία, η οποία την έφερε στην έκτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών και στην επιστροφή στο βάθρο (με την τρίτη θέση του Kvyat στη Γερμανία, αλλά και τη δεύτερη του Gasly στη Βραζιλία), έπειτα από 11 χρόνια! Ξεκινά τη σεζόν αποκεί απ’ όπου ολοκλήρωσε την περσινή, ήτοι με τους Gasly και Kvyat στα δύο μονοθέσια, ευελπιστώντας για το καλύτερο εφικτό!

BWT RACING POINT F1 TEAM - ΠΙΛΟΤΟΙ11. Sergio Perez 18. Lance Stroll

Αφού γλίτωσε οριστικά τον οικονομικό αφανισμό με την εξαγορά της από τον Lawrence Stroll και τους συνεργάτες του, η Racing Point ξεκίνησε να κάνει τα απαιτούμενα αργά αλλά σταθερά βήματα που θα την επαναφέρουν στην πρώτη πεντάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το 2019 ήταν μια χρονιά μεταβατική, με τον Sergio Perez να πλασάρεται στους 14 από τους 21 αγώνες στη βαθμολογούμενη δεκάδα. «Αδύναμος κρίκος», ωστόσο, αποδεικνύεται ο γιος του ιδιοκτήτη, Lance Stroll, ο οποίος βαθμολογήθηκε μόλις έξι φορές. Είναι προφανές πως για τη Racing Point ξεκάθαρος στόχος είναι η επιστροφή στην κανονικότητα, με την παρουσία στο βάθρο να βρίσκεται στην άκρη του μυαλού του Otmar Szafnauer και των συνεργατών του. Άλλωστε, αυτή θα είναι και η τελευταία σεζόν της ομάδας με αυτήν τη μορφή, μιας και το 2021 θα μετονομαστεί σε Aston Martin! Μέχρι τότε έχει πλέον τον βασικό του χορηγό, BWT (Best Water Technology) στην ονομασία της ομάδας.

Alfa Romeo Racing ORLEN - ΠΙΛΟΤΟΙ: 7. Kimi Raikkonen 99. Antonio Giovinazzi

Στις αρχές του 2019 ο πήχης είχε τοποθετηθεί αρκετά ψηλά για την Alfa Romeo. Η «ομογάλακτη» ομάδα της Ferrari φάνταζε ως ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση του τίτλο τού «best of the rest», πίσω από την τριάδα των ομάδων που διεκδικούσαν τον τίτλο. Όμως, πολύ σύντομα ήρθε η ανώμαλη προσγείωση για την Alfa Romeo, η οποία περιορίστηκε στη μετριότητα, με ελάχιστες παρουσίες στη δεκάδα και συνολική συγκομιδή 57 βαθμών. Το 2020, όμως, αναμένεται εντελώς διαφορετικό, μιας και το μονοθέσιο ανασχεδιάστηκε στα σημεία στα οποία υστερούσε το αντίστοιχο περσινό. Ευελπιστούν, λοιπόν, στην Alfa Romeo πως η επέτειος του εορτασμού των 110 ετών «ζωής» της ιστορικής φίρμας, θα συνδυαστεί με μια πολύ καλή σεζόν στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μια σεζόν που –όπως όλα δείχνουν- θα αποτελέσει και την τελευταία του Kimi Raikkonen στη Formula 1…

HAAS F1 TEAM- ΠΙΛΟΤΟΙ : 8. Romain Grosjean 20. Kevin Magnussen

Μπήκε… φουριόζα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 2016 και έδειξε πως δεν θα αποτελούσε ακόμα έναν «διάττοντα αστέρα». Η πορεία της ήταν σαφώς ανοδική τα επόμενα δύο χρόνια, με κοινή συνισταμένη την παρουσία των Romain Grosjean και Kevin Magnussen μέσα στα κόκπιτ των δύο μονοθεσίων. Ωστόσο, η περσινή σεζόν ήταν καταστροφική για την ομάδα τού Gene Haas, η οποία τερμάτισε ένατη στους κατασκευαστές και πλέον τα πράγματα έχουν δυσκολέψει, δεδομένης και της περιορισμένης εισροής χρημάτων από τη Liberty Media. Σίγουρα το… κουτσουρεμένο 2020 αποτελεί χρονιά «επανεκκίνησης» για τη Haas, με τον Guenther Steiner και τους συνεργάτες του να έχουν δουλέψει σκληρά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ώστε να κατασκευάσουν ένα μονοθέσιο που θα ξυπνήσει ξανά ευχάριστες μνήμες στους Αμερικανούς!

WILLIAMS RACING - ΠΙΛΟΤΟΙ : 6. Nicholas Latifi 63. George Russell

Μόλις ένας βαθμός, κι αυτός από… σπόντα στη Γερμανία με τον Robert Kubica. Αυτό ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η Williams στην –ενδεχομένως- χειρότερη σεζόν της ιστορίας της. Η δεύτερη σε τίτλους ομάδα στην ιστορία της Formula 1 βυθίζεται στα οικονομικά της προβλήματα και οι επιλογές είναι περιορισμένες. Η επιστροφή του Kubica δεν ήταν επιτυχημένη, η ανάγκη αντικατάστασης του Πολωνού ήταν επιτακτική, όμως η οικονομική δυσπραγία, σε συνδυασμό με τα πενιχρά αγωνιστικά αποτελέσματα, δεν επέτρεψαν στη Williams να κάνει το προφανές, δηλαδή να συνεργαστεί με τον Hulkenberg. Η επιλογή του Nicholas Latifi φάνταζε εξαρχής ως «κίνηση τακτικής», και αποδείχθηκε στην πράξη, καθώς μετά από το ξαφνικό «διαζύγιο» με την ROKiT, ο πατέρας τού Nicholas, Michael Latifi έδωσε χρήματα στην ομάδα για να τη βγάλει από τη δύσκολη θέση. Πάντως, αγωνιστικά μάλλον η Williams θα πρέπει να τα περιμένει όλα από τον άκρως ταλαντούχο George Russell, ο οποίος «έλαμψε» κατά τη διάρκεια του χειμώνα με τις εντυπωσιακές επιτυχίες του στους αγώνες εικονικής πραγματικότητας.