Formula 1 2021: Tο πρωτάθλημα ξεκινά! Όσα αξίζει να γνωρίζετε


Με τον COVID-19 να εξακολουθεί να… πλανάται πάνω από τον πλανήτη, η Formula 1 ετοιμάζεται για μια σεζόν με 23 γκραν πρι και με το… βλέμμα στο 2022.

  • Κείμενο: Γιάννης-Μάριος Παπαδόπουλος
  • 25/3/2021

Η φετινή σεζόν στη Formula 1 επί της ουσίας θα κινηθεί στον απόηχο του άκρως επεισοδιακού 2020, κατά τη διάρκεια του οποίου το πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αναμορφώθηκε ουκ ολίγες φορές, λόγω της πανδημίας.

Το 2020 η Formula 1 κατάφερε να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερα δύσκολες απαιτήσεις που δημιούργησε η πανδημία. Τα «bubbles» λειτούργησαν υποδειγματικά και από τα περισσότερα από 76.000 τεστ ανίχνευσης του κορωνοϊού που διενεργήθηκαν, προέκυψαν μόλις 78 κρούσματα. Ανάμεσά τους και αυτά των Lewis Hamilton, Sergio Perez και Lance Stroll.

Ο COVID-19, όμως, παραμένει ανάμεσά μας και συνέπεια των προβλημάτων που δημιουργεί είναι η ακύρωση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά του κινεζικού γκραν πρι, μιας και οι περιορισμοί στα ταξίδια στην Κίνα είναι πολύ αυστηροί.

Για έναν παρεμφερή λόγο η Liberty Media υποχρεώθηκε να μεταφέρει από την αρχή της σεζόν το γκραν πρι της Αυστραλίας, με το ανανεωμένο «Άλμπερτ Παρκ» να υποδέχεται τις δέκα ομάδες το τριήμερο 19-21 Νοεμβρίου και πριν αυτές ταξιδέψουν στη Σαουδική Αραβία για τον «παρθενικό» αγώνα στους δρόμους της Τζέντα.

Στη θέση της Κίνας η Liberty Media αποφάσισε να βάλει δεύτερο αγώνα επί ιταλικού εδάφους, στην ιστορική Ίμολα, ενώ τη θέση του γκραν πρι του Βιετνάμ –το οποίο δεν θα διεξαχθεί, έπειτα από τη σύλληψη του προέδρου της οργανωτικής επιτροπής Nguyen Duc Chung, για εμπλοκή του σε σκάνδαλο διαφθοράς- πήρε η Πορτογαλία.

Η Ολλανδία ευελπιστεί πως φέτος θα γίνει πραγματικότητα η περιβόητη επιστροφή της πίστας του Ζάντφουρτ στο πρόγραμμα της Formula 1, κάτι που δεν θα συμβεί με τους αγώνες του Άιφελ (Γερμανία), της Στυρίας (Αυστρία), του Σακχίρ (Μπαχρέιν), της Τοσκάνης (Ιταλία) της Κωνσταντινούπολης και τον επετειακό των 70 ετών από τη δημιουργία της Formula 1 (στο Σίλβερστοουν), τους οποίους απολαύσαμε το 2020, λόγω της πανδημίας.

Αντιθέτως, επιστρέφουν στο καλεντάρι η Σιγκαπούρη, το Αζερμπαϊτζάν, το Μεξικό, η Αυστραλία, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείας και η Γαλλία, χώρες, οι οποίες λόγω του COVID-19, δεν μπόρεσαν να φιλοξενήσουν αγώνες το 2020.

Πανδημίας επιτρεπούσης, λοιπόν, θα δούμε το μεγαλύτερο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην ιστορία της Formula 1, καθώς ποτέ ξανά δεν είχαμε 23 γκραν πρι μέσα σε μία σεζόν!

Οι δύο μετονομασίες

Σε επίπεδο ομάδων οι αλλαγές είναι περιορισμένες και επί της ουσίας αφορούν σε μετονομασίες. Η Racing Point πλέον ονομάζεται Aston Martin Racing, έπειτα από την εξαγορά της από τον Lawrence Stroll, ο οποίος είναι μεγαλομέτοχος και της θρυλικής βρετανικής μάρκας. Η Alpine, επίσης, μπαίνει στη Formula 1 μέσω της μετονομασίας της ομάδας της Renault

Σε επίπεδο κινητήρων, η μοναδική διαφοροποίηση σε σχέση με το 2020 έχει να κάνει με την επιστροφή της McLaren στην «αγκαλιά» της Mercedes, με τις δύο εταιρείες να ενώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους, έπειτα από το «διαζύγιό» τους στο τέλος του 2014.

Οι τρεις «πιστοί»…»

Μόλις τρεις από τις δέκα ομάδες του grid διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο με το 2020. Ο λόγος για την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια, Mercedes, με τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas να οδηγούν τα «ασημί βέλη» για πέμπτη συνεχή χρονιά, την Alfa Romeo που εμπιστεύεται για τρίτη σερί σεζόν τους Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi, και τη Williams, η οποία θα πορευτεί και το 2021 με τους George Russell και Nicholas Latifi.

Έπειτα από πολλά χρόνια, η Red Bull έκανε την… υπέρβαση, καθώς εμπιστεύτηκε πιλότο που δεν προέρχεται από την περιβόητη Ακαδημία της. Ο λόγος για τον Sergio Perez, ο οποίος θα αποτελέσει τον teammate του Max Verstappen αντικαθιστώντας τον Alex Albon, και θα είναι ο πρώτος πιλότος έπειτα από τον Mark Webber και το 2007, ο οποίος πήγε με… μεταγραφή στην αυστριακή ομάδα.

…και οι μεγάλες «επιστροφές

Η Ferrari, μετά από το τέλος της συνεργασίας της με τον Sebastian Vettel, θα έχει φέτος οδηγικό δίδυμο τους Charles Leclerc και Carlos Sainz. Ο Vettel πήγε στην Aston Martin, όπου θα έχει ως teammate τον Lance Stroll, ενώ στη θέση του Sainz η McLaren θα έχει τον Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός αποχώρησε έπειτα από δύο χρόνια συνεργασίας, από τη Renault, με τη γαλλική ομάδα –ως Alpine, πλέον- να επαναφέρει στη Formula 1 τον Fernando Alonso!

Όσον αφορά στην Alpha Tauri, αντικατέστησε τον Daniil Kvyat (θα είναι τρίτος πιλότος της Alpine το 2021) με τον ταλαντούχο και πολλά υποσχόμενο Yuki Tsunoda. Ο Tsunoda θα γίνει ο πρώτος Ιάπωνας πιλότος στη Formula 1 έπειτα από την αποχώρηση του Kamui Kobayashi στο τέλος του 2014.

 Η μοναδική ομάδα, η οποία άλλαξε εντελώς οδηγικό δίδυμο είναι η Haas, καθώς αποχώρησαν τόσο ο Romain Grosjean (ήταν στην ομάδα από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας της, το 2016), όσο και ο Kevin Magnussen (ήταν στη Haas από το 2017). Η επιστροφή του επωνύμου Schumacher στη Formula 1 είναι γεγονός, με τον Mick να οδηγεί το ένα από τα δύο μονοθέσια της Haas. Το έτερο θα το πάρει στα χέρια του ο Nikita Mazepin.

Οικονομικοί περιορισμοί

Η ειδοποιός διαφορά του 2021 σε σύγκριση με όλες τις περασμένες σεζόν στη Formula 1 έχει να κάνει με το κομμάτι των οικονομικών. Από φέτος θεσπίζεται το «CostCap», σύμφωνα με το οποίο οι ομάδες δεν μπορούν να ξοδεύουν περισσότερα από 145 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για την εξέλιξη του μονοθεσίου τους αλλά και για τις πληρωμές των εργαζόμενων, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

ΟΙ ομάδες είναι υποχρεωμένες να καταθέτουν λίστες με τις ετήσιες δαπάνες τους, προκειμένου η Liberty Media να ελέγχει ότι τηρούνται οι όροι της συμφωνίας για το «Cost Cap». Μάλιστα υπήρξαν ομάδες, οι οποίες ζήτησαν να μειωθεί περαιτέρω αυτό το ποσόν των 145 εκατομμυρίων δολαρίων, φοβούμενες τις δυσμενείς επιπτώσεις του COVID-19 τα επόμενα χρόνια.

Πρέπει να σημειωθεί ότι το «Cost Cap» φέτος θα είναι αυξημένο κατά δύο εκατομμύρια δολάρια, καθώς η συμφωνία αφορούσε σε Πρωτάθλημα 21 αγώνων. Για κάθε αγώνα που θα προστίθεται, το ποσόν θα αυξάνεται κατά ένα εκατομμύριο δολάρια, ενώ αντιστοίχως για κάθε γκραν πρι που θα αφαιρείται από το πρόγραμμα, το ποσόν θα μειώνεται ανάλογα.

Σε αυτά τα 145 εκατομμύρια δολάρια δεν συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα του μάρκετινγκ, τα συμβόλαια των οδηγών και οι μισθοί των τριών κορυφαίων στελεχών της ομάδας. Το όριο θα ισχύει μόνο για δαπάνες που σχετίζονται με την απόδοση των μονοθεσίων και θα παραμείνουν σε ισχύ τουλάχιστον ως το 2026.

Τι θα συμβεί, όμως, στην περίπτωση που κάποια ομάδα ξεπεράσει τα 147 εκατομμύρια δολάρια το 2021; Σε μια τέτοια περίπτωση, θα κινδυνεύει με τιμωρία, ανάλογα την περίπτωση. Δηλαδή με αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα, περιορισμό των δοκιμών, απαγόρευση συμμετοχής σε αγώνα, ακόμα και με αποκλεισμό από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, εάν το παράπτωμα είναι πολύ «βαρύ».

Η κατάργηση του DAS και τα tokens

Αναφορικά με το κομμάτι των τεχνικών κανονισμών, οι αλλαγές είναι περιορισμένες, ακριβώς προκειμένου οι ομάδες να εξοικονομήσουν πόρους και να μην ξοδέψουν περιττά χρήματα σε μια περίοδο πανδημίας, όπως αυτή που διανύουμε.

Η FIA θέσπισε τη διαδικασία των token, με κάθε ομάδα να έχει δύο στη διάθεσή της, προκειμένου να εξελίξει συγκεκριμένα τμήματα του μονοθεσίου της. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η McLaren, καθώς η μετάβαση από κινητήρες Renault σε Mercedes απαιτούσε περισσότερο εκτεταμένες αλλαγές στο πίσω τμήμα του μονοθεσίου της βρετανικής ομάδας.

Οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με το σχήμα τού πατώματος ακριβώς εμπρός από τους οπίσθιους τροχούς, με το μέγεθος των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων και με την πλήρη απαγόρευση του συστήματος DAS που εμπνεύστηκε, υλοποίησε και χρησιμοποίησε το 2020 η Mercedes, επιτυγχάνοντας καλύτερη μηχανική πρόσφυση των μπροστινών τροχών τραβώντας ή σπρώχνοντας το τιμόνι.

Μειωμένες οι ελεύθερες δοκιμές

Διαφοροποιήσεις, ωστόσο, θα υπάρξουν και στη διαδικασία του αγωνιστικού τριημέρου. Όλες οι υποχρεώσεις των οδηγών, όπως οι συνεντεύξεις Τύπου, οι χορηγικές εκδηλώσεις και οι τεχνικοί και διοικητικοί έλεγχοι θα διενεργούνται την Παρασκευή (Πέμπτη για το Μονακό) και όχι την προηγούμενη ημέρα, όπως συνέβαινε έως τώρα.

Παράλληλα, περιορίζεται κατά μία ώρα η διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Έτσι τα FP1 και FP2 θα διαρκούν από 60’ κι όχι 90’, όπως είχαμε συνηθίσει εδώ και πολλά χρόνια.

Τα μονοθέσια θα βρίσκονται υπό συνθήκες parc fermé μετά το πέρας της τρίτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών, αντί για το τέλος των κατατακτηρίων, περιορίζοντας παραπάνω τις ομάδες και τους οδηγούς και αποτρέποντάς τους από το να κάνουν σημαντικές αλλαγές στις ρυθμίσεις πριν από τον αγώνα.

Αποκλειστικά με την Pirelli έως το 2024

Λόγω των ειδικών συνθηκών που διαμορφώθηκαν εξαιτίας του COVID-19, η μετάβαση από τους τροχούς με ζάντες διαμέτρου 13 ιντσών σε αυτές των 18 ιντσών μεταφέρθηκε για το 2022. Η Pirelli, ωστόσο, θα συνεχίσει κανονικά το πρόγραμμα εξέλιξης αυτών των νέων ελαστικών καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021.

Η ιταλική φίρμα επέκτεινε έως το 2024 την αποκλειστικότητα της συνεργασίας της με τη Formula 1 και ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιήσει συνολικά 28 ημέρες δοκιμών για τα ελαστικών των 18 ιντσών, συνεργαζόμενη με εννέα από τις δέκα ομάδες του grid, καθώς μόνον η Williams δεν θα διαθέσει μονοθέσιό της για τις ανάγκες αυτών των δοκιμών.

Οι δοκιμές της Pirelli ξεκίνησαν στα τέλη Φεβρουαρίου με τις πρώτες τρεις ημέρες στην πίστα της Χερέθ, με τη Ferrari να διαθέτει το μονοθέσιό της. Χρησιμοποιήθηκαν τόσο οι σλικ, όσο και οι βρόχινες γόμες που προορίζονται για το 2022.                                                             

Το πρόγραμμα του 2021

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ

Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Με τις φήμες να… οργιάζουν αναφορικά με το μέλλον της στη Formula 1 και τον Lewis Hamilton να υπογράφει μονοετές συμβόλαιο με την ομάδα με την οποία κατέκτησε έξι από τους επτά τίτλους του, η Mercedes ξεκινά από θέση ξεκάθαρου φαβορί την προσπάθεια υπεράσπισης των κεκτημένων. Δύσκολα φαίνεται ότι θα υπάρξει σοβαρός ανταγωνισμός από άλλες ομάδες, μιας και η διαφορά από τους διώκτες της είναι σημαντική. Το ζητούμενο για το «αστέρι» είναι το μέλλον, με τις φήμες περί αποχώρησης της Daimler από τη Formula 1 στο τέλος του 2021, και παρά την υπογραφή από την ομάδα της νέας «Συμφωνίας Ομόνοιας» τον περασμένο χειμώνα, να πλανώνται πάνω από το Μπράκλεϋ και το Μπρίξγουορθ.

44. Lewis Hamilton

77. Valtteri Bottas

Red Bull Racing

Η Red Bull έκανε το… αυτονόητο, συμφωνώντας με τον Sergio Perez. Ενέταξε στο δυναμικό της έναν πιλότο ικανό να συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη του στόχου της κατάκτησης του Πρωταθλήματος Kατασκευαστών και συνάμα έβαλε έναν δυνατό εσωτερικό «ανταγωνιστή» στον Max Verstappen.

Το εάν ο Perez θα αποτελέσει απλώς το «κίνητρο», ώστε ο Ολλανδός να ξεδιπλώσει ακόμα περισσότερες πτυχές του πηγαίου ταλέντου του ή εάν ο Μεξικανός θα δημιουργήσει… πονοκεφάλους, «αμφισβητώντας» την κυριαρχία τού Verstappen, θα φανεί συν τω χρόνω.

Το σίγουρο είναι πως για πρώτη φορά στη «μετά Ricciardo» εποχή, η Red Bull έχει ένα οδηγικό δίδυμο ικανό να της προσφέρει αρκετούς πόντους, ώστε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από το να… ακολουθεί τη Mercedes.

33. Max Verstappen

11. Sergio Perez

McLaren F1 Team

Πρόκειται για την ομάδα που έχει κάνει τα πιο σημαντικά βήματα εξέλιξης τα τελευταία χρόνια, με δεδομένο το πού βρέθηκε αγωνιστικά στα μισά της περασμένης δεκαετίας.

Στην πραγματικότητα, η σημαντικότερη «μεταγραφή» της McLaren ήταν η απόκτηση του Andreas Seidl στα μισά του 2019, με τον Γερμανό Αγωνιστικό Διευθυντή να αναμορφώνει πλήρως την ομάδα. Η συμφωνία με τον Daniel Ricciardo ήταν ακόμα μία απόδειξη ότι το 2021 η McLaren στοχεύει ψηλά.

Η συνεργασία με τη Mercedes θα προσφέρει στη βρετανική ομάδα έναν αξιόπιστο και αποδοτικό κινητήρα, ενώ το δίδυμο Daniel Ricciardo – Lando Norris δείχνει ικανό να δώσει στη McLaren την απαραίτητη ώθηση, ώστε όχι μόνο να κατακτήσει την τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα, αλλά να διεκδικεί ακόμα πιο συχνά παρουσίες στο βάθρο.

3. Daniel Ricciardo

4. Lando Norris

Aston Martin Cognizant Formula One Team

Πέρασαν περισσότερα από 60 χρόνια από την τελευταία φορά που το όνομα της ιστορικής βρετανικής φίρμας εμφανίστηκε στη Formula 1. Μόλις τέσσερις φορές έλαβε μέρος σε αγώνες το 1959 και μία το 1960 η Aston Martin, με τον Toy Salvadori και τον Carroll Shelby την πρώτη χρονιά, και τον Maurice Trintignant να πλαισιώνει τον Salvadori στο βρετανικό γκραν πρι του 1960.

Χάρη στον Lawrence Stroll, η Aston Martin επιστρέφει ως ομάδα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχοντας στις τάξεις της έναν τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Ο Sebastian Vettel αναζητά την «Ιθάκη» του στο Σίλβερστοουν και δείχνει έτοιμος να θυμίσει τον παλιό καλό Γερμανό Πρωταθλητή. Δίπλα του, ο Lance Stroll, στην πέμπτη σεζόν του στη Formula 1, καλείται να αποδείξει ότι δεν είναι απλώς… γιος του πατέρα του! Τι μπορεί να καταφέρει η Aston Martin; Εάν όλα κυλήσουν ομαλά, η τρίτη θέση είναι ένας ρεαλιστικός στόχος.

5. Sebastian Vettel

18. Lance Stroll

Alpine F1 Team

Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω του COVID-19 οδήγησαν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στη λήψη κομβικών αποφάσεων ως προς την… επιβίωσή τους. Η Renault σε αυτό το πλαίσιο αποφάσισε να μετονομάσει την αγωνιστική της ομάδα σε Alpine, με τη θρυλική γαλλική μάρκα να συμμετέχει στην κορυφαία μορφή αγώνων με τα μπλε μονοθέσια που επί της ουσίας αποτελούν εξέλιξη των περσινών της Renault.

Η αναδιάρθρωση ήταν μεγάλη σε πολλούς τομείς, αρχής γενομένης από την ηγεσία, όπου ο Jerome Stoll και ο Cyril Abiteboul αποχώρησαν δίνοντας τις θέσεις τους στους Marcin Budkowski και Davide Brivio. Στον τομέα των οδηγών, η Alpine ποντάρει πολλά στην επιστροφή του Fernando Alonso στην ενεργό δράση έπειτα από διετή απουσία, αλλά και στον ταλαντούχο Esteban Ocon.

14. Fernando Alonso

31. Esteban Ocon

Scuderia Ferrari Mission Winnow

Η Ferrari βρίσκεται στην πιο δύσκολη φάση της νεότερης ιστορίας της. Η περσινή σεζόν ήταν πολύ κακή, με ελάχιστες παρουσίες στο βάθρο κι ένα «ασθενικό» μονοθέσιο, το οποίο επί της ουσίας ό,τι μπορούσε να αποδώσει, το έκανε στα χέρια του Charles Leclerc.

Ο Μονεγάσκος, στην τρίτη σεζόν του στη «σκουντερία», είναι πλέον ξεκάθαρα ο «νούμερο 1» πιλότος, ενώ δεύτερος θα είναι ο πάντα σταθερός Carlos Sainz, ο οποίος γνώριζε ότι θα οδηγούσε για την κόκκινη ομάδα πριν καν ξεκινήσει η περσινή σεζόν!

Η Ferrari επένδυσε πολύ στην κατασκευή νέου κινητήρα, ευελπιστώντας πως θα ανακτήσει τη χαμένη ταχύτητά της, τομέας που αποτέλεσε την «αχίλλειο πτέρνα» της το 2020. Στόχος είναι η επάνοδος σε πρωταγωνιστικό ρόλο, μολονότι θα πρέπει να καλύψει το χαμένο έδαφος της περσινής χρονιάς.

16. Charles Leclerc

55. Sarlos Sainz

Scuderia Alpha Tauri Honda

Η περσινή χρονιά ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο για την ιταλική ομάδα, η οποία πανηγύρισε νίκη και βάθρα, αποδεικνύοντας πως γίνεται σημαντική δουλειά στη Φαέντσα. Το 2021 βρίσκει την Alpha Tauri ανανεωμένη ως προς το οδηγικό σκέλος, μιας και τη θέση του Daniil Kvyat πήρε ο ανερχόμενος Ιάπωνας Yuki Tsunoda, στον οποίον η Honda έχει επενδύσει πολλά.

Οι επα?οντες επιμένουν πως ο Tsunoda έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει, συνεχίζοντας αυτό που «έκτισε» στη Formula 1.

Εάν επιβεβαιώσει τις φήμες που τον ακολουθούν, μπορεί να συμβάλει ώστε μαζί με τον Pierre Gasly να οδηγήσουν την Alpha Tauri στον δρόμο των επιτυχιών. Άλλωστε, με δεδομένη τη νίκη του Gasly το 2020 στη Μόντσα, η AlphaTauri θεωρήθηκε ως η πιο… επιτυχημένη ιταλική ομάδα της χρονιάς που πέρασε!

10. Pierre Gasly

22. Yuki Tsunod

Alfa Romeo Racing Orlen

Η χρονιά είναι κομβική για την Alfa Romeo Racing. Η συνεργασία με την Sauber αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2021 και ήδη ακούγεται έντονα πως η ελβετική ομάδα ενδέχεται να χωρίσει τους δρόμους της με την Alfa Romeo, μιας και υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από Αμερικανούς επενδυτές.

Η Alfa Romeo επένδυσε τα δύο φετινά token της στο μπροστινό τμήμα του νέου μονοθεσίου, ευελπιστώντας σε καλύτερη συμπεριφορά σε όλες τις πίστες και στην επιστροφή στα καλά αποτελέσματα που έλειψαν το 2020.

Το οδηγικό δίδυμο παρέμεινε ίδιο με πέρυσι, με τον Kimi Raikkonen να ξεκινά την τελευταία σεζόν της καριέρας του στη Formula 1 και τον Antonio Giovinazzi να «εξαργυρώνει» το πολύ καλό δεύτερο μισό του 2020. Φαντάζει, ωστόσο, ως η «τελευταία ευκαιρία» για τον Ιταλό, ο οποίος καλείται να φέρει επιτυχίες στην ομάδα, καθώς σε αντίθετη περίπτωση ο Robert Shwartzman… περιμένει στη γωνία!

7. Kimi Raikkonen

99. Antonio Giovinazzi

Uralkali Haas F1 Team

Η αμερικανική ομάδα έφτασε μια ανάσα από την αποχώρησή της από τη Formula 1 το 2020. Τελικά παρέμεινε, παρά τα πολύ άσχημα αποτελέσματα μέσα στη σεζόν, ευελπιστώντας σε ένα πολύ καλύτερο 2021. Πώς μπορεί να έρθει αυτό;

Μέσω της ακόμα πιο στενής συνεργασίας με τη Ferrari, καθώς στο Μαρανέλο δημιουργήθηκε ένα ειδικό κτίριο μόνο για τη Haas. Και όχι μόνο. Τα «ζεστά» εκατομμύρια του Dimitry Matzepin και της Ural Kali εξασφάλισαν ένα καλύτερο μέλλον στην ομάδα και ένα… μονοθέσιο στον υιό Mazepin.

Ο νεαρός Ρώσος δεν είναι ο πιο ταλαντούχος οδηγός που έχει βρεθεί στη Formula 1 και θα πρέπει ο Guenther Steiner να τον… χαλιναγωγήσει, εάν θέλει να διατηρήσει τις ισορροπίες εντός της ομάδας. Όσο για τον Mick Schumacher, δεδομένα είναι πολύ καλύτερος οδηγός από τον team mate του, όμως θα πρέπει να υπάρξει υπομονή, διότι ο γιος τού Michael πάντα θέλει τον χρόνο του για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να ξεδιπλώσει το πλούσιο ταλέντο του.

47. Mick Schumacher

59. Nikita Mazepin

Williams Racing

Ο… εξαμερικανισμός της Williams καλά κρατεί! Η Dorilton Capital μπήκε δυναμικά το 2020 στη Formula 1, εξαγοράζοντας τις μετοχές της οικογένειας Williams, με ξεκάθαρο στόχο την αναγέννηση της δεύτερης πιο ιστορικής ομάδας της Formula 1, με βάση τον αριθμό των τίτλων.

O Jost Capito επέστρεψε στη Formula 1 έπειτα από το –όχι και τόσο επιτυχημένο- πέρασμά του από τη McLaren και σε συνεργασία με τον Αγωνιστικό Διευθυντή Simon Roberts έχουν θέσει ως στόχο να επαναφέρουν τη Williams εκεί όπου της αρμόζει, δηλαδή σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Το έργο τους δεν είναι εύκολο, διότι έχουν πολύ δρόμο να καλύψουν.

Η εκτεταμένη συνεργασία με τη Mercedes σε επίπεδο παροχής κινητήρων, κιβωτίων αλλά και άλλων μηχανικών τμημάτων, αποτελεί ένα βήμα προς τη θετική κατεύθυνση. Ο George Russell είναι ένα πολύ μεγάλο «περιουσιακό στοιχείο» για την ομάδα του Γκρόουβ, ενώ ο Nicholas Latifi, πιο ώριμος από πέρυσι, αναμένεται να συμβάλει ώστε η Williams να πετύχει τον στόχο της.

63. GeorgeRussell

6. Nicholas Latifi