Γιατί δεν έκανε διπλό πιτ στοπ η Ferrari στο Σίλβερστοουν;


Πολλή κουβέντα έγινε αναφορικά με την επιλογή της Ferrari να μην προχωρήσει σε διπλό pit stop τη στιγμή που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα του Σίλβερστοουν, έπειτα από την εγκατάλειψη του Esteban Ocon.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 5/7/2022

«Σε μια τέτοια κατάσταση, η κοινή λογική λέει ότι πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στους προπορευόμενους, ώστε να μην χάνουν θέσεις στην πίστα. Δεν υπάρχει τίποτα παράξενο στη στρατηγική μας», εξήγησε ο επικεφαλής της ομάδας Mattia Binotto απαντώντας στην κριτική, προσθέτοντας: «Η προτεραιότητα ήταν, όπως πάντα, το ποιος είναι μπροστά, στην προκειμένη περίπτωση ο Charles. Είχε πιο φρέσκα ελαστικά και αν τον είχαμε καλέσει στα πιτ, οι αντίπαλοί μας θα επέλεγαν την αντίθετη στρατηγική και θα κέρδιζαν θέσεις, έχοντας μάλιστα σχεδόν καινούργια ελαστικά. Ήταν η ίδια στρατηγική που χρησιμοποιήθηκε για τον Lewis Hamilton στον αγώνα του Abu Dhabi πέρυσι: δεν μπήκε στα πιτ. Την ίδια στιγμή, με τον Carlos επιλέξαμε την αντίθετη στρατηγική για να μην χάσουμε καμία ευκαιρία. Αν δεν το είχαμε κάνει αυτό, βάζοντας και τους δύο οδηγούς στα πιτ, θα κινδυνεύαμε να χάσουμε τον αγώνα, χαρίζοντας κυριολεκτικά τη νίκη στους αντιπάλους μας».

Μια άλλη συζήτηση προήλθε από τη διαχείριση, πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας, των θέσεων στην πίστα μεταξύ Sainz και Leclerc, με τους δύο τους να ανταλλάσσουν θέσεις μάλλον αργά στον αγώνα, κατά γενική ομολογία. «Εκείνη τη στιγμή δεν ήταν απαραίτητο να γίνει κάτι τέτοιο και υπήρχε ακόμα αρκετός χρόνος για να ληφθεί αυτή η απόφαση. Για εμάς η προτεραιότητα εξακολουθεί να είναι η μεγιστοποίηση του ομαδικού αποτελέσματος. Οι εντολές της ομάδας έρχονται μόνο όταν αυτό τίθεται σε κίνδυνο. Αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια του δεύτερου stint, όταν ζητήσαμε από τον Carlos να παραχωρήσει τη θέση του επειδή δεν ήταν αρκετά γρήγορος και οι αντίπαλοί μας μας πλησίαζαν», τόνισε ο Binotto.

Όσον αφορά στον Leclerc, ο Binotto τόνισε πως «καταλαβαίνω απόλυτα ότι απογοητεύτηκε. Είναι φυσικό να αισθάνεσαι έτσι όταν οδηγείς τον αγώνα μέχρι λίγους γύρους πριν από τον τερματισμό χωρίς να μπορείς να πάρεις εν τέλει τη νίκη. Κανείς δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμά του, διότι ο Charles οδήγησε εξαιρετικά καλά και απέδειξε για άλλη μια φορά το ταλέντο του ως οδηγός. Σίγουρα άξιζε τη νίκη, και αν δεν υπήρχε το αυτοκίνητο ασφαλείας, θα την είχε κατακτήσει».