GP Άμπου Ντάμπι: Νικητής ο Verstappen, πρωταθλητής ο Norris!


Ο Lando Norris είναι ο πρωταθλητής του 2025, κατακτώντας τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, και τον πρώτο της McLaren μετά το 2008, σε έναν αγώνα που κέρδισε ο Max Verstappen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES
  • 7/12/2025

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κρατήθηκε πρώτος, με τον Norris 2ο, τον Piastri 3ο και τον Leclerc να δίνει μάχη με τον Alonso για την 4η θέση, την οποία κέρδισε ο Μονεγάσκος. O δε Piastri δεν έμεινε πίσω από τον Norris και πήρε την 2η θέση σε μία εξαιρετική κίνηση από την εξωτερική, και με τη σκληρή γόμα, είχε το πλεονέκτημα του να πάει μακριά με το πρώτο stint.

O Leclerc ακολούθησε τον Norris από κοντά, ενώ στη δεκάδα κατά σειρά ήταν οι Alonso, Russell, Bortoleto, Hadjar, Ocon και Tsunoda. Πιο πίσω, ο Hamilton κέρδισε τρεις θέσεις για να ανέβει 13ος.

Ο Leclerc άρχισε να πιέζει τον Norris από τον 3ο γύρο και μετά, βλέποντας μία ευκαιρία για το βάθρο, όμως ο οδηγός της McLaren ήθελε να είναι έστω 3ος για να πάρει τον τίτλο. Στον 8ο γύρο, ο Piastri πήρε το μήνυμα να αρχίσει να πιέζει τον Verstappen για την πρωτιά, την ώρα που ο Leclerc ήταν στο διαχύτη του Norris, παλεύοντας να περάσει.

Στους γύρους που ακολούθησαν, οι διαφορά άνοιξαν κάπως, με τους πρώτους τέσσερις να έχουν απόσταση περί τα 2 sec ανάμεσά τους, διαχειριζόμενοι τα ελαστικά τους. Στον 14ο γύρο  ήταν που ο Piastri άρχισε να πιέζει για να κλείσει τη διαφορά από τον Verstappen, την ώρα που ο Russell μπήκε στα pits για τη σκληρή γόμα, θέλοντας να κάνει το undercut στον Leclerc. 

Κανείς δεν απάντησε σε αυτό το stop, με τον Norris να παίρνει την εντολή να μπει στα pits στον 17ο γύρο, ακολουθούμενος από τον Leclerc και τον Alonso. Βγαίνοντας, ο οδηγός της McLaren βγήκε μπροστά από τον Russell, και με διαφορά ασφαλείας από τον Leclerc, πετυχαίνοντας σε αυτό το πρώτο κρίσιμο στάδιο του αγώνα. Ωστόσο, είχε κίνηση μπροστά του, μονοθέσια τα οποία ήταν μεν πιο αργά, αλλά όχι απαραίτητα με τη διάθεση να τον αφήσουν να περάσει. «Καθάρισε» τον Antonelli, μετά τον Sainz κι έτσι μείωσε κάπως τον χρόνο που έχασε. Στον επόμενοα αγώνα, πέρασε και τους Stroll-Lawson μαζί, και πλέον ήταν 4ος, με διαφορά 28 sec.

Μπροστά του, πια, ήταν ο Tsunoda. Ο Ιάπωνας είχε μείνει στην πίστα και με τα pit stops των υπολοίπων, ανέβηκε 3ος, καθώς είχε τη σκληρή γόμα και συνέχιζε. Πήρε την εντολή να αμυνθεί όσο μπορούσε,  αλλά ο Norris με τρομερό προσπέρασμα απλά εξουδετέρωσε αυτή την απειλή. Επειδή, όμως, το έκανε βγαίνοντας εκτός πίστας, τέθηκε υπό εξέταση, μαζί με τις αλλαγές κατεύθυνσης του Tsunoda. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να δώσουν ποινή 5 sec στον Ιάπωνα, και καμία ποινή για τον οδηγό της McLaren.

Ο Verstappen μπήκε τότε, στον 24ο γύρο, στα pits, έβαλε τη σκληρή γόμα και βγήκε μπροστά από τον Norris, και πίσω από τον Piastri που έμενε έξω λόγω της σκληρής γόμας.

Πίσω, ο Leclerc οδηγούσε εξαιρετικά, μένοντας στα 2 sec από τον Norris, ασκώντας πίεση.

Μπροστά, ο Piastri έμενε στην πίστα «αιμορραγώντας» χρόνο έναντι του Verstappen, καθώς πια η διαφορά μειωνόταν κατά 1 sec ανά γύρο, ενώ ο Norris διαχειριζόταν τον αγώνα του, έχοντας χτίσει διαφορά 5,4 sec από τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος μπήκε για δεύτερη φορά στον 40ό γύρο, και ο Norris τον κάλυψε, επιστρέφοντας στην πίστα μπροστά από τον Leclerc και τον Russell, για να πάει ως το τέλος. 

O Verstappen πέρασε τον Piastri, με τον Αυστραλό να μπαίνει στα pits, βγαίνοντας 2ος, αλλά δεν ήταν αρκετό για τον ίδιο να πάρει τον τίτλο. Με τον Norris 3ο, το πρωτάθλημα ήταν δικό του.

Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός της McLaren έφτασε στη γη της Επαγγελίας, κατακτώντας τον πρώτο τίτλο οδηγών για την ομάδα του από το 2008, και φυσικά τον πρώτο δικό του, έξι χρόνια μετά το ντεμπούτο του στη Formula 1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1 2026: Πότε παρουσιάζουν οι ομάδες τα νέα τους μονοθέσια

Η Toyota κάνει αποφασιστικό βήμα για την επιστροφή της στη Formula 1

F1: Κλείδωσε το grid του 2026 – Μόνο ένας rookie στους 22 οδηγούς