GP Αυστρίας: Νικητής ο Verstappen, μάχη για το βάθρο, στο επίκεντρο οι ποινές


Ο Max Verstappen κατέκτησε την 42η νίκη του στη Formula 1 και την πέμπτη του στο Red Bull Ring, την ώρα που πίσω του έγιναν μάχες, δόθηκαν ποινές και παραβιάστηκαν όρια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 2/7/2023

Σε αντίθεση με το βροχερό Σάββατο, ο κυριακάτικος αγώνας διεξήχθη υπό τέλεια λιακάδα και 32 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κρατήθηκε στην πρωτιά παρά την πίεση του Leclerc, με τον Norris να χάνει την 4η θέση από τον Hamilton, όταν ο Stroll χώθηκε στην εσωτερική της Στροφής 1 για να περάσει τον Βρετανό της McLaren, κόβοντάς του τη φόρα.

Ωστόσο, πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, καθώς ο Tsunoda χτύπησε ελαφρά με τον Gasly και βρέθηκαν κομμάτια της εμπρός πτέρυγάς του στην πίστα.

Η δράση συνεχίστηκε στον 4ο γύρο, με τον Verstappen να παραμένει μπροστά, και τους υπόλοιπους να μένουν στις θέσεις τους.

Ο Sainz ήταν σε απόσταση DRS και πίεζε τον teammate του για την 2η θέση παραπονούμενος και στο team radio, ενώ εκτός δεκάδας ο Perez πίεζε τον Russell για την 11η θέση. Ο Μεξικανός τα κατάφερε μετά από μία προσπάθεια στη Στροφή 3 κι ένα καθαρό προσπέρασμα στη Στροφή 4, στον 11ο γύρο.

Ο Norris είχε πάρει στο κατόπι του Hamilton για την 4η θέση, αναφέροντας μάλιστα πως ο 7κις πρωταθλητής ξεπερνούσε συνεχώς τα όρια της πίστας.

Στον 14ο γύρο, ο Hulkenberg, έχοντας μόλις κάνει το pit stop του, εγκατάλειψε στη Στροφή 3, με πρόβλημα στον κινητήρα, θέτοντας σε ισχύ το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Hamilton και Norris εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και μπήκαν στα pits για τη σκληρή γόμα, όπως κι ο Russell με τον Albon, με τον Verstappen να μένει στην πίστα, καθώς στον επόμενο γύρο μπήκαν κι οι Leclerc-Sainz, κι αυτοί για τη μέση γόμα, όπως κι ο Alonso για πατημένο σετ μέσης.

Το pit stop του Sainz ήταν αργό, όμως, κι αυτό τον έφερε πίσω από τον Perez που δεν μπήκε για αλλαγή, καθώς και από τον Hamilton.

Την ίδια στιγμή, ο Hamilton τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα ποινής, για παραβίαση ορίων πίστας.

Ο teammate του κατάφερε να μπει στη δεκάδα μετά το pit stop του, όντας 10ος στον 19ο γύρο.

Στον ίδιο γύρο, ο Sainz έφτασε και πέρασε τον Hamilton για την 4η θέση, και πλέον είχε ως στόχο τον Perez που ήταν ακόμα στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά, τον οποίο άφησε πίσω του λίγες στροφές μετά.

Παράλληλα, ο Hamilton έδωσε μάχη με τον Perez για την 4η θέση, αλλά δεν ήταν εύκολο να περάσει, παρά το πλεονέκτημα στη ζωή των ελαστικών του.

Στον 25ο γύρο, ο Verstappen έβαλε τη σκληρή γόμα, κι έπεσε 3ος, με τον Leclerc να περνά στην πρωτοπορία και τον Sainz να είναι 2ος με διαφορά 4 δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Ολλανδό. Ο πρωταθλητής προσπέρασε τον Ισπανό έναν γύρο μετά.

Στον 28ο γύρο, ο Hamilton έκανε λάθος μπλοκάροντας στη Στροφή 3 και έδωσε τη δυνατότητα στον Norris να επιτεθεί και να περάσει για την 4η θέση.

Δευτερόλεπτα μετά, ο Sainz πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για παραβίαση ορίων πίστας. Ο Norris είχε απόσταση 5,4 δευτερολέπτων όταν βγήκε η απόφαση.

Πιο πίσω, ο Perez ανέβαινε στην κατάταξη, προσπερνώντας τον Russell για την 8η θέση.

Η έτερη Red Bull του Verstappen πέρασε ξανά στην πρωτιά στον 35ο γύρο, προσπερνώντας τον Leclerc.

Το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε στον Stroll, που από την 12η θέση έβγαλε τη σκληρή γόμα για να βάλει ένα άλλο σετ της ίδιας γόμας. 

Ο Norris ήταν 4ος, αλλά ο Hamilton δεν είχε χάσει επαφή από τον συμπατριώτη του, την ώρα που ο Alonso κοίταζε τη μεταξύ τους μάχη από κοντά. Για αυτό η McLaren κάλεσε τον οδηγό της στα pits για δεύτερη και τελευταία φορά στον 42ο γύρο.

Ο Alonso βρήκε τον μπελά του με τον Perez στον ίδιο γύρο κι έχασε την 5η θέση. 

Ο Hamilton μπήκε κι αυτός στα pits στον 43ο γύρο, για να καλυφθεί από πιθανό undercut του Alonso, βγαίνοντας στην πίστα πίσω από τον Norris, αφού εξέτισε και την ποινή του.

Στον 45ο γύρο ήταν κι η σειρά του Alonso να μπει για ακόμα ένα σετ μέσης γόμας, προσπερνώντας τον Hamilton με διαφορά 2,3 δευτερολέπτων.

Στον 46ο γύρο μπήκε ο έτερος Ισπανός του grid, o Sainz, εκτίοντας την ποινή του και βάζοντας τη σκληρή γόμα και πέφτοντας πίσω από τον Norris. Ωστόσο γρήγορα θέλησε να ξεφορτωθεί αυτό το εμπόδιο, και τα κατάφερε πριν καν ολοκληρωθεί ένας γύρος.

Για τη Ferrari, ο Leclerc έκανε το δικό του δεύτερο stop στον 48ο γύρο, για τη σκληρή γόμα ως το φινάλε. 

Έτσι, στο 1-2 βρέθηκαν οι Verstappen-Perez, που θεωρητικά έπρεπε να μπουν ξανά για ένα τελευταίο pit stop.

Όπερ κι εγένετο για τον Ολλανδό, που επέλεξε τη μέση γόμα για τους τελευταίους 22 γύρους. Ακολούθησε ο Perez που με τη σκληρή γόμα έπεσε 5ος, πίσω από τον Norris, κι έπρεπε να περάσει τρία μονοθέσια για να βρεθεί πίσω από τον teammate του. 

Στον 56ο γύρο, ο Norris έκανε ένα μικρό λάθος στη Στροφή 3 και χάρισε την θέση στον Perez. 

Με τον Sainz, τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα, καθώς ο Ισπανός μπορούσε να κρατηθεί μπροστά με τη χρήση του DRS και την σωστή τοποθέτηση του μονοθεσίου του. Έμοιαζε, πάντως, να κινείται κάπως στα φρένα, κάτι που δεν πτόησε τον Perez που τελικά προσπέρασε τον αντίπαλό του στον 62ο γύρο.

Με αυτή τη μάχη και την καθυστέρηση στον ρυθμό του Perez, ο Leclerc κατάφερε να ανοίξει διαφορά 13 δευτερολέπτων από τον Μεξικανό, με αποτέλεσμα να μπορέσει ως το φινάλε να κρατήσει την 2η θέση.

Μπροστά, ο Verstappen έφτασε ανενόχλητος στην 42η νίκη της καριέρας του, περνώντας πια μόνος 5ος στη λίστα με τους οδηγούς με τις περισσότερες νίκες στη Formula 1.

Το βάθρο έκλεισε ο Perez, με τη δεκάδα να συμπληρώνεται από τους Sainz, Norris, Alonso, Hamilton, Russell, Gasly και Stroll.