Οι κατατακτήριες στους δρόμους του Μπακού επρόκειτο να αποδειχθούν άκρως ανατρεπτικές.
Στο Q1, η δράση διεκόπη νωρίς, χάρη στην επαφή του Lance Stroll με τις μπαριέρες στη Στροφή 15, που οδήγησε τον ίδιο εκτός συνέχειας και τους κριτές στην πίστα για να περισυλλέξουν την AMR21.
Με την επανεκκίνηση της διαδικασίας, όλοι βγήκαν νωρίς για να γράψουν γρήγορο γύρο. Μετά από μερικά λεπτά, κι αφού λίγοι είχαν προλάβει να σημειώσουν μία χρονομετρημένη προσπάθεια, ακόμη ένας οδηγός βρέθηκε στην Τ15 και έβγαλε την κόκκινη σημαία: αυτή τη φορά, ήταν ο Antonio Giovinazzi.
Το session ξεκίνησε εκ νέου με 9 λεπτά στο ρολόι, κι άπαντες έτοιμους για μία καλή επίδοση με τη μαλακή γόμα.
Ο Hamilton έδειξε πως η Mercedes έχει πνοή, με την πρώτη του θέση στην πρώτη φάση των κατατακτήριων, με τους Verstappen και Perez πίσω του. Στον αντίποδα, ο Bottas βρέθηκε εκτός δεκάδας, και προκρίθηκε στις πιο χαμηλές θέσεις.
Εκτός συνέχειας, μαζί με τους Stroll και Giovinazzi, έμειναν και οι Latifi, Schumacher και Mazepin.
Παράλληλα, ο Norris θα εξεταζόταν μετά το πέρας των κατατακτήριων, καθώς φάνηκε να θέλει να μπει στα pits κατά τη διάρκεια του καθεστώτος της κόκκινης σημαίας, όμως δεν το έπραξε γιατί η ομάδα του ζήτησε να μείνει εκτός.
Στο Q2, όλοι επέλεξαν τη μαλακή γόμα, που σημαίνει ότι με αυτήν θα εκκινήσουν (οι πρώτοι δέκα) τον αυριανό αγώνα.
Οι διαφορές μπροστά ήταν τρομερά οριακές: οι πρώτοι τρεις οδηγοί (Verstappen, Perez, Hamilton) βρέθηκαν στα 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ οι πρώτοι πέντε (δλδ μαζί με Tsunoda και Leclerc) ήταν στα 0,034 δλ.
Με την πίστα να βελτιώνεται, όλοι βγήκαν για δεύτερη φορά, με 2 λεπτά να απομένουν, για ένα τελευταίο γρήγορο πέρασμα.
Η διαδικασία διεκόπη νωρίς, όμως, όταν ο Ricciardo μπλόκαρε τους τροχούς του στα φρένα για τη Στροφή 3, και έμεινε στις μπαριέρες με σπασμένη εμπρός ανάρτηση.
Ως εκ τούτου, εκτός δεκάδας έμειναν κατά σειρά οι Vettel, Ocon, Ricciardo, Raikkonen και Russell.
Πλέον, έμενε η μάχη της pole positions, η οποία είχε πολλούς... μνηστήρες.
Μετά τις πρώτες προσπάθειες, ο Leclerc ήταν ο ταχύτερος, έχοντας πάρει το tow από τον Hamilton. Ο Βρετανός έγραψε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, με τους Verstappen, Gasly και Sainz να ακολουθούν.
Κανείς δεν μπόρεσε να βελτιώσει μετά, όμως, γιατί ο Tsunoda χτύπησε στις μπαριέρες με παρόμοιο τρόπο με τον Ricciardo, και τον Sainz να παθαίνει πίσω του ακριβώς το ίδιο.
Έτσι, ο Charles Leclerc διατήρησε την πρωτιά και πήρε την δεύτερη συνεχόμενη pole position!
Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | ||
---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:41.218 | ||
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.450 | ||
3 | Max Verstappen | Red Bull | 1:41.563 | ||
4 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:41.565 | ||
5 | Carlos Sainz Jr | Ferrari | 1:41.576 | ||
6 | Lando Norris | McLaren | 1:41.747 | ||
7 | Sergio Perez | Red Bull | 1:41.917 | ||
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:41.111 | ||
9 | Fernando Alonso | Alpine | 1:42.327 | ||
10 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:42.659 | ||
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:42.224 | ||
12 | Esteban Ocon | Alpine | 1:42.273 | ||
13 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:43.558 | ||
14 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1:42.587 | ||
15 | George Russell | Williams | 1:42.758 | ||
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1:43.128 | ||
17 | Mick Schumacher | Haas | 1:44.158 | ||
18 | Nikita Mazepin | Haas | 1:44.238 | ||
19 | Lance Stroll | Aston Martin | - | ||
20 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | - |