Η καταρρακτώδης βροχή που έπεσε μερικές ώρες πριν τον αγώνα άφησε την πίστα αρκετά βρεγμένη, με αποτέλεσμα να είναι μονόδρομος η χρήση της ενδιάμεσης γόμας στην αρχή του αγώνα.
Στην εκκίνηση, ο Verstappen έφυγε καλύτερα από το χθεσινό sprint, με τον Leclerc να χάνει δύο θέσεις, πέφτοντας πίσω τόσο από τον Perez, όσο κι από τον Norris.
Ο Russell είχε ανέβει από την 11η στην 6η θέση, ενώ ο Sainz είχε επαφή με τον Ricciardo, που είδε τον Ισπανό να εγκαταλείπει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, και το Safety Car να βγαίνει στην πίστα. Οι αγωνοδίκες έκριναν πως το συμβάν δεν έχρηζε εξέτασης, θεωρώντας το αγωνιστικό.
LAP 1/63
Contact between Ricciardo and Sainz
The Aussie has got going again but the Spaniard is beached in the gravel and out of the race
?? SAFETY CAR DEPLOYED ??#ImolaGP#F1pic.twitter.com/TGVi9Ogufr
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Ο αγώνας επέστρεψε σε καθεστώς πράσινης σημαίας στον 5ο γύρο, χωρίς καμία αλλαγή στην κατάταξη, πέραν της κίνησης του Vettel να περάσει τον Alonso. Ο Ισπανός είχε ζημιά στο sidepod, τόσο που άνοιξε τρύπα στο σημείο του ψυγείου, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Ο Verstappen μπροστά άρχισε να ανοίγει σημαντικά τη διαφορά του από τον Perez, με τον Leclerc να κυνηγά τον Norris για την 3η θέση. Και τα κατάφερε στον 8ο γύρο, αρχίζοντας να πιέζει τώρα για να φτάσει τον Perez.
Πιο πίσω, ο Russell είχε φτάσει τον Magnussen και κοίταζε την 4η θέση, κατακτώντας την στον 12ο γύρο, προτού τη χάσει ξανά κάνοντας λάθος στην Tamburello. Αυτό επέτρεψε στον Bottas να τους φτάσει, και να μπει κι αυτός στη μάχη.
Στη Variante Alta, o Russell τα κατάφερε και πέρασε τη Haas, με τον Bottas να ακολουθεί έναν γύρο μετά.
Μπροστά, ο Leclerc είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Perez στο 1,5 δευτερόλεπτο.
Στον 16ο γύρο άρχισε ο… χορός των pits, με τον Ricciardo, τον Vettel και τον Gasly να μπαίνουν για να βάλουν σλικ ελαστικά.
Ο Perez ακολούθησε, πριν προλάβει να του επιτεθεί ο Leclerc, με τον Μονεγάσκο να ανεβαίνει 2ος, 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen.
Στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκαν κι οι δύο πρωτοπόροι του αγώνα, καθώς στο μεσοδιάστημα είχε μπει για σλικ όλο το midfield. Η Red Bull έκανε κατά 1,4 δευτερόλεπτα ταχύτερο pit stop από τη Ferrari, με τον Leclerc να βγαίνει και να χάνει την θέση ξανά από τον Perez.
Έτσι, η δεκάδα είχε ως εξής: Verstappen, Perez, Leclerc, Norris, Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Tsunoda και Stroll.
Ο Hamilton είχε πέσει εκτός δεκάδας για τα καλά, καθώς είχε αργό pit stop, και είδε τον Ocon να βγαίνει ακριβώς μπροστά του.
LAP 20/63
Contact between Hamilton and Ocon in the pit lane ??
Stewards are investigating ??#ImolaGP#F1pic.twitter.com/6qCKgw0M0m
— Formula 1 (@F1) April 24, 2022
Στον 22ο γύρο, ο Leclerc έφτασε σε απόσταση βολής από τον Perez, και κοίταζε να περάσει τον Μεξικανό. Χωρίς DRS ακόμα, όμως, έπρεπε να το κάνει με… old school τρόπο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον οδηγό της RB να απαντήσει και να ανεβάσει τη διαφορά ξανά άνω του 1 δευτερολέπτου. Αυτό, ασφαλώς, επέτρεπε στον Verstappen να κάνει τον αγώνα του και να απομακρυνθεί από αυτή τη μάχη.
Ο Leclerc έφτασε ξανά σε απόσταση αναπνοής στον 29ο γύρο, αλλά και πάλι χωρίς το DRS ενεργοποιημένο. Έτσι, και η διαφορά από τον Verstappen άνοιξε, και ο Μονεγάσκος δεν κέρδισε μία θέση.
Το DRS άνοιξε τελικά στον 36ο γύρο, όμως πλέον ο Leclerc ήταν 2 δλ. μακριά από τον Perez, και 13 δλ. από τον Verstappen.
Η κατάσταση σταθεροποιήθηκε αρκετά στους επόμενους γύρους, με τους πρώτους τρεις απλώς να οδηγούν για να τερματίσουν τον αγώνα ως έχουν.
Πιο πίσω, όμως, ο Hamilton πίεζε τον Gasly για την 13η θέση, ενώ το ίδιο έκανε κι ο Tsunoda στον Magnussen για την 8η θέση.
Ο Ιάπωνας τα κατάφερε και πλέον είχε στο στόχαστρό του τον Vettel, με έπαθλο την 7η θέση και 15 γύρους στη διάθεσή του.
Κι εκείνη τη στιγμή, ο Leclerc μπήκε στα pits για να βάλει τη μαλακή γόμα, χάνοντας την θέση από τον Norris και πέφτοντας πίσω του κατά 1,6 δλ. Έπρεπε να τον περάσει, σε μία αλλαγή ελαστικού που έγινε κυρίως για τον 1 βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Σε αυτό απάντησε ο Perez έναν γύρο αργότερα, επιστρέφοντας στην πίστα 2ος, με διαφορά 2 δευτερολέπτων από τον Leclerc, που στο μεσοδιάστημα είχε κάνει το προσπέρασμα.
Κι ο Verstappen ακολούθησε στον 53ο γύρο, με διαφορά 14 δευτερολέπτων από τους αντιπάλους του.
Ο Leclerc συνέχιζε να ασκεί πίεση στον Perez για την 2η θέση, όντας σημαντικά ταχύτερος του Μεξικανού μετά το pit stop. Αλλά δεν κατάφερε να περάσει όσο ήταν ακόμα φρέσκο το σετ, κι ο οδηγός της Red Bull απομακρύνθηκε. Και σε εκείνο το σημείο, ο Μονεγάσκος έκανε λάθος στο πίσω σικέιν, με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στην εμπρός πτέρυγα, μπαίνοντας αναγκαστικά στα pits, και πέφτοντας στην 9η θέση.
Αυτό προβίβασε τον Norris σε θέση βάθρου (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ίμολα), και ηρέμησε τους Verstappen-Perez που έκαναν άνετα το 1-2 για να καλύψουν αρκετά μεγάλο μέρος των απωλειών από τους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν!
Στο μεταξύ, ο Leclerc ανέβηκε 6ος, προσπερνώντας Magnussen, Vettel και Tsunoda, μειώνοντας τη χασούρα μετά το μοιραίο λάθος του.
Στο τέλος, ούτε οι λίγες σταγόνες βροχής δεν σταμάτησαν τον Max Verstappen από το να πάρει τη δεύτερη νίκη του μέσα στο 2022, και να ανέβει δεύτερος στη βαθμολογία!
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα |
---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull |
2 | Sergio Perez | Red Bull |
3 | Lando Norris | McLaren-Mercedes |
4 | George Russell | Mercedes |
5 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari |
6 | Charles Leclerc | Ferrari |
7 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Red Bull |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes |
9 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari |
10 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes |
11 | Esteban Ocon | Alpine-Renault |
12 | Alexander Albon | Williams-Mercedes |
13 | Pierre Gasly | AlphaTauri-Red Bull |
14 | Lewis Hamilton | Mercedes |
15 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo-Ferrari |
16 | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes |
17 | Mick Schumacher | Haas-Ferrari |
18 | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes |
DNF | Fernando Alonso | Alpine-Renault |
DNF | Carlos Sainz | Ferrari |