GP Ιταλίας: Έγραψε ιστορία ο Verstappen, στο βάθρο η Ferrari


Ο Max Verstappen έγραψε νέο ρεκόρ συνεχόμενων νικών με 10 σε μία σεζόν, όσο η Ferrari πάλεψε με τον εαυτό της για το βάθρο του Carlos Sainz.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 3/9/2023

Πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας, ο Tsunoda έμεινε εκτός συνέχειας, καθώς ο κινητήρας του παρέδωσε πνεύμα, με αποτέλεσμα να σταματήσει πριν την Parabolica και να αναγκάσει τη διεύθυνση του αγώνα να εγκαταλείπει την εκκίνηση δύο φορές. Αυτό σήμαινε πως τελικά ο αγώνας θα διαρκούσε 51 γύρους, όχι 53, ενώ ξεκίνησε με 20 λεπτά καθυστέρηση.

Στην εκκίνηση, ο Sainz κρατήθηκε πρώτος παρά την πίεση του Verstappen, ενώ ο Leclerc αμύνθηκε του Russell που με τη σειρά του έδινε μάχη με τον Perez.

Ο Piastri πέρασε γρήγορα τον Albon για την 6η θέση αλλά την έχασε ξανά στον επόμενο γύρο, ενώ ο Alonso έπεσε 11ος.

Ο Verstappen έκανε μία πρώτη κίνηση να περάσει τον Sainz στην Στροφή 1 στον 6ο γύρο, ανεπιτυχώς, με τον Ισπανό να «κλείνει την πόρτα» καθαρά. Ο Ολλανδός έβλεπε πως η Ferrari έχει αρκετά υψηλότερη τελική ταχύτητα, αλλά αυτό έμοιαζε να έχει αντίκτυπο στα πίσω ελαστικά του Sainz, που έμοιαζαν να φθείρονται από τον 10ο γύρο και μετά.

Πίσω, ο Russell αμύνθηκε ξανά του Perez στην Στροφή 1, στον 11ο γύρο, κρατώντας τον Μεξικανό 5ο. Σρον 14ο γύρο, οι δυο τους βγήκαν για λίγο εκτός στο πρώτο σικέιν, και συνέχισαν.

Ο Sainz είχε μπλοκάρισμα στον 15ο γύρο και έτσι έχασε φόρα για την έξοδο της Στροφής 2, με αποτέλεσμα να χάσει την θέση πριν το δεύτερο σικέιν, με τον Verstappen να περνά πρώτος και να ξεφεύγει από νωρίς μπροστά, μακριά από τις δύο Ferrari.

Έναν γύρο μετά, ο Perez έκανε το προσπέρασμα επί του Russell, ενώ o Albon μπήκε για σκληρά ελαστικά.

Την ίδια στιγμή, ο Leclerc έφτασε τον Sainz, που σίγουρα είχε και ένα flat-spot στο ελαστικό του, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο. Ο Ισπανός μπήκε στα pits στον 20ο γύρο για τη σκληρή γόμα, όπως κι ο Russel. Ο οδηγός της Ferrari βγήκε πίσω από τον Bottas, κάτι που η ομάδα δεν ήθελε να γίνει.

Στον επόμενο γύρο ήταν η σειρά των Leclerc και Verstappen, ενώ ο Perez έπραξε το ίδιο μετά. Μετά τα pit stops, ο Sainz έμεινε μπροστά από τον teammate του, με τον Μεξικανό να πλασάρεται πίσω από τις δύο Ferrari που πάλευαν μεταξύ τους.

Piastri, Norris και Hamilton είχαν μείνει στην πίστα, με τον οδηγό της Mercedes να έχει τη σκληρή γόμα και να πηγαίνει για μεγαλύτερο πρώτο stint.

Όταν οι δύο McLaren έκανε τα pit stops τους, έδωσαν μάχη με τον Norris να έχει μία μικροεπαφή με τον Piastri.

Παράλληλα, ο Russell πήρε ποινή 5 δευτερόλεπτων καθώς έκοψε το πρώτο σικέιν και κρατήθηκε μπροστά από τον Ocon.

Στον 25ο γύρο, ο Verstappen προσπέρασε τον Hamilton για την πρωτιά, χωρίς ουσιαστική μάχη.

Ο οδηγός της Mercedes βρέθηκε μετά στον δρόμο του «τρένου» Sainz, Leclerc και Perez, που τον προσπέρασε εύκολα.

Πήρε, έτσι, την ευκαιρία για το δικό του pit stop, για να βάλει τη μέση γόμα, πέφτοντας στην 10η θέση, οριακά πίσω από τον Alonso. Τον προσπέρασε στον επόμενο γύρο, και πλέον είχε στόχο να φτάσει και να περάσει τους Albon, Norris, Piastri που κινούνταν μαζί στις θέσεις 6-7-8. Ο Albon, έχοντας μπει νωρίς για το δικό του pit stop, είχε σοβαρά θέματα φθοράς. 

Μπροστά, ο Perez πάλευε να περάσει τον Leclerc για την 3η θέση, αλλά ο Μονεγάσκος αμυνόταν με ό,τι είχε. Τελικά, έπεσε πίσω του στον 32ο γύρο.

Πίσω του, ο Albon συνέχιζε να κρατά πίσω του το δίδυμο της McLaren, το οποίο έφτασε ο Hamilton. Ο Βρετανός είχε επαφή με τον Piastri, που είχε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα, μετά το συμβάν στο δεύτερο σικέιν. Μπήκε στα pits, πέφτοντας εκτός δεκάδας και βαθμών.

Για την επαφή ο Hamilton πήρε 5 δευτερολέπτων καθώς κρίθηκε υπαίτιος, μιας κι έκλεισε προς το μέρος του Αυστραλού οδηγού. 

Ξανά στο βάθρο, ο Perez προσπάθησε να περάσει τον Sainz ανεπιτυχώς, βγαίνοντας εκτός στο πρώτο σικέιν, ενώ ο Hamilton πέρασε τον Norris και στόχευε στον Albon. Ο οδηγός της Mercedes ήθελε να φτιάξει διαφορά για να μη χάσει θέση.

Ο Perez πέρασε 2ος στον 46ο γύρο, αφήνοντας τον Sainz 3ο, οριακά μπροστά από τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος βρήκε την ευκαιρία του και πέρασε αλλά έχασε την θέση στο δεύτερο σικέιν, καθώς πάλευαν ρόδα με ρόδα. Τελικώς, ο Ισπανός έμεινε μπροστά και πήρε το βάθρο.

Στην κορυφή, ο Verstappen πήρε τη δέκατη συνεχόμενη νίκη του για να γράψει ρεκόρ συνεχόμενων νικών, ξεπερνώντας τον Sebastian Vettel. Έτσι, συνεχίζει στον δρόμο προς τον τρίτο τίτλο της καριέρας του, και φυσικά συνεχίζει το σερί της Red Bull.