GP Ολλανδίας: Εννέα συνεχόμενες νίκες για τον Verstappen στο χαοτικό Zandvoort!


Ο Max Verstappen έφτασε το ρεκόρ του Sebastian Vettel στην Ολλανδία, με τον Fernando Alonso να επιστρέφει στο βάθρο και τον Pierre Gasly να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά με την Alpine.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: PIRELLI
  • 27/8/2023

Ο 13ος αγώνας της σεζόν ξεκίνησε με στεγνή πίστα, αλλά τα σύννεφα βαριά πλησίον της διαδρομής, να έρχονται απειλητικά από τη Βόρεια Θάλασσα προς την ακτή του Zandvoort.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κρατήθηκε πρώτος, με τον Norris 2ο και τον Alonso να βουτά στην 3η στροφή για να περάσει τον Russell, καθώς η βροχή άρχισε να πέφτει πιο έντονα.

Όλοι επέλεξαν να μείνουν στην πίστα, με εξαίρεση τους Perez και Leclerc από τη δεκάδα που έβαλαν τα ενδιάμεσα, ενώ ο Alonso έπαιρνε την 2η θέση σε δύσκολες συνθήκες από τον Norris.

Στον επόμενο γύρο μπήκαν κι οι Verstappen και Alonso, με τον Russell να προσπερνά τον Norris για την πρωτοπορία του αγώνα, έχοντας ρισκάρει να μείνουν εκτός.

Ο Perez, που έκανε την αλλαγή στα ενδιάμεσα πρώτος από όλους, κατάφερε να περάσει όποιον βρήκε μπροστά του κι είχε μείνει έξω με τα σλικ ελαστικά, και ηγήθηκε του αγώνα με το τέλος του 3ου γύρου.

Ο Norris μπήκε μαζί με τον Hamilton, όντας από τους τελευταίους που έκαναν την αλλαγή, καθώς ακόμα κάποιοι έβλεπαν πως, με δεδομένο ότι αυτή η μπόρα θα περάσει γρήγορα, θα ήταν καλύτερο να μείνουν με σλικ.

Ως εκ τούτου, η δεκάδα στον 5ο γύρο είχε ως εξής: Perez, Zhou, Gasly, Verstappen, Leclerc, Alonso, Sainz, Tsunoda και Magnussen. 

Ο Verstappen πέρασε τον Gasly για την 3η θέση και τον Zhou για τη 2η, την ώρα που η βροχή είχε μειωθεί ελαφρώς.

Ο Ολλανδός πλησίαζε με ρυθμό 4 δευτερολέπτων ταχύτερο του Perez τον teammate του, ενώ ο Leclerc πήρε την εντολή να αφήσει τον Sainz να περάσει για την 6η θέση, καθώς ο Alonso πέρασε τον Μονεγάσκο.

Με τη βροχή να έχει πια σταματήσει και την πίστα να αρχίζει να στεγνώνει, ο Hamilton έκανε τη μετάβαση ξανά στα μαλακά ελαστικά στον 11ο γύρο. Ακολούθησαν οι Zhou, Alonso και Sainz.

Αντίστοιχα, ο Norris έπραξε το ίδιο, όπως κι ο Verstappen.

Στον 12ο γύρο μπήκε κι ο Leclerc, που μαζί με ελαστικά άλλαξε και εμπρός αεροτομή, καθώς στον πρώτο γύρο είχε επαφή με τον Piastri που προκάλεσε ζημιά στο endplate.

Η μετάβαση όλου του grid στα μαλακά ολοκληρώθηκε με τον Perez, που μπαίνοντας στα pits άφησε τον Verstappen να περάσει για την πρωτιά, καθώς εκείνος πλασαρίστηκε 2ος, με τον Alonso τρίτο, και τους Gasly, Sainz, Zhou, Magnussen, Piastri, Tsunoda και Ocon να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Ο Ισπανός της Ferrari έψαξε τρόπο να περάσει τον Gasly, τη στιγμή που ο Sargeant έκανε λάθος στη Στροφή 8 και βρέθηκε στις μπαριέρες, με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγαίνει στην πίστα στον 17ο γύρο.

Ο Russell, έχοντας χάσει έδαφος από την αρχή καθώς άργησε να μπει για τα ενδιάμεσα ελαστικά, έβαλε τη σκληρή γόμα για να πάει ως το φινάλε του αγώνα.

Στην επανεκκίνηση στον 22ο γύρο, ο Alonso προσπάθησε να περάσει τον Perez ανεπιτυχώς. Το ίδιο επιχείρησε κι ο Sainz επί του Gasly, με τον Γάλλο να κουβαλά και ποινή 5 δευτερολέπτων καθώς υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pitlane.

Πίσω, ο Albon πέρασε τον Magnussen για την 7η θέση, ενώ το ίδιο έπραξε κι ο Ocon.

Εκτός δεκάδας, ο Leclerc έχασε δύο θέσεις από τους Hamilton και Piastri, με τον Αυστραλό να είναι άκρως επιθετικός παλεύοντας να αναρριχηθεί.

Η έτερη McLaren του Norris μπήκε ξανά στη δεκάδα, προσπερνώντας τον Magnussen που έχανε συνεχώς έδαφος.

Ο Βρετανός συνέχισε να δείχνει την ταχύτητα της MCL60, ανεβαίνοντας στην 9η θέση, καθώς ο Zhou είχε καθίζηση, την οποία εκμεταλλεύτηκε κι ο Hamilton να πατήσει στη 10η θέση.

Ο Sainz άνοιξε τον δεύτερο κύκλο pit stops στον 42ο γύρο, βάζοντας τη μαλακή γόμα, καθώς ο Leclerc μπήκε στα pits για να εγκαταλείψει με ζημιά στο πάτωμα. 

Στον 43ο γύρο μπήκε κι ο Norris, που έδινε μάχη με τον Hamilton, ο οποίος δεν μπήκε άμεσα για να «απαντήσει», αλλά το έκανε στον 46ο γύρο.

Αυτός που μπήκε ήταν ο Albon, που έκανε 45 γύρους με τη μαλακή γόμα, κι έβαλε τη μέση για να τερματίσει. Έπεσε 11ος, αλλά μπροστά του είχε τον Hulkenberg, με πιο φθαρμένα ελαστικά.

Ο Perez επισκέφθηκε πρώτος τα pits από τη Red Bull, ενώ ο Gasly μπήκε, εξέτισε την ποινή του και έπεσε 6ος, με τον Russell 7ο να τον πιέζει. Ο Γάλλος, όμως, με φρέσκα ελαστικά δε δυσκολεύτηκε να τον κρατήσει πίσω του.

Ο Alonso έκανε τη δική του στάση στον 49ο γύρο για τη μαλακή γόμα, αλλά καθυστέρησε αρκετά η αλλαγή του εμπρός αριστερού ελαστικού, πέφτοντας 5ος πίσω από τον Sainz και τον Tsunoda. Τον Ιάπωνα τον πέρασε σχετικά γρήγορα.

Ο Verstappen έκλεισε κι αυτός τις υποχρεώσεις του στο pitlane, διατηρώντας ασφαλώς την πρωτοπορία.

Παράλληλα, ο Alonso έφτασε τον Sainz και τον πέρασε γρήγορα για να ανέβει ξανά 3ος. 

O Tsunoda συνέχισε να χάνει θέσεις, καθώς πέρα από φθαρμένα ελαστικά είχε και επαφή με τον Russell που προκάλεσε ζημιά στην εμπρός αεροτομή του. Κάπως έτσι, βρέθηκε 11ος, μετά και τα προσπεράσματα των Norris και Hamilton.

Στον 56ο γύρο, ο Hamilton πέρασε τον Norris, ενώ ο Albon έκανε το προσπέρασμα επί του Russell. 

Με 15 γύρους να απομένουν, η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνισή της, με τον Hamilton να περνά και τον Russell για να ανέβει 7ος, με τον Gasly να περνά 4ος.

Ο Perez μπήκε πρώτος για ενδιάμεσα, μαζί με τους Gasly, Sainz και Hamilton, ενώ λίγο μετά έπραξαν το ίδιο Russell και Norris. 

Ο Verstappen μπήκε στον επόμενο γύρο, όπως κι ο Alonso, o Albon και ο Ocon. 

Μετά τα pits, ο Verstappen έμεινε πρώτος, με τον Perez, τον Alonso 3ο και τους Gasly, Sainz, Hamilton, Norris, Albon, Russell και Piastri να ακολουθούν.

Εκείνη τη στιγμή, ο Perez έχασε τον έλεγχο στην Τ1 αλλά συνέχισε, οπότε το μόνο που έχασε ήταν η 2η θέση, όχι τον τερματισμό συνολικά.

Αυτό ήταν δείγμα της τρομερά μεγάλης έντασης της βροχής, που καθιστούσε επιτακτική τη χρήση της full wet γόμας, ειδικά μετά την εγκατάλειψη του Zhou στο ίδιο σημείο, που έθεσε ισχύ το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, και λίγο μετά τη διακοπή του αγώνα. 

Ο Perez ήταν άτυχος, διότι σε εκείνη τη φάση ήταν στα pits, και όταν βγήκε η κόκκινη σημαία, σταμάτησε στο τέλος του pitlane καθώς αυτό έκλεισε, πέφτοντας 6ος.

Verstappen, Alonso, Gasly, Sainz και Hamilton ήταν μπροστά του. Ωστόσο, η διεύθυνση του αγώνα έδωσε για την επανεκκίνηση την 3η θέση στον Μεξικανό, καθώς πήρε ως δεδομένο το τελευταίο συμπληρωμένο sector πριν διακοπεί ο αγώνας.

Μετά από περίπου 45 λεπτά διακοπής, η δράση συνεχίστηκε για 7 γύρους, με υποχρεωτική τη χρήση της ενδιάμεσης γόμας. Η εκκίνηση έγινε εν κινήσει, αφού το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έμεινε στην πίστα για δύο γύρους.

Στον 67ο γύρο κυμάτισε ξανά η πράσινη σημαία, κι ο Russell βρήκε την ευκαιρία του να περάσει τον Norris για την 7η θέση προσωρινά, καθώς είχε μικρής έκτασης επαφή με τον Βρετανό και μπήκε στα pits για νέα ελαστικά, ενώ ο Perez πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο pitlane, με αποτέλεσμα να φέρνει τον Gasly στο βάθρο.

Πίσω, ο Hamilton καταδίωκε τον Sainz για την 5η θέση, αλλά δεν τα κατάφερε.

Μπροστά, ο Verstappen, ανεπηρέαστος από όσα σημαντικά γίνονταν πίσω του, πήρε την 9η συνεχόμενη νίκη του φέτος για να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Sebastian Vettel, και την τρίτη συνεχόμενη στην πατρίδα του, για να συνεχίσει να διευρύνει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα.