Η αξιόπιστη Ferrari, ο ταχύτατος Hamilton και ο… ανθεκτικός Sainz!


Το πρώτο τριήμερο χειμερινών δοκιμών των ομάδων της Formula 1 ανήκει στην ιστορία και οι ομάδες ήδη έχουν επιστρέψει στις βάσεις τους, προκειμένου να προετοιμαστούν για τις επόμενες δοκιμές, σε λιγότερες από δύο εβδομάδες στο Μπαχρέιν

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 26/2/2022

Στην πίστα της Βαρκελώνης είδαμε για πρώτη φορά τα νέα μονοθέσια, και φυσικά η προσοχή όλων ήταν στραμμένη στο να ανακαλύψουν ποιος είχε κάνει την καλύτερη δουλειά στο εργοστάσιο τα τελευταία δύο χρόνια.

Βεβαίως, για τις ίδιες τις ομάδες το μεγάλο «στοίχημα» ήταν να κατανοήσουν την πραγματική συσχέτιση μεταξύ των δεδομένων του υπολογιστή και των δεδομένων της πίστας.

Ποια είναι, όμως, τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από το τριήμερο των δοκιμών επί ισπανικού εδάφους;

Αρχικά αυτό που προκύπτει είναι πως οι ομάδες δεν έδωσαν απόλυτη βάση στην ταχύτητα και τις επιδόσεις. Μόνον οι δύο Mercedes των Hamilton και Russell και η Aston Martin του Vettel χρησιμοποίησαν την πιο μαλακή γόμα της γκάμας της Pirelli (C5) για να σημειώσουν τους καλύτερους συνολικούς χρόνους τους, ενώ οι υπόλοιποι ήταν ένα ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, δύο «σκαλοπάτια» πίσω.

Είναι επίσης δύσκολο να εκτιμήσουμε το μέγεθος των διαφορών, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσιολογική διαφοροποίηση της επιφάνειας του οδοστρώματος λόγω της γόμας που στρωνόταν προϊόντος του χρόνου.

Οι κορυφαίες επιδόσεις κάθε πιλότου

Οδηγός

Ομάδας

Χρόνος

Γόμα

Ημέρα

1. Lewis Hamilton

Mercedes

1:19.138

C5

3

2. George Russell

Mercedes

1:19.233

C5

3

3. Sergio Perez

Red Bull

1:19.556

C4

3

4. Lando Norris

McLaren

1:19.568

C4

1

5. Charles Leclerc

Ferrari

1:19.689

C3

2

6. Max Verstappen

Red Bull

1:19.756

C3

3

7. Sebastian Vettel

Aston Martin

1:19.824

C5

3

8. Pierre Gasly

AlphaTauri

1:19.918

C4

2

9. Carlos Sainz

Ferrari

1:20.072

C3

3

10. Daniel Ricciardo

McLaren

1:20.288

C4

2

11. Alex Albon

Williams

1:20.318

C4

3

12. Nicholas Latifi

Williams

1:20.699

C4

3

13. Fernando Alonso

Alpine

1:21.242

C3

3

14. Nikita Mazepin

Haas

1:21.512

C3

2

15. Yuki Tsunoda

AlphaTauri

1:21.638

C3

1

16. Guanyu Zhou

Alfa Romeo

1:21.885

C3

2

17. Lance Stroll

Aston Martin

1:21.920

C3

2

18. Mick Schumacher

Haas

1:21.949

C3

2

19. Esteban Ocon

Alpine

1:22.164

C3

2

20. Valtteri Bottas

Alfa Romeo

1:22.288

C3

2

21. Robert Kubica

Alfa Romeo

1:25.909

C3

1

Από πλευράς παρουσίας στην πίστα, οι ομάδες ακολούθησαν διαφορετικές «στρατηγικές». Άλλες ομάδες έδωσαν από μια ολόκληρη ημέρα σε κάθε πιλότο, μοιράζοντας την τελευταία, άλλες επέλεξαν να μοιράσουν το τριήμερο σε πρωινή και απογευματινή «ζώνη», δίνοντας την ευκαιρία και στους δύο οδηγούς τους να οδηγήσουν και τις τρεις ημέρες. Και υπήρξε μια μία ομάδα, η Alfa Romeo, η οποία χρησιμοποίησε και τον τρίτο πιλότο της, τον Robert Kubica. Συνολικά αυτός που έκανε τους περισσότερους γύρους στο Μονμελό ήταν ο Carlos Sainz, με 236, ενώ τους λιγότερους τους έκανε ο Kubica, μόλις εννέα.

Οι περισσότεροι γύροι ανά πιλότο

Οδηγός

Ομάδα

1η Ημέρα

2η Ημέρα

3η Ημέρα

Σύνολο

1. Carlos Sainz

Ferrari

73

71

92

236

2. Daniel Ricciardo

McLaren

0

126

86

212

3. George Russell

Mercedes

77

66

66

209

4. Alex Albon

Williams

66

47

94

207

5. Max Verstappen

Red Bull

147

0

59

206

6. Charles Leclerc

Ferrari

80

78

44

202

7. Pierre Gasly

AlphaTauri

0

147

40

187

8. Lewis Hamilton

Mercedes

50

40

94

184

9. Sebastian Vettel

Aston Martin

52

74

48

174

10. Lando Norris

McLaren

103

0

52

155

11. Sergio Perez

Red Bull

0

78

74

152

12. Fernando Alonso

Alpine

129

0

12

141

13. Nicholas Latifi

Williams

66

61

13

140

14. Esteban Ocon

Alpine

0

125

0

125

15. Lance Stroll

Aston Martin

67

55

0

122

16. Yuki Tsunoda

AlphaTauri

 

121

 

0

0

121

17. Guanyu Zhou

Alfa Romeo

0

71

41

112

18. Mick Schuimacher

Haas

23

66

0

89

19. Nikita Mazepin

Haas

20

42

9

71

20. Valtteri Bottas

Alfa Romeo

23

21

0

44

21. Robert Kubica

Alfa Romeo

9

0

0

9

Στο μέτωπο της αξιοπιστίας, ξεχωρίζει η Ferrari, η μόνη που δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερα προβλήματα κατά τη διάρκεια των τριών ημερών και ξεπέρασε τους 400 γύρους και τα 2000 χιλιόμετρα. Η Mercedes και η McLaren επίσης τα πήγαν καλά από αυτή την άποψη, ενώ σε αντίθεση με τη «σκουντερία», οι Alfa Romeo και Haas που χρησιμοποιούν κινητήρες Ferrari, δεν κατάφεραν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα, αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα. Η Alpine υπέφερε επίσης πολύ, ειδικά την τελευταία ημέρα με το πρόβλημα που είχε το πρωί και σταμάτησε πρόωρα τους Alonso και Ocon.

Συνολικοί γύροι ανά ομάδα

Ομάδα

1η Ημέρα

2η Ημέρα

3η Ημέρα

Σύνολο γύρων

Συνολικά χιλιόμετρα

1. Ferrari

153

149

136

438

2039,8

2. Mercedes

127

106

160

393

1830,2

3. McLaren

103

126

138

367

1709,1

4. Red Bull

147

78

133

358

1667,2

5. Williams

132

108

107

347

1616,0

6. AlphaTauri

121

147

40

308

1434,4

7. Aston Martin

119

129

48

296

1378,5

8. Alpine

129

125

12

266

1238.8

9. Alfa Romeo

32

92

41

165

768,4

10. Haas

43

108

9

160

745,1