Η Alpine σκέφτεται να εξελίξει κινητήρα υδρογόνου για την F1!


Παρόλο που οι περισσότεροι κατασκευαστές συμφωνούν ότι το βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο ή και μακροπρόθεσμο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ορισμένοι διερευνούν εναλλακτικές λύσεις, είτε εμπορικά είτε για τους αγώνες, έναν τομέα όπου οι κατασκευαστές είναι πιο απρόθυμοι να εγκαταλείψουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

  • 24/8/2022

Ενώ εταιρείες όπως η Porsche εργάζονται για την ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων, άλλες, όπως η Toyota, δοκιμάζουν ήδη κινητήρες με υδρογόνο στην πίστα αγώνων. Στα χαρτιά, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και σωματιδίων, αν και οι εκπομπές NOx εξακολουθούν να παραμένουν.

Η Alpine είναι η τελευταία που προσχώρησε στην τάση αυτή. Η ομάδα Formula 1 της εταιρείας από τη Νορμανδία γνωρίζει ότι, παρά το γεγονός ότι μεταξύ 2026 και 2030 τα μονοθέσια της κορυφαίας κατηγορίας θα χρησιμοποιούν πιο αποδοτικούς υβριδικούς κινητήρες με βιώσιμα καύσιμα, το μέλλον του διαγωνισμού περνάει μέσα από την απαλλαγή από τον άνθρακα.

Ως εκ τούτου, οι Γάλλοι άρχισαν να μελετούν την πιθανή χρήση κινητήρων υδρογόνου στη Formula 1. Ο Laurent Rossi, διευθύνων σύμβουλος της Alpine, πιστεύει ότι τα 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης θα συνεχίσουν να υπολειτουργούν στην κατηγορία για μερικά χρόνια, μια πρόβλεψη που θα δικαιολογούσε τη μετάβαση στο υδρογόνο.

«Δεν νομίζω ότι το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι έτοιμο. Μπορεί να χρειαστούν άλλα 15 χρόνια από εδώ και πέρα. Δεν το βλέπω αυτό για τους επόμενους κανονισμούς ή τους επόμενους κανονισμούς. Θα εξετάσουμε το υδρογόνο. Είμαι πεπεισμένος ότι οι κατασκευαστές κινητήρων στη Formula 1 έχουν καθήκον να βοηθήσουν στη διαμόρφωση των κανονισμών και να βρουν λύσεις. Το υδρογόνο είναι σημαντικά καθαρότερο. Ομολογουμένως όχι εντελώς, αλλά σημαντικά καλύτερο από τα παραδοσιακά καύσιμα. Είναι άφθονα, ενώ τα οργανικά ή συνθετικά καύσιμα είναι περιορισμένα, είτε λόγω της προσφοράς είτε λόγω του κόστους παραγωγής. Και δεύτερον, ο ήχος παραμένει. Ίσως σε 20 χρόνια ο κόσμος να το ξεχάσει, επειδή οι νεότερες γενιές μπορεί να έχουν συνηθίσει τα αθόρυβα αυτοκίνητα. Αλλά προς το παρόν αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Formula 1. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Formula 1 είναι ψυχαγωγία. Είναι μια επιχείρηση. Αλλά αυτή η επιχείρηση βασίζεται στο ότι οι άνθρωποι την παρακολουθούν, την απολαμβάνουν και την αγαπούν. Έτσι ακολουθούμε αυτό το μονοπάτι. Ο ρόλος μας θα είναι να εμπνεύσουμε άλλους, όπως οι ρυθμιστικές αρχές. Θα θέλαμε να αποδείξουμε ότι λειτουργεί, αλλά πρώτα πρέπει να το αποδείξουμε στους εαυτούς μας. Πρέπει να δούμε αν είναι κάτι περισσότερο από μια ελπίδα. Αν λειτουργεί, τότε θέλουμε να το αποδείξουμε. Αν η Porsche, η Ferrari και άλλοι κατασκευαστές θέλουν να ακολουθήσουν διαφορετικές φιλοσοφίες, ας είναι. Αλλά είναι πάντα καλύτερο να έχουμε πολλές επιλογές στο τραπέζι» επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Το κύριο πρόβλημα με αυτή την τεχνολογία, πέρα από την αποδοτικότητα (απαιτείται πολλή ηλεκτρική ενέργεια για την παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης, στην οποία θα πρέπει να προσθέσουμε και την κακή απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης), είναι ότι για να επιτευχθούν αποστάσεις αρκετά μεγάλες ώστε να καλυφθεί η απόσταση ενός αγώνα θα απαιτούνταν η χρήση ογκωδών δεξαμενών χωρητικότητας εκατοντάδων λίτρων.