Ο Πολωνός, όμως, εξακολουθεί να αποτελεί κομμάτι της Formula 1, καθώς παραμένει δοκιμαστής της Αlfa Romeo. Ίσως, λοιπόν, ο Kubica να είναι από τους πλέον αρμόδιους προκειμένου να μας εξηγήσουν πόσο έχουν αλλάξει τα μονοθέσια σε αυτό το διάστημα.
Το 2005, ένα μονοθέσιο της Formula 1 μαζί με τον οδηγό ζύγιζε 605 κιλά. Σήμερα έχει φτάσει τα 795. Και δύσκολα κάποιος μπορεί να εκτιμήσει τη διαφορά τόσο καλά όσο ο Kubica: «Ήμουν εκτός F1 για οκτώ χρόνια. Στη συνέχεια οδήγησα διαδοχικά ένα μονοθέσιο του 2012 και ένα του 2017. Έζησα τη σοκαριστική αλλαγή του βάρους λίγο-πολύ μέσα σε μια μέρα», λέει ο 37χρονος σε συνέντευξή του σε γερμανικό περιοδικό.
«Ήταν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία οδήγησης. Ήταν σχεδόν ένα σοκ. Το επιπλέον βάρος γίνεται αμέσως αντιληπτό. Το μονοθέσιο αντιδρά πιο αργά στις αργές στροφές. Σου δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ μεγαλύτερο. Σχεδόν σαν να πηγαίνεις από ένα μικρό αυτοκίνητο σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο παραγωγής».
Αυτή η «αδράνεια», όπως την αποκαλεί ο Kubica, είναι κατά τη γνώμη του «η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των ελαφρώς παλαιότερων και των σημερινών μονοθεσίων της Formula 1. Τι κάνει το μονοθέσιο, για παράδειγμα, όταν η πρόσφυση μειώνεται. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να επαναφέρει ο πιλότος το μονοθέσιο στη γραμμή του; Αν κοιτάξετε βίντεο από το παρελθόν, θα δείτε ότι τα μονοθέσια αντιδρούν πολύ πιο γρήγορα και πιο άμεσα στις κινήσεις του τιμονιού. Παλαιότερα ήταν πιο εύκολο να κρατάς το όχημα υπό έλεγχο. Σήμερα, αν πιέσεις στο όριο, θα… πετάξεις».
«Όταν ξεκίνησα, επιτρέπονταν ακόμα οι ανεφοδιασμοί. Έκανες 60 γύρους στις κατατακτήριες. Ποτέ δεν υπήρχαν πάνω από 50 κιλά καυσίμου στο ρεζερβουάρ, τα ελαστικά διαρκούσαν όλο το stint, οδηγούσες πάντα γεμάτος», θυμάται ο Kubica. Και καταλήγει: «Οι αγώνες ήταν πιο έντονοι. Τώρα οι οδηγοί είναι πιο γρήγοροι στον αγώνα, όταν οδηγούν πιο… αργά! Δεν οδηγείς πιο αργά επίτηδες. Πρέπει να σκέφτεσαι περισσότερο τι θα γίνει στους επόμενους γύρους, να εξοικονομείς καύσιμα κι ελαστικά, να διαχειρίζεσαι την ισχύ του κινητήρα».




ΔΗΜΟΦΙΛΗ