Μόνος του... έβγαλε τα μάτια του ο Lewis Hamilton


Καλά κρατεί η συζήτηση αναφορικά με το εάν ο Hamilton έπρεπε ή όχι να τιμωρηθεί, αν και το θέμα είναι εάν η ποινή που του επιβλήθηκε ήταν αυστηρή ή όχι

  • 28/9/2020

Το θέμα Hamilton λογικά πήρε μεγάλες διαστάσεις, καθώς το να τιμωρείται ένας πιλότος για το ίδιο παράπτωμα στο οποίο υπέπεσε δύο φορές, ήταν μάλλον κάτι πρωτοφανές.

Ότι η ποινή στον Hamilton ήταν σωστή, δεν χωρά καμία αμφιβολία. Μπορεί ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής να επέμεινε και σήμερα σε δηλώσεις του ότι «η FIA αλλάζει διαρκώς τους κανονισμούς, ώστε να κάνει πιο ενδιαφέρον το Πρωτάθλημα», εντούτοις τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ο μηχανικός αγώνα της Mercedes, Andrew Shovlin, γνώριζε πολύ καλά πως η ποινή θα ήταν αυστηρή. «Οι σημειώσεις πριν τον αγώνα ανέφεραν ότι η προσομοίωση εκκίνησης θα έπρεπε να γίνει στη δεξιά πλευρά του πιτ λέιν, μετά από την έξοδο των πιτ. Ήταν μια αρκετά διφορούμενη διατύπωση» τονίζει ο Shovlin, επιχειρώντας να δικαιολογήσει την ασυνεννοησία ανάμεσα στον οδηγό και την ομάδα.

Ξεκαθαρίζει, όμως, ότι «αφενός δεν γνωρίζαμε πόσο μακριά μετά ττο πιτ λέιν, θα σταματούσε ο Lewis για να κάνει την προσομοίωση. Αφετέρου, όταν είδα τη θέση του μονοθεσίου από τα τηλεοπτικά πλάνα, κατάλαβα ότι θα ερχόταν η τιμωρία».

Κι όντως, έτσι ήταν τα πράγματα. Τοποθετώντας το μονοθέσιό του υπό γωνία σχεδόν 45 μοιρών σε σχέση με την έξοδο του πιτ λέιν, ο Hamilton επί της ουσίας «προκάλεσε» την τιμωρία του μόνος του.

Στο συγκεκριμένο σημείο,. Τα μονοθέσια που έχουν κάνει κανονική προσομοίωση ακριβώς μετά από την έξοδο του πιτ λέιν, έχουν ήδη αναπτύξει ταχύτητα άνω των 150 χιλιομέτρων την ώρα. Όταν περνάς με πάνω από 150 χιλιόμετρα δίπλα από ένα σταματημένο μονοθέσιο που ετοιμάζεται για προσομοίωση, με το ρύγχος του να «κοιτάζει» εντελώς διαγώνια προς την πίστα κι όχι σχεδόν παράλληλα, τότε ακόμα και ο πιο έμπειρος πιλότος του grid ενδέχεται να τρομάξει.

Ο Marc Surer είναι ξεκάθαρος: «Η τοποθέτηση του μονοθεσίου του Hamilton ήταν λανθασμένη. Άθελά του στην ουσία έθετε σε κίνδυνο τους συναθλητές του» τονίζει ο πολύπειρος βετεράνος Ελβετός πιλότος και επί σειρά ετών σχολιαστής των γκραν πρι στη γερμανική τηλεόραση.

Το ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, ήταν εάν τα 5+5 δευτερόλεπτα ήταν μια ήπια, λογική ή αυστηρή ποινή. Σύμφωνα με τον Surer «ήταν μια επιεικώς ήπια ποινή, επειδή έθετε σε κίνδυνο τους άλλους πιλότους».

Ο Michael Masi, πάντως, ξεκαθάρισε πως «το σφάλμα ήταν της ομάδας, διότι δεν είχαν συμβουλεύσει τον Hamilton ακριβώς πού έπρεπε να κάνει προσομοίωση εκκίνησης. Αυτό προέκυψε από την έρευνα των αγωνοδικών, αφού άκουσαν και τους εκπροσώπους της ομάδας. Ναι, ο Lewis οδηγούσε το μονοθέσιο, όμως ήταν κομβικής σημασίας το γεγονός ότι η ομάδα δεν τον ενημέρωσε σωστά».

Ήταν όντως έτσι τα πράγματα; Ίσως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Προφανώς η Mercedes θα προστάτευε με κάθε τρόπο τον Hamilton, ακόμα κι εάν το σφάλμα ήταν 100% δικό του. Όμως δικαιολογείται μία ομάδα με έξι τίτλους κατασκευαστών την τελευταία εξαετία και ένας από τους μακράν πιο έμπειρους πιλότους του grid να μην γνωρίζουν ακριβώς τους κανόνες. Ή, εν τέλει, αν τους ερμηνεύουν κατά το δοκούν; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: όχι, δεν επιτρέπεται.

Εν πάση περιπτώσει, μια αποσαφήνιση όλων αυτών των «γκρίζων» ζωνών στους κανονισμούς, δεν πρόκειται να βλάψει κανέναν. Τουναντίον, θα αποτελέσει «ασπίδα προστασίας» των ομάδων και των πιλότων από τυχών μελλοντικές κακοτοπιές.