Ο Vasseur προειδοποιεί: «Δεν μαθαίνουμε από το παρελθόν κι αυτό είναι πρόβλημα»


Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Frederic Vasseur, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την οικονομική κατάσταση της Formula 1.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Ferrari Media
  • 13/12/2023

Η Formula 1 βρίσκεται σε μία περίοδο οικονομικής άνθισης. Έχοντας αποφύγει την καταστροφή κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, το σπορ καταγράφει σημαντικά έσοδα ετησίως. Φέτος, στο τρίτο τρίμηνο του έτους,έφτασε να έχει έσοδα της τάξης των 822 εκ. ευρώ, που συντελεί αύξηση κατά 24% σε σχέση με το 2022.

Ωστόσο, οι δέκα ομάδες που έχουν θέση στο σπορ είναι διστακτικές σε αυτό που οι ίδιες βλέπουν ως ανοίγματα γεμάτα ρίσκο, με το πλέον ακανθώδες ζήτημα να αφορά την είσοδο της Andretti στο grid ενόψει 2025.

Μάλιστα, οι ίδιες θεωρούν πως τα 200 εκ. δολάρια που είναι υποχρεωμένη κάθε νέα ομάδα νακαταβάλει στις υπόλοιπες για να γίνει δεκτή η συμμετοχή της είναι μικρό ποσό, ζητώντας αυτό να αυξηθεί στα 600 εκ. δολάρια με τη νέα Συμφωνία Ομονοίας από 1/1/2026.

Μιλώντας σε διάφορα Μέσα, ο Frederic Vasseur, που κατά καιρούς έχει εκφράσει τη δυσπιστία του για την ανάγκη εισαγωγής και 11ης ομάδας στο grid, τόνισε πως η Formula 1 πρέπει να μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και να μην βάλει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της:

«Δεν έχει σημασία το φορμάτ, ο οργανισμός ή οι κανονισμοί. Στο τέλος της μέρας, αν είμαστε 11 ομάδες, είμαστε πιο εκτεθειμένοι από το αν είχαμε μείνει στις 10.

«Όταν είμαστε σε καλή κατάσταση και οι δουλειές πάνε καλά, όλοι είναι αισιόδοξοι, αλλά δεν είμαι βέβαιος πως τα πράγματα θα μείνουν έτσι για πάντα.

«Πρέπει να δώσουμε προσοχή σε αυτό. Από τη μία πλευρά, αυξάνουμε τα έξοδα κάθε φορά που συναντιόμαστε. Λαμβάνουμε υπ' όψιν τον πληθωρισμό για το budget cap, και μαζί αυξάνουμε και το CapEx [σ.σ. το όριο εξόδων για την αγορά εξοπλισμού και λογισμικού για τα εργοστάσια].

«Και τώρα θέλουμε να εξασθενίσουμε περισσότερα τα έσοδα κάθε ομάδας.

«Δεν είναι εύκολο να 'τρέχεις' μία επιχείρηση και να κάνεις προβλέψεις όταν λαμβάνουν χώρα τέτοιες αλλαγές τόσο συχνά, και ειλικρινά δεν μαθαίνουμε από το παρελθόν κι αυτό είναι πρόβλημα.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

F1 2023: Ο αγώνας-έκπληξη με τα περισσότερα προσπεράσματα (πίνακας)

Sainz: «Η νίκη στη Σιγκαπούρη δείχνει τι μπορούμε να κάνουμε όταν έχουμε καλό μονοθέσιο»