Η έκρηξη στη δημοφιλία της Formula 1 τα τελευταία χρόνια, τόσο λόγω του 'Drive to Survive' όσο και της μεθοδικής στρατηγικής προβολής του σπορ μέσω των social media, έχει οδηγήσει και σε τεράστια αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων στις εκάστοτε πίστες.
Αν και τηλεοπτικό προϊόν, η F1 έχει φέρει πολύ κόσμο στα σιρκουί ώστε να δει από κοντά τα μονοθέσια και τους οδηγούς που υποστηρίζει, αλλά και να ζήσει την εμπειρία της ταχύτητας και της δράσης δια ζώσης.
Η αυξημένη ζήτηση, όμως, οδηγεί νομοτελειακά σε υψηλότερες τιμές, καθώς οι promoters βρίσκουν ευκαιρία να ανεβάσουν το κόστος ενός εισιτηρίου, βέβαιοι ότι θα καταφέρουν να κάνουν και πάλι sold-out.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι τιμές στα τοπικά νομίσματα της εκάστοτε χώρας έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 5,4% σε ετήσια βάση (σε σύγκριση με 8,5% το 2024). Ενώ οι τιμές παρέμειναν σταθερές (ειδικά σε αγώνες με σημαντική κρατική χρηματοδότηση) ή αυξήθηκαν περίπου σύμφωνα με τον πληθωρισμό στην πλειονότητα των αγώνων, παρατηρούμε μεγάλες αυξήσεις των τιμών σε μερικούς αγώνες, ιδίως στην Αυστραλία, την Ουγγαρία και το Αζερμπαϊτζάν. Αντίθετα, οι τιμές των εισιτηρίων έχουν μειωθεί σημαντικά για το Grand Prix του Λας Βέγκας του 2025.
Το Car and Driverσυνέλεξε αυτές τις τιμές και τις παραθέτει από τη φθηνότερη μέση τιμή προς την ακριβότερη.
Σημείωση: οι τιμές αφορούν τους επίσημους πωλητές, δηλαδή τον promoter του εκάστοτε αγώνα, κι όχι τυχόν μεταπωλητές, γνωστοί με την ονομασία 'scalpers', που ανεβάζουν 2-3 φορές την τιμή του εκάστοτε εισιτηρίου, εκμεταλλευόμενοι τη χαμηλή διαθεσιμότητα ιδίως λίγες εβδομάδες πριν τον εκάστοτε αγώνα.
Η τιμή για κάθε εισιτήριο ανά κατηγορία κι ανά Grand Prix αναλυτικά, από τα πιο φθηνά στα πιο ακριβά:
Grand Prix | Μέση τιμή (€) | GA (γενική είσοδος) (€) | Πιο φθηνή θέση κερκίδας (€) | Κεντρική κερκίδα (€) |
---|---|---|---|---|
Κίνα | 167 | 55 | 170 | 260 |
Μπαχρέιν | 230 | 144 | 144 | 401 |
Βραζιλία | 239 | 133 | 133 | 452 |
Ιαπωνία | 256 | 94 | 146 | 529 |
Κατάρ | 277 | 139 | 231 | 461 |
Ουγγαρία | 298 | 143 | 181 | 571 |
Μόντσα | 302 | 114 | 200 | 591 |
Αυστραλία | 307 | 164 | 259 | 333 |
Καναδάς | 317 | 196 | 219 | 535 |
Σαουδική Αραβία | 328 | 117 | 223 | 645 |
Αυστρία | 339 | 143 | 247 | 628 |
Ισπανία | 341 | 175 | 300 | 547 |
Ίμολα | 348 | 86 | 271 | 685 |
Βέλγιο | 352 | 195 | 266 | 595 |
Ολλανδία | 443 | 252 | 381 | 695 |
Αζερμπαϊτζάν | 456 | 101 | 302 | 966 |
Άμπου Ντάμπι | 456 | 294 | 387 | 688 |
Μεγάλη Βρετανία | 504 | 360 | 454 | 699 |
Σιγκαπούρη | 528 | 248 | 349 | 988 |
Τέξας | 575 | 327 | 433 | 966 |
Μεξικό | 577 | 163 | 293 | 1278 |
Μαϊάμι | 630 | 361 | 563 | 966 |
Μονακό | 652 | 218 | 796 | 942 |
Λας Βέγκας | 847 | 336 | 735 | 1470 |
Παρατηρούμε ότι κατά μέσο όρο, το πιο φθηνό εισιτήριο προσφέρεται για το κινεζικό Grand Prix, με το Μπαχρέιν, τη Βραζιλία, την Ιαπωνία και το Κατάρ να ακολουθούν. Για τον Ευρωπαίο θεατή, η καλύτερη περίπτωση είναι σίγουρα αυτή του Μπαχρέιν και μετά του Κατάρ, καθώς το κόστος των αεροπορικών για να ταξιδέψει κανείς στην Ασία ή στη Λατινική Αμερική είναι υψηλό και δεν συμφέρει παρά το σχετικά χαμηλό κόστος των εισιτηρίων της πίστας.
Η πιο φθηνή πίστα στην Ευρώπη για να δει κανείς αγώνα είναι η Ουγγαρία, με το μέσο εισιτήριο στα 298 ευρώ, ενώ το γενικής εισόδου, που αποτελεί ιδιαίτερα δημοφιλής επιλογή για τους νεότερους fans που δεν έχουν τόσο μεγάλο πρόβλημα να «κατασκηνώσουν» στο γρασίδι και τα πεζούλια, φτάνει τα 143 ευρώ. Ακόμα κι έτσι, βέβαια, το Hungaroring είναι πιο ακριβό κατά 131 ευρώ κατά μ.ο. από εκείνο της Κίνας, με το εισιτήριο GA σχεδόν τρεις φορές πάνω.

Στον αντίποδα, τα με διαφορά πιο ακριβά εισιτήρια θα βρει κανείς στο Λας Βέγκας, που μαζί με το Μεξικό έχουν πιο ακριβό εισιτήριο κεντρικής κερκίδας, στα 1.470 ευρώ, με το μέσο εισιτήριο να κοστολογείται στα 847 ευρώ. Ακολουθεί το Μονακό με μέση τιμή στα 652 ευρώ, και τιμή για θέση στην κεντρική κερκίδα (η οποία δεν είναι στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού ως είθισται) στα 942 ευρώ.
Αξίζει το εισιτήριο γενικής εισόδου;
Με δεδομένο ότι ένα εισιτήριο GA είναι με διαφορά το πιο φθηνό, αν σκεφτεί κανείς ότι στην Κίνα κοστίζει 55 ευρώ και στην Ευρώπη φτάνει τα 86 ευρώ στην Ίμολα και 114 ευρώ στη Μόντσα, πολλοί θεατές το επιλέγουν για να ζήσουν από κοντά την εμπειρία ενός αγώνα της Formula 1.
Ωστόσο, η εμπειρία διαφέρει πολύ ανάλογα την θέση. Αν προμηθευτείτε εισιτήριο γενικής εισόδου, θα πρέπει να φτάσετε στην πίστα πολύ νωρίς για να εξασφαλίσετε μια καλή θέση, ακριβώς επειδή δεν είναι καθορισμένες οι θέσεις. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε την πίστα και τα καλύτερα σημεία για να παρακολουθήσετε τον αγώνα.
Σε αντίθεση με τις κρατημένες θέσεις, όπου μπορείτε να φτάσετε λίγα λεπτά πριν από τον αγώνα, η γενική είσοδος σημαίνει ότι θα σταθείτε ή θα καθίσετε κατά μήκος της πίστας ίσως και όρθιοι, ή στο γρασίδι. Απαιτεί υπομονή και συχνά περιλαμβάνει περπάτημα και μεταφορά εξοπλισμού, αλλά προσφέρει την ελευθερία να εξερευνήσετε την πίστα και να ζήσετε τον αγώνα μαζί με τον κόσμο με έναν μοναδικό τρόπο.
Οι καλύτερες επιλογές για τους Έλληνες
Όταν η Τουρκία φιλοξενούσε αγώνα F1, η πίστα γέμιζε από Έλληνες θεατές που έκαναν το ταξίδι στη Κωνσταντινούπολη, ακόμα κι οδικώς. Πλέον, όμως, ένα απ' τα πιο συμφέροντα GP για τους fans στη χώρα μας είναι εκείνο της Ουγγαρίας. Εκτός από τα σχετικά οικονομικά εισιτήρια (300 ευρώ για τρεις ημέρες δράσεις), τα αεροπορικά μπορούν να είναι φθηνά καθώς είναι προορισμός low-cost εταιρειών, ενώ η εγγύτητα του Hungaroring στο κέντρο της Βουδαπέστης καθιστά και τη μετακίνηση απλή υπόθεση.
Δεύτερη καλύτερη επιλογή στην Ευρώπη είναι η Μόντσα, όμως τα αεροπορικά και η διαμονή θα είναι πιο ακριβή σε σχέση με την Ουγγαρία.
Εκτός Ευρώπης, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετά δημοφιλείς προορισμοί αυτοί στη Μέση Ανατολή, όπως το Μπαχρέιν και το Κατάρ που κατά μέσο όρο έχουν οικονομικά εισιτήρια, όμως και πάλι υπάρχει το ζήτημα της πιο ακριβής διαμονής.
Όπου κι αν επιλέξετε να πάτε, η πραγματικότητα είναι πως πρόκειται για μία ανεπανάληπτη εμπειρία που θα δικαιολογήσει και το τελευταίο cent που θα ξοδέψετε.
Πηγή τιμών: F1Destinations.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Αυτοί ήταν οι top 5 οδηγοί στο GP Αζερμπαϊτζάν
F1: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά τη νίκη Verstappen και την εγκατάλειψη Piastri
Ο Fernando Alonso για το πότε θα αποσυρθεί: «Αν το μονοθέσιο είναι καλό το 2026...»