Preview GP Γαλλίας: Μασσαλιώτικος αέρας


 Η Formula 1 ταξιδεύει στον γαλλικό νότο, και συγκεκριμένα την πόλη του Λε Καστελέ, για τον 7ο αγώνα της φετινής σεζόν. 

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 16/6/2021

Η φράση Grand Prix είναι γαλλική, σημαίνει μεγάλο βραβείο. Οι πρώτοι μεγάλες αυτοκινήτου στις αρχές του περασμένου αιώνα διεξήχθησαν στη Γαλλία.

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός χρωστά πολλά και σε αυτόν τον λαό, που αγάπησε όσο ελάχιστοι την ταχύτητα, με τον σικ τρόπο που τον διαπνέει σε κάθε έκφανση της ζήσης.

Είναι απορίας άξιον, λοιπόν, πώς το Γαλλικό Grand Prix, το παλαιότερο στην ιστορία, δεν στέριωσε για πολύ σε καμία πίστα, κι έχει αλλάξει 16 από αυτές.

Πλέον, σπίτι του είναι το Circuit Paul Ricard, που από μόνο του είναι μία τεράστια ιστορία.

Ο Paul Ricard θεωρείται ο πατέρας του παστίζ, ο άνθρωπος που το βιομηχανοποίησε και το πούλησε μαζί, χτίζοντας μία αμύθητη περιουσία. Με τον πακτωλό χρημάτων που είχε στη διάθεσή του, ο Ricard, φίλος της αυτοκίνησης και των αγώνων, θέλησε να κατασκευάσει μία πίστα κοντά στο Λε Καστελέ, που συνορεύει με τη Μασσαλία.

Άνοιξε τις πύλες του για το κοινό στις 19 Απριλίου 1970, κι έγινε το «σπίτι» του αγώνα την περίοδο 1971-1983 σποραδικά, ενώ από το 1885 και για μία πενταετία ήταν αποκλειστικά το μέρος διεξαγωγής του.

Με τον θάνατο του Ricard το 1999, η πίστα πέρασε στα χέρια εταιρείας συμφερόντων Bernie Ecclestone, ο οποίος προχώρησε σε ριζική ανανέωση των εγκαταστάσεων, αλλά και την ίδια τη χάραξη, μετατρέποντάς τη σε πίστα δοκιμών ως Paul Ricard High Tech Test Track.

Η επιστροφή στο κορυφαίο επίπεδο ήρθε το 2018, όταν επέστρεψε συλλήβδην και το Γαλλικό Grand Prix στο πρόγραμμα.

Η χάραξη που χρησιμοποιείται είναι η πιο γρήγορη από άποψη τελικής ταχύτητας, αν κι η Mistral, η ευθεία στο μέσον της πίστας, «σπάει» με ένα σικέιν, χαλώντας αρκετά το ρυθμό του γύρου και τις ευκαιρίες για προσπέρασμα.

Αν κι όχι ιδιαίτερα τεχνική ή απαιτητική, η πίστα του Paul Ricard διαθέτει ένα αρκετά ιδιαίτερο τελευταίο sector, που απαιτεί αρκετά υψηλά επίπεδα μηχανικής πρόσφυσης, ενώ «κλειδί» για την καλή επίδοση είναι πάντα η επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για τον αγώνα στο γαλλικό νότο, η Pirelli έχει διαθέσει τις C2, C3 και C4, όπως έπραξε και στους αγώνες σε Μπαχρέιν και Ίμολα.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Επιστρέφουμε σε έναν συνδυασμό ελαστικών που χρησιμοποιήθηκε στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν, ακριβώς στη μέση της γκάμας μας. Αυτός είναι ο πιο ευέλικτος συνδυασμός, κατάλληλος για μία πληθώρα απαιτήσεων, και αυτό είναι που τον καθιστά ιδανικό για την πίστα του Paul Ricard, που έχει μία μίξη πολλών διαφορετικών στροφών.

«Αυτό είναι που κάνει και το Paul Ricard μία καλή πίστα δοκιμών, κι ενώ δεν έχουμε τρέξει εδώ από το 2019, δοκιμάσαμε τα βρόχινα ελαστικά του 2022 νωρίτερα φέτος, ενώ είχαμε και τον αγώνα του GT World Challenge.

«Κρατάμε τις ίδιες γόμες που είχαμε επιλέξει και για το GP του 2019, που οδήγησε σε στρατηγική ενός pit stop για την πελειονότητα των οδηγών. Παρόλα αυτά, είδαμε διαφορετικού είδους στρατηγικές ακόμα και με τη μία αλλαγή ελαστικών.»

Το πρόγραμμα του τριημέρου - Τηλεοπτική κάλυψη από ΕΡΤ, COSMOTE TV και F1 TV Pro.

Παρασκευή 18 Ιουνίου:

FP1: 12:30-13:30

FP2: 16:00-17:00

Σάββατο 19 Ιουνίου:

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00 – 17:00

Κυριακή 20 Ιουνίου:

Αγώνας: 16:10

Πληροφορίες για τον αγώνα:

Πρώτο GP: 1950

Μήκος πίστας: 5.842 km

Γύροι: 53

Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Michael Schumacher (8)

Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Ferrari (17)