Preview και πρόγραμμα GP Ισπανίας: Στην καυτή Βαρκελώνη


Η Formula 1 φτάνει στο πάντα κρίσιμο Ισπανικό Grand Prix με αρκετές ομάδες να κάνουν 'reset' στις σεζόν τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 31/5/2023

Από το 1991, η Formula 1 επισκέπτεται αδιαλείπτως το Circuit de Barcelona-Catalunya, στην πίστα που κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 1992 από τη Βαρκελώνη. Αποτέλεσε, μάλιστα, τον χώρο στον οποίο ξεκίνησε και τελείωσε ο αγώνας για το αγώνισμα της ομαδικής ποδηλασίας. 

Η πρεμιέρα σηματοδοτήθηκε από τη μεγάλη μάχη ανάμεσα στον Ayrton Senna και τον Nigel Mansell, ενδεικτική της συνέχειας της παρουσίας αυτής της πίστας το καλεντάρι. Το βρόχινο έπος του Michael Schumacher το 1996, η αποκαρδιωτική εγκατάλειψη του Mika Hakkinen το 2001, η νίκη του Pastor Maldonado το 2012 και του Max Verstappen το 2016, ως και τη μάχη των Verstappen και Lewis Hamilton στην περυσινή έκδοση του αγώνα αποτελούν μερικές από τις πιο εμβληματικές στιγμές στο Montmelo.

Η πίστα των 4,6 χιλιομέτρων έχει το τέλειο μείγμα αργών και γρήγορων στροφών, καθώς και τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, κάτι που καθιστά τη διαδρομή ιδανική για τη διεξαγωγή των χειμερινών δοκιμών (εδώ και μία και πλέον δεκαετία), αλλά όχι και τόσο καλή για τους αγώνες.

Οι ομάδες γνωρίζουν πολλά για την πίστα, οι οδηγοί ξέρουν κάθε μυστικό της, και η ροή της είναι λιγότερη από την ενδεδειγμένη για μάχες. Φέτος, δε, έρρχεται και η πολυπόθητη αλλαγή με την αφαίρεση του σικέιν στο τέλος του γύρου, που σίγουρα θα βοηθήσει κάπως στο να δούμε περισσότερα προσπεράσματα.

Από τη σκοπιά των ελαστικών

Για τον αγώνα στην Ισπανία, η Pirelli έχει επιλέξει τις C1, C2 και C3 γόμες, τις πιο σκληρές της γκάμας της.

Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:

«Παραδοσιακά, η Βαρκελώνη ήταν ένας από τους πιο δημοφιλείς χώρους δοκιμών: τόσο για αυτοκίνητα όσο και για ελαστικά. Είναι μια πίστα με πολλούς διαφορετικούς τύπους ταχυτήτων και στροφών, και έχει επίσης μία πολύ μεγάλη ευθεία. Ως αποτέλεσμα, η αεροδυναμική απόδοση είναι το κλειδί για να είσαι ανταγωνιστικός.

«Υπάρχουν δύο στροφές, η στροφή 3 και η στροφή 9, που είναι ιδιαίτερα απαιτητικές όσον αφορά τις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά. Επιλέξαμε τους ίδιους τρεις τύπους ελαστικών με το πρώτο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν, αλλά είναι σημαντικό να θυμάστε, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ότι η φετινή C1 είναι μια εντελώς νέα γόμα, ειδικά σχεδιασμένη για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του πιο σκληρού ελαστικού της σειράς (τώρα ονομάζεται C0) και της C2.

«Θεωρητικά, αυτό θα προσφέρει στις ομάδες ένα ευρύτερο φάσμα στρατηγικών επιλογών, δεδομένου ότι η πιο σκληρή διαθέσιμη γόμα πέρυσι δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου στον αγώνα. Μια άλλη αλλαγή είναι η ευκαιρία που οι οδηγοί θα έχουν κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ελεύθερων δοκιμών να δοκιμάσουν δύο επιπλέον σετ σκληρών ελαστικών που διαθέτουν τη νέα κατασκευή που θα χρησιμοποιηθεί από το Βρετανικό Grand Prix και μετά.»

Το πρόγραμμα του αγώνα - Ζωντανή μετάδοση από ANT1, ANT1 Plus και F1 TV Pro:

Παρασκευή 2/6:

FP1: 14:30-15:30

FP2: 18:00-19:00

Σάββατο 3/6:

FP3: 13:30-14:30

Κατατακτήριες: 17:00-18:00

Κυριακή 4/6:

Αγώνας: 16:00

Πληροφορίες για το Grand Prix:

Πρώτο GP: 1991

Μήκος πίστας: 4,675 χιλιόμετρα

Γύροι: 66

Απόσταση αγώνα: 308,424 χιλιόμετρα