Σημαντικές αποκαλύψεις για το μονοθέσιο της Ferrari για το 2022


Η Ferrari δουλεύει εδώ και καιρό πάνω στο "Project 674" και οι μηχανικοί είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πολλές λύσεις χρησιμοποιώντας τον χρόνο που τους αναλογεί στην αεροδυναμική σήραγγα.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 10/1/2022

Η Ferrari έχει υιοθετήσει μια πιο επιθετική σχεδίαση του ρύγχους στο Project 674, σίγουρα ένα πιο επιθετικό προφίλ σε σύγκριση με αυτό που είδαμε στο ομοίωμα της FIA, το οποίο θύμιζε τη σχεδίαση της F14T του 2014.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιταλία και το formu1a.uno, το Maranello επιβεβαίωσε την επιλογή του να υιοθετήσει μια διαμόρφωση Pull Rod στη μπροστινή ανάρτηση, σε πλήρη αντίθεση με τη γεωμετρία της ανάρτησης push rod που βλέπουμε στα τελευταία μονοθέσια.

Πρόκειται για μια απόφαση που υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό από την αεροδυναμική: η διαμόρφωση Pull-Rod επιτρέπει την ανακατεύθυνση της ροής προς το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και κατευθείαν στις εισαγωγές ψύξης, οι οποίες θα πρέπει επίσης να είναι χαμηλότερες, και όλα αυτά συνδυάζονται με ένα πιο συμπαγές πίσω μέρος χάρη στα "βράγχια" ψύξης που επιτρέπουν οι νέοι κανονισμοί.

Πρόκειται για μια μακροσκοπική λύση ανάρτησης που θα μπορούσαμε να δούμε και σε άλλα αυτοκίνητα. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η McLaren ανέβηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστεί μερικές αποκαλυπτικές φωτογραφίες από το σασί του 2022. Στο κόκπιτ του MCL36 μπορεί κανείς να δει ξεκάθαρα τα εξαρτήματα για μια διάταξη ανάρτησης Pull-Rod.

Η διαμόρφωση της εμπρός ανάρτησης Pull-Rod αποτελεί επίσης πλεονέκτημα όσον αφορά την κατανομή του βάρους και την ισορροπία λόγω της τοποθέτησης των εσωτερικών στοιχείων της ανάρτησης σε χαμηλότερη θέση, με αποτέλεσμα να μειώνεται το βαρύκεντρο του ίδιου του αυτοκινήτου.

Η καταπόνηση των νέων μονοθεσίων θα είναι διαφορετική όσον αφορά την κλίση και την κύλιση, αλλά αυτό θα πρέπει να εξισορροπηθεί επίσης από μια πιο αποτελεσματική κατανομή φορτίου.

Οι μπροστινές αναρτήσεις θα βοηθήσουν από αυτή την άποψη, επειδή θα χαμηλώσουν το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, επηρεάζοντας σημαντικά τη συμπεριφορά του κατά τη διέλευση από μια στροφή.

Η διαχείριση του μπροστινού άξονα θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στους τομείς αργών ταχυτήτων, όπου το φορτίο θα κινείται "μπροστά" και τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν τα κράσπεδα για να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο γύρου. Αντίθετα, στις υψηλότερες ταχύτητες - όπου η πίεση φυσικά ωθείται προς τα πίσω - η πίσω ευστάθεια θα γίνει η μεγαλύτερη απαίτηση στα νέα αυτοκίνητα. 

Ένας άλλος αλλά όχι λιγότερο σημαντικός λόγος για την υιοθέτηση μιας διαμόρφωσης Pull-Rod συνδέεται άμεσα με τα νέα αυτοκίνητα που είναι πολύ πιο άκαμπτα, καθώς και βαρύτερα, αλλά και με τις νέες ζάντες και τα νέα ελαστικά Pirelli 18 ιντσών με μειωμένο προφίλ.