Sprint Qualifying: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε


Τι είναι αυτό το νέο 'Sprint Qualifying' και πώς αλλάζει τα αγωνιστικά τριήμερα της Formula 1;

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 11/7/2021

Στο Silverstone θα κάνει το ντεμπούτο του και το νέο format που θα δοκιμάσει σε τρία Grand Prix φέτος η F1, το λεγόμενο ‘Sprint Qualifying’.

Η ιδέα για το κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου υπάρχει στα πλάνα των ανθρώπων της Liberty Media από το 2017, και με τον αγώνα sprint αντί των παραδοσιακών κατατακτήριων, μπορούν να βάλουν την θεωρία τους στην απόλυτη δοκιμασία.

Το Sprint Qualifying είναι ένα ένας αγώνας απόστασης 100 χιλιομέτρων (στην περίπτωση του Silverstone, 17 γύροι) που θα γίνεται το Σάββατο, και το αποτέλεσμα του οποίου θα καθορίζει τη σειρά εκκίνησης για τον μεγάλο αγώνα της Κυριακής. 

Το grid για αυτόν τον αγώνα θα καθορίζεται από ένα κλασικό session κατατακτήριων το απόγευμα της Παρασκευής, με το format του Q1, Q2 και Q3.

Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα θα έχει FP1 και κατατακτήριες την Παρασκευή, FP2 και Sprint Qualifying το Σάββατο, και το Grand Prix την Κυριακή.

Σημαντικό να αναφερθεί επίσης πως οι τρεις πρώτοι του sprint race θα βαθμολογούνται με 3, 2 και 1 βαθμό αντίστοιχα.

Ασφαλώς, η προσθήκη ενός ακόμα αγώνα (έστω και μικρού σε διάρκεια) έφερε την ανάγκη για αρκετές αλλαγές στους κανονισμούς.

Αρχικά, αλλάζουν οι κανόνες γύρω από τα ελαστικά. Στο FP1 της Παρασκευής κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο δύο σετ ελαστικών, ενώ η στις κατατακτήριες της Παρασκευής θα παρέχονται στους οδηγούς πέντε σετ μαλακών ελαστικών.

Μετά από αυτό οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις επιλογές ελαστικών για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου:

  • Ένα σετ ελαστικών για το FP2 του Σαββάτου - οι ομάδες αποφασίζουν ποιας γόμας
  • Ένα σετ για τον αγώνα σπριντ - οι ομάδες αποφασίζουν ποιας γόμας
  • Δύο εναπομείναντα σετ ελαστικών για το Grand Prix, με τις ομάδες να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποια γόμα θα εκκινήσουν

Σε οικονομικό επίπεδο, οι ομάδες θα λάβουν 500.000 δολάρια επιπλέον στο budget cap των 145 εκ. δολαρίων, για να καλυφθούν τυχόν έξοδα που μπορεί να προκύψουν από ζημιές ή φθορές από τους αγώνες sprint.

Μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσει σε πραγματικές συνθήκες, και σε μία πίστα που ευνοεί το προσπέρασμα και έχει ειδικό βάρος στο σπορ.