Τι συμβαίνει με τη νέα έκδοση της Aston Martin AMR22


Τα νέα sidepods της Aston Martin AMR22 έχουν προκαλέσει ερωτηματικά εξαιτίας της ομοιότητάς τους με εκείνα της RB18, όμως η κατάσταση είναι περισσότερη ξεκάθαρη από όσο φαίνεται.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 20/5/2022

Την Πέμπτη πριν την έναρξη του Ισπανικού Grand Prix, η Aston Martin εμφανίστηκε με ένα ριζικά διαφορετικό μονοθέσιο από αυτό με το οποίο συμμετείχε στα πρώτα πέντε Grand Prix της σεζόν.

Ο σχεδιασμός των νέων sidepods της AMR22 (ή AMR22B, χάρη στο μέγεθος των αλλαγών σε όλο το μονοθέσιο) απέχει αρκετά από τον αρχικό, και θυμίζει σημαντικά αυτόν της RB18.

«Η αντιγραφή είναι η μεγαλύτερη μορφή κολακείας,» δήλωσε ο Christian Horner, διευθυντής της Red Bull Racing, στο BBC, δείχνοντας πως οι Αυστριακοί δεν είναι ευχαριστημένοι με αυτό που είδαν.

Το ίδιο κι η FIA, που άμεσα ξεκίνησε έρευνα για το ζήτημα, καθώς τα φαινόμενα αντιγραφής μερών άλλων μονοθέσιων θα έπρεπε -κανονικά- να έχουν παταχθεί μετά το 2020 και τους σχετικούς κανονισμούς που τέθηκαν σε ισχύ μετά την διαβόητη RP20.

Σύμφωνα με το Άρθρο 17.3 των Τεχνικών Κανονισμών, καμία ομάδα δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει φωτογραφίες ή προγράμματα ανάλυσης αυτών για να εντοπίσει σχεδιαστικές λεπτομέρειες ή και να κάνει 'reverse engineering' (δηλαδή να ξεκινήσει από το τελικό αποτέλεσμα και να ψάξει πώς μπορεί να το αντιγράψει βάσει του πώς αυτό λειτουργεί). 

Ως εκ τούτου, η Ομοσπονδία θέλησε να βεβαιωθεί πως η Aston Martin δεν προέβη σε κάποια παράνομη πράξη. Αυτό φαίνεται πως απέδειξαν οι Βρετανοί, που επιβεβαίωσαν πως είχαν σχέδια για αυτό το συγκεκριμένο concept από τον Νοέμβριο του 2021, αλλά τελικά αποφάσισαν να τρέξουν με τα πιο μεγάλα sidepods για το πρώτο μέρος της σεζόν.

Η Red Bull, πάντως, δε δηλώνει ικανοποιημένη από αυτήν την εξέλιξη, και σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει πως «αν υπήρξε η οποιαδήποτε μεταφορά πνευματικής ιδιοκτησίας, αυτό θα αποτελούσε κατάφορη παραβίαση των κανονισμών».

Η ομάδα του Milton Keynes υπαινίσσεται πως ο Dan Fallows, που προσφάτως έφυγε από εκεί για να αναλάβει καθήκοντα τεχνικού επικεφαλής στην ΑΜ, μπορεί να έχει μεταφέρει τις ιδέες των πρώην εργοδοτών του στο Silverstone, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε αναγκαστική άδεια από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους. 

Μέχρι στιγμής, η RB δεν έχει ξεκινήσει επίσημα διαδικασίες για να καταγγείλει την AMR22B και τα sidepods της, αλλά με τη FIA να τα έχει ήδη ελέγξει, αναφέροντας πως όλα έγιναν νομότυπα, θα είναι δύσκολο για τους «ταύρους» να αποδείξουν πως υπήρξε πράγματι αντιγραφή ή ακόμα και χρήση πνευματικής ιδιοκτησίας τους.