Τι συμβαίνει με τον κινητήρα της Honda;


Ρεπορτάζ του διεθνούς Τύπου μιλούν για μία νέα τεχνική ντιρεκτίβα που έχει έρθει να μειώσει τη δύναμη της μονάδας ισχύος της Honda, την ώρα που η Mercedes έχει καταφέρει να βελτιωθεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ | ΦΩΤ.: RED BULL CONTENT POOL
  • 3/8/2021

Με την αλλαγή μονάδας ισχύος στο Paul Ricard, η Red Bull Honda βρήκε αρκετή δύναμη από την ιαπωνική μονάδα ισχύος. Τότε, ο team principal Christian Horner είχε αποδώσει αυτά τα κέρδη στα φρέσκα μέρη και ένα νέο λιπαντικό από την ExxonMobil. 

Σύμφωνα με τα όσα διατείνεται η Mercedes, το κέρδος των Ιαπώνων ανερχόταν στους 15 ίππους.

Αυτό έφερε τη Honda μπροστά από τη Mercedes στη μάχη των κινητήρων, προσφέροντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα στον Max Verstappen στην προσπάθειά του να στεφθεί πρωταθλητής. 

Στο Silverstone και τη Βουδαπέστη, όμως, η σειρά άλλαξε. Οι Γερμανοί φαίνεται πως έχουν ανακτήσει τα πρωτεία σε αυτόν τον τομέα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Auto Motor und Sport, τα κέρδη στον τομέα του κινητήρα για τη Honda ήρθαν κι από ένα νέο turbo που εισήχθη με τη δεύτερη μονάδα ισχύος, με την αλλαγή να δικαιολογείται -με άδεια της FIA- ως αλλαγή για λόγους αξιοπιστίας.

Ακόμα κι έτσι, όμως, η Honda τονίζει πως οι Γερμανοί τους έχουν προσπεράσει εκ νέου.

Κι είναι εύλογο το ερώτημα για το πώς μπορεί να άλλαξε πάλι η σειρά, όταν απαγορεύεται ρητά η εξέλιξη των κινητήρων εντός της τρέχουσας σεζόν.

Η Red Bull τονίζει και επισημαίνει πως δεν έχει αλλάξει τη δύναμη με την οποία τρέχει τον κινητήρα της, λέγοντας πως η Mercedes έχει βρει κέρδη στη μονάδα ισχύος της. Οι Γερμανοί, φυσικά, αρνούνται αυτήν τη θεωρία.

Υπάρχει η άποψη στο στρατόπεδο των πρωταθλητών, όμως, που θέλει τη Honda να έχει επιβραδυνθεί χάρη σε μία νέα τεχνική ντιρεκτίβα από τη FIA, που αφορά το πώς χειρίζεται η ιαπωνική μάρκα την ηλεκτρική ενέργεια στο κινητήριο σύνολό της, με τις δύο πλευρές να διαφωνούν επί ενός τετραμήνου επί του θέματος.

Σε ερώτηση του AMuS προς την Ομοσπονδία, εκείνη τόνισε ότι δε γνωρίζει τίποτα για τέτοια ντιρεκτίβα - πράγμα όχι παράξενο, αφού τέτοιες αποφάσεις σπάνια γίνονται γνωστές δημόσια, με τον κατασκευαστή και τους τεχνικούς εφόρους να μιλούν ιδιωτικά, ώστε να μη γνωρίζει ούτε ο ανταγωνισμός τι έχει ειπωθεί.

Από την πλευρά της Red Bull, υποστηρίζεται μία διαφορετική θεωρία. Το κέρδος σε ισχύ για τον κινητήρα της Mercedes ενδεχομένως να προήλθε από τον τρόπο με τον οποίο ψύχουν τον θάλαμο που φυλάσσεται ο υπό πίεση αέρας στον κινητήρα. Ρίχνοντας τη θερμοκρασία εκεί, συνήθως πριν τις κατατακτήριες και τον αγώνα, οι Γερμανοί μπορούν μετά να ζητήσουν περισσότερα από τον κινητήριο σύνολό τους, χωρίς στην ουσία να αλλάξουν κανένα εξάρτημά του.

Ωστόσο, αυτή η τακτική ενδεχομένως να πατά σε μία πολύ επικίνδυνη γκρίζα ζώνη, ή να είναι και τελείως εκτός κανονισμών. Επομένως, όπως φαντάζεται κανείς, η Mercedes αρνείται και αυτή τη θεωρία.

Η μάχη του τίτλου καλά κρατεί, και η επιστροφή στη δράση σε έναν μήνα στο Βέλγιο, θα μας βρει με αρκετό παρασκήνιο.