Το budget cap δεν επιτρέπει στη Ferrari να βελτιωθεί φέτος


Ο Carlos Sainz εξηγεί ποιο είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια της Ferrari να βελτιώσει την SF-23.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 8/8/2023

Το budget cap ήρθε στην πραγματικότητα της Formula 1 το 2021, ως ένα μέσο εξισορρόπησης των δυνάμεων του grid, καθώς πλέον οι μεγάλες ομάδες δεν μπορούν να ξοδεύουν αλόγιστα ποσά αφήνοντας τις ασθενέστερες πίσω τους,

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια εφαρμογής αυτού του ορίου στους προϋπολογισμούς, οι ομάδες έχουν βρει τρόπους να λειτουργούν σε αυτό το πλαίσιο, αλλά συνεχίζουν να περιορίζονται, σε επίπεδο εξέλιξης μέσα στη σεζόν.

Αυτό τόνισε ο Carlos Sainz, που οδηγεί για μία Ferrari που ταλαιπωρείται από την αρκετά ευαίσθητη SF-23:

«Το θέμα είναι πως μέσα στη σεζόν είναι δύσκολο να κάνεις αλλαγές με το budget cap. Είναι δύσκολο να αλλάξεις τα πάντα, αλλά έχουμε δώσει μία κατεύθυνση προς την ομάδα να εργαστεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο στο εργοστάσιο, στον προσομοιωτή, να εξελίξει το μονοθέσιο ώστε να καλύψουμε το έδαφος.

«Είμαι αισιόδοξος πως όλα θα πάνε καλύτερα. Αλλά είμαι και σίγουρος πως όλες οι ομάδες θα κάνουν ένα σημαντικό βήμα προόδου τη νέα χρονιά. Επομένως, πρέπει να εστιάσουμε στο τι κάνουμε εμείς.»

Ο Ισπανός αναφέρθηκε και στην απόσταση που έχει όλο τo grid από τη Red Bull, αλλά και στο πόσο εύκολα μία ομάδα μπορεί να παλεύει για το βάθρο το ένα Σ/Κ και για βαθμούς το επόμενο:

«Είναι αρκετά δύσκολο το ξεκίνημα που κάναμε, ειδικά από τη στιγμή που καταλάβαμε πόσο μπροστά είναι η Red Bull και πόσο δύσκολο θα ήταν για εμάς να την φτάσουμε.

«Περιμέναμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί, αλλά τελικά οι διαφορές μεταξύ των ομάδων έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Για αυτό και από αγώνα σε αγώνα βλέπει κανείς τόσο μεγάλες διαφορές, να παλεύεις για την 3η θέση και μετά για την 8η, που μπορεί να σημαίνει αλλαγή στην απόδοση της τάξης του 1 δέκατου του δευτερολέπτου.

«Αλλά έχει μεγάλη διαφορά για τη Ferrari η 3η από την 8η θέση. Πρέπει να το δεχτούμε, όμως, ότι σε αυτή τη μάχη βρισκόμαστε.»