Χειμερινές Δοκιμές - 2η Μέρα: Ταχύτερος ο Leclerc, περισσότερα προβλήματα


Ο Charles Leclerc ολοκλήρωσε τη δεύτερη μέρα δοκιμών στην κορυφή των χρόνων, την ώρα που Sergio Perez και Nikita Mazepin αντιμετώπισαν προβλήματα με τα μονοθέσιά τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 24/2/2022

Ήταν μία ημέρα έντονων προετοιμασιών και πολλών χιλιομέτρων η δεύτερη στην πίστα της Βαρκελώνης.

Όλες οι ομάδες εστίασαν το πρωί στη συλλογή δεδομένων, ενώ το απόγευμα οι περισσότεροι θέλησαν να κάνουν προσομοιώσεις αγώνα και μετά μερικούς πιο γρήγορους γύρους, με πιο μαλακές γόμες (άγνωστο με τι επίπεδο καυσίμου στο ντεπόζιτο).

Ο Charles Leclerc έκανε το ταχύτερο πέρασμα της ημέρας προς το τέλος αυτής, ενώ αντίστοιχα βελτίωσαν προς το φινάλε κι οι Pierre Gasly και Daniel Ricciardo.

Το καλό και για τους τρεις, αλλά και για τις ομάδες τους, ήταν το γεγονός ότι έγραψαν πολλά χιλιόμετρα, ξεπερνώντας τους 100 γύρους.

Το απόλυτο παράδειγμα της συλλογής δεδομένων αντί της επίδοσης και της επίτευξης ενός γρήγορου χρόνου, είναι η 16η και τελευταία θέση του Lewis Hamilton, που οδήγησε το πρωί για τη Mercedes, και έκανε 40 γύρους. Κάτω παραπάνω από 60 συμπλήρωσε ο George Russell, που έκανε το 4ο καλύτερο πέρασμα στην πίστα.

Αρκετούς γύρους έκανε κι η Aston Martin, που χώρισε το πρόγραμμά της ανάμεσα στον Lance Stroll το πρωί και τον Sebastian Vettel το απόγευμα. 

Σήμερα έγινε ακόμα πιο σαφές και το φαινόμενο του 'porposing', που συνοπτικά προκαλείται από τον αέρα που περνά κάτω από το πάτωμα, ιδίως όταν το μονοθέσιο ακουμπά το οδόστρωμα, στις μεγάλες ευθείες. Είναι απότοκο των μονοθέσιων ground effect, και λίγα μπορούν να γίνουν για την καταπολέμησή του, εκτός από δουλειά στο set-up. Σε αυτό δε βοηθούν και οι πιο σκληρές, και μη υδραυλικές αναρτήσεις των νέων μονοθέσιων.

Εδώ ο Leclerc βιώνει το porpoising: 

Τέλος, δύο φορές διεκόπη η δράση στην πίστα σήμερα, μετά την πρώτη μέρα η οποία κύλησε απροβλημάτιστα.

Για την πρώτη, αιτία έγινε ο Sergio Perez, όταν η RB18 σταμάτησε στην Στροφή 13, χωρίς να έχει κάνει λάθος ο ίδιος, αλλά το κιβώτιο ταχυτήτων του, το οποίο τον πρόδωσε. Βγήκε στην πίστα στις 17:38 Ελλάδας, 4 ώρες μετά την εμφάνιση του προβλήματος.

Η δεύτερη προέκυψε από την αδυναμία του Nikita Mazepin να συνεχίσει με τη VF-22 περίπου 90 λεπτά μετά την έναρξη του απογευματινού σκέλους, με αποτέλεσμα να μένει στην μέση της πίστας εξαιτίας προβλήματος στην αντλία καυσίμου. Έκλεισε τη μέρα 12ος, καταφέρνοντας να βγει μετά από μία ώρα από το πρόβλημα που αντιμετώπισε.

Αναλυτικά η κατάταξη:

  1. Leclerc, Ferrari, 1:19.689, C3 - 78 γύροι
  2. Gasly, AlphaTauri, 1:19.918, C4 - 146 γύροι
  3. Ricciardo, McLaren, 1:20.288, C4 - 126 γύροι
  4. Russell, Mercedes, 1:20.537, C3 - 65 γύροι
  5. Sainz, Ferrari, 1:20.546, C3 - 71 γύροι
  6. Vettel, Aston Martin, 1:20.784, C3 - 73 γύροι
  7. Perez, Red Bull, 1:21.430, C3 - 78 γύροι
  8. Mazepin, Haas, 1:21.512, C3 - 41 γύροι
  9. Albon, Williams, 1:21.531, C3 - 47 γύροι
  10. Zhou, Alfa Romeo, 1:21.885, C3 - 71 γύροι
  11. Latifi, Williams, 1:21.894, C3 - 61 γύροι
  12. Stroll, Aston Martin, 1:21.920, C3 - 55 γύροι
  13. Schumacher, Haas, 1:21.949, C3 - 66 γύροι
  14. Ocon, Alpine, 1:22.164, C3 - 124 γύροι
  15. Bottas, Alfa Romeo, 1:22.288, C3 - 21 γύροι
  16. Hamilton, Mercedes, 1:22.562, C2 - 40 γύροι