Από αγκάθι, βγαίνει ρόδο


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΔΙΗΜΕΡΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗΝ ΙΜΟΛΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΣΤΗ LIBERTY MEDIA ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΙΗΜΕΡΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΣΤΟ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ

Είναι γεγονός ότι η πανδημία του COVID-19 έχει αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας. Και φυσικά η Formula 1 είναι από τα σπορ που επλήγησαν έντονα από τον νέο κορωνοϊο ως προς τον τρόπο διεξαγωγής του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

«Από αγκάθι βγαίνει ρόδο» λέει, όμως, ο λαός μας. Και το «αγκάθι» του COVID-19 μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο ώστε να γίνει μια σειρά από αλλαγές στον τρόπο διεξαγωγής των αγώνων της Formula 1, προς όφελος των θεατών αλλά και εν γένει του ίδιου του αθλήματος.

Μία από τις αλλαγές είναι ότι για πρώτη φορά έπειτα από δεκαετίες, η Formula 1 θα επιστρατεύσει το διήμερο format αγώνων. Η ανακοίνωση που η διεξαγωγή του γκραν πρι της Ίμολα το Σαββατοκύριακο 31 Οκτωβρίου – 1η Νοεμβρίου, δεν αποτέλεσε έκπληξη, μιας και από τον περασμένο Απρίλιο κιόλας, o Ross Brawn είχε ξεκαθαρίσει πως το ενδεχόμενο διεξαγωγής διήμερων κι όχι τριήμερων αγώνων είναι παραπάνω από πιθανό.

Εν προκειμένω, ο λόγος είναι πρακτικός. Η απόσταση που χωρίζει την Ίμολα από τον Πορτιμάο, όπου θα διεξαχθεί ο αγώνας του αμέσως προηγούμενου τριημέρου (22-24/10) είναι πάνω από 2.400 χιλιόμετρα. Θα είναι, κοντολογίς, αγώνας δρόμου για τους ανθρώπους των δέκα ομάδων, η μετάβαση από την Πορτογαλία στην Ιταλία οδικώς.

Επί της ουσίας, χρόνος θα υπήρχε μόνον για ανεφοδιασμό των νταλικών και ίσως για ένα γρήγορο φαγητό για τον οδηγό και τους επιβαίνοντες στον τράκτορα. Με την εφαρμογή του διήμερου προγράμματος, όμως, θα δοθεί μία επιπρόσθετη ημέρα στους μηχανικούς, ώστε να κάνουν τη δουλειά τους με ηρεμία και χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο ακόμα και τις ίδιες τις ζωές τους.

Καθαυτό το format του διήμερου αγώνα δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα. Ο σημερινός τρόπος διεξαγωγής, με τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής (Πέμπτη για το Μονακό), τις πρωινές ελεύθερες του Σαββάτου με τις κατατακτήριες την ίδια ημέρα και τον αγώνα την Κυριακή, εφαρμόζεται εδώ και 14 χρόνια, από το 2006.

Παλαιότερα, πριν το 1996, η Παρασκευή περιελάμβανε και μέρος των κατατακτήριων δοκιμών. Όμως μιλάμε για εποχές κατά τις οποίες το πρόγραμμα της Formula 1 ποτέ δεν ξεπερνούσε τους 18 αγώνες μέσα σε μια σεζόν.

Δεδομένη είναι η επιθυμία της Liberty Media για αύξηση του συνολικού αριθμού τω ν αγώνων κάθε σεζόν. Ακόμα κι ένας αριθμός 25 αγώνων θα μπορούσε να θεωρηθεί εφικτός, εάν…

Εάν το format των διήμερων γκραν πρι ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Το «κέρδος» της «ελεύθερης» Παρασκευής θα μπορούσε υπό συνθήκες να καθίσει στο τραπέζι των συζητήσεων τις ομάδες, οι οποίες ανθίστανται σθεναρά στο ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης του αριθμού των αγώνων μίας σεζόν. Θυμίζω ότι εάν φέτος δεν υπήρχε COVID-19, θα είχαμε σεζόν 22 αγώνων, τη μεγαλύτερη στην ιστορία του σπορ.

Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η Liberty media θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ευκαιρία που της δίνεται και σταδιακά να «μπολιάσει» όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές με την ιδέα των διήμερων αγώνων. Η οποία, εδώ που τα λέμε, διόλου άσχημη δεν ακούγεται!