Formula 1-Κωνσταντινούπολη: Άπαντες… χαρούμενοι (πλην ενός)!


Το γκραν πρι της Κωνσταντινούπολης πέρασε στην ιστορία. Η βροχή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έκανε το… θαύμα της, προσφέροντάς μας έναν συναρπαστικό αγώνα, με πολλές μονομαχίες, (ευτυχώς) καμία εγκατάλειψη, και με ακόμα μία αλλαγή στην κορυφή της βαθμολογίας.

Ξεκινώντας την ανάλυση αναφορικά με τους «κερδισμένους» του αγώνα στο Istanbul Park< δεν μπορούμε να μην κάνουμε μια πρώτη αναφορά στον μεγάλο νικητή. Ο Βάλτερι Μπότας έκανε εξαιρετική διαχείριση όλων των δυσκολιών που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια του τριημέρου και απολύτως δίκαια έφτασε στη 10η νίκη της καριέρας του στη Formula 1. Μια νίκη εξόχως σημαντική, δεδομένης της «επόμενης ημέρας» για τον ίδιο στη Formula 1, αλλά και για την προσπάθεια που κάνει η ομάδα του για να κατακτήσει τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο σε επίπεδο κατασκευαστών.

Δεύτερος «κερδισμένος» είναι ο Μαξ Φερστάπεν. Βλέποντας πως ήταν αδύνατον να πάρει τη νίκη σε μια πίστα που ταίριαζε… γάντι στη Mercedes ακόμα και υπό βροχή, ο Ολλανδός έκανε εξαιρετικό αγώνα, τερμάτισε δεύτερος και πέρασε και πάλι στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών, αφήνοντας πίσω του τον Χάμιλτον.

Μεγάλη κερδισμένη, φυσικά, ήταν και η Mercedes, μιας και όχι μόνο παρέμεινε στην πρώτη θέση της κατάταξης των κατασκευαστών, αλλά αύξησε και τη διαφορά της από τη Red Bull, μολονότι οι «ταύροι» είχαν διπλή παρουσία στο βάθρο με τους Φερστάπεν και Πέρες.

Απολύτως φυσιολογική ήταν η επιλογή του Κάρλος Σάινθ για το βραβείο του «οδηγού του αγώνα». Ο Ισπανός ήταν σχεδόν αλάνθαστος και παρότι εκίνησε από την τελευταία σειρά του grid, μπήκε στη δεκάδα και έδωσε στη Ferrari πολύτιμους βαθμούς στη μάχη που δίνει η «σκουντερία» για την τρίτη θέση των κατασκευαστών.

Πάμε, τώρα, και στους «χαμένους». Σίγουρα ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έφυγε από την Πόλη θέλοντας να ξεχάσει τον συγκεκριμένο αγώνα. ΚΙ αυτός εκκίνησε από το τέλος του grid, όμως σε αντίθεση με ό,τι συνέβη με τον Σάινθ, αυτός δεν μπόρεσε να ανέβει ψηλά στην κατάταξη και έμεινε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας.

Κακός αγώνας και για τον Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος «χάθηκε», μη μπορώντας να βρει ρυθμό ποτέ. Μοιραία έμεινε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας, μολονότι η εικόνα που είχε δείξει την Παρασκευή και το Σάββατο ήταν σαφώς καλύτερη απ’ αυτήν της Κυριακής.

Γρήγορα θα προσπαθήσουν να αφήσουν πίσω τους τον αγώνα της Κωνσταντινούπολης και οι δύο «παγκόσμιοι». Ο Αλόνσο είχε διπλή επαφή μόλις στον πρώτο γύρο, τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων και περιορίστηκε στη 16η θέση της κατάταξης, μολονότι εκκίνησε από την τρίτη σειρά του grid.

Παρεμφερής κατάσταση και για τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος «πλήρωσε» την κακή επιλογή της τοποθέτησης σλικ ελαστικών την ώρα που η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη, με συνέπεια νατερματίσει μόλις πάνω από τις δύο Haas.

Όσο για την Alfa Romeo, μολονότι έδειχνε μέχρι και τις κατατακτήριες του Σαββάτου ότι θα μπορούσε να είχε τουλάχιστον το ένα μονοθέσιό της στους βαθμούς, εντέλει Κίμι Ράικονεν και Αντόνιο Τζιοβινάτσι έμειναν και πάλι εκτός δεκάδας.

Σε όλα αυτά να προσθέσουμε αφενός ότι κανένας από τους 20 συμμετέχοντες δεν εγκατέλειψε, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό με δεδομένη την κακή κατάσταση του οδοστρώματος στο Istanbul Park, αλλά και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών.